23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 126-333803
Offentliggjort
02.07.2021
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Lejerbo

Lejerbo rammeaftale om bygherrerådgivning øst/vest


Lejerbo

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lejerbo
CVR-nummer: 18213419
Postadresse: Gammel Køge Landevej 26
By: Valby
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Sabina Happel
E-mail: sh@mowe.dk
Telefon: +45 22710535
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.lejerbo.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Almennyttige boligselskab
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Lejerbo rammeaftale om bygherrerådgivning øst/vest

II.1.2) Hoved-CPV-kode
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Lejerbo udbyder en rammeaftale for levering af bygherrerådgivning, byggeledelse og projektudvikling øst for Storebælt. Rammeaftalen gælder for byggerier, som er eller forventes placeret på en matrikel med beliggenhed i postnummer 0800-4999 samt for opgaver, som skal udføres fra Lejerbos adresse, Gl. Køge Landevej 26, 2500 Valby.

Lejerbo udbyder ligeledes en tilsvarende rammeaftale for levering af bygherrerådgivning, byggeledelse og projektudvikling vest for Storebælt. Den rammeaftale gælder for byggerier, som er eller forventes placeret på en matrikel med beliggenhed i postnummer 5000-9999.

Interesserede virksomheder har ikke mulighed for at ansøge om at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på begge rammeaftaler.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale om bygherrerådgivning øst

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
NUTS-kode: DK02 Sjælland
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Hovedudførelsessted:

Postnummer 0800-4999

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Lejerbo udbyder på vegne af de boligselskaber der administreres af Lejerbo, en rammeaftale for levering af bygherrerådgivning, byggeledelse og projektudvikling øst for Storebælt. Rammeaftalen gælder for byggerier, som er eller forventes placeret på en matrikel med beliggenhed i postnummer 0800-4999 samt for opgaver, som skal udføres fra Lejerbos adresse, Gl. Køge Landevej 26, 2500 Valby.

Udbudsmaterialet er at finde på RIB Byggeweb TN854486A.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og bemanding / Vægtning: 40 %
Kvalitetskriterium - Navn: Casebesvarelse / Vægtning: 25 %
Pris - Vægtning: 35 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ansøgningen vil ikke blive taget i betragtning, hvis ansøgeren er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde:

- Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2: Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Rammeaftale om bygherrerådgivning vest

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Postnummer 5000-9999

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Lejerbo udbyder på vegne af de boligselskaber der administreres af Lejerbo en rammeaftale for levering af bygherrerådgivning, byggeledelse og projektudvikling vest for Storebælt. Rammeaftalen gælder for byggerier, som er eller forventes placeret på en matrikel med beliggenhed i postnummer 5000-9999.

Udbudsmaterialet er at finde på RIB Byggeweb TN516126A.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og bemanding / Vægtning: 40 %
Kvalitetskriterium - Navn: Casebesvarelse / Vægtning: 25 %
Pris - Vægtning: 35 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ansøgningen vil ikke blive taget i betragtning, hvis ansøgeren er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde:

- Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2: Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 094-247554
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Rammeaftale om bygherrerådgivning øst

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Rammeaftale om bygherrerådgivning vest

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Lejerbo har besluttet at annullere udbuddet. Det skyldes bl.a., at formuleringen af mindstekravene for referencerne har vist sig at være uhensigtsmæssig og er blevet misforstået af flere ansøgere. Udbuddet annulleres fsva. rammeaftalerne Øst (TN854486A) og Vest (TN516126A).

Lejerbo forventer at genudbyde rammeaftaler på henholdsvis Øst og Vest i august 2021 med opdaterede udbudsbetingelser. Udover disse rammeaftaler for bygherrerådgivning, byggeledelse og projektudvikling Øst/Vest udbyder Lejerbo en landsdækkende rammeaftale for totalrådgivning. Lejerbo gør opmærksom på, at det er muligt at ansøge om prækvalifikation på både rammeaftalen for totalrådgivning og en af rammeaftalerne for bygherrerådgivning, projektudvikling og byggeledelse, ligesom det er muligt at vinde både rammeaftalen for bygherrerådgivning m.v. (Øst eller Vest) og rammeaftalen for totalrådgivning.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til § 3 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (tilgængelig på www.retsinformation.dk), gælder der følgende frister for indgivelse af klager:

Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (med virkning fra dagen efter dagen for offentliggørelsen).

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøge-re/tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. udbudslovens § 2, stk. 2, eller § 171, stk. 4, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1 i lov om Klagenævnet for Udbud.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på den i pkt. VI.4.1) anførte internet-adresse.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29/06/2021

Send til en kollega

0.047