23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 118-310541
Offentliggjort
21.06.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

www.rib-software.dk/udbudsportal

Indlevering af tilbud

Til
16.08.2021 Kl. 12:00

Udbyder

Københavns Kommune

Vindere

(17.11.2021)
EKJ Rådgivende Ingeniører A/S
Blegdamsvej 58
2100 København

Delaftale 2

(17.11.2021)
MOE A/S
Buddingevej 272
2860 Søborg

(17.11.2021)
COWI A/S
Parallelvej 2
2800 Kgs. Lyngby

(17.11.2021)
Atkins Danmark A/S
Arne Jacobsens Allé 13
2300 København

(17.11.2021)
Rambøll Danmark A/S
Hannemanns Allé 53
2300 København

(17.11.2021)
Sweco Danmark A/S
Ørestads Boulevard 41
2300 København

Rammeaftaler om teknisk rådgivning – genopretning af veje


Københavns Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Islands Brygge 37
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Henrik Preisler Mathiesen
E-mail: henmat@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kk.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: www.rib-software.dk/udbudsportal
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Veje

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftaler om teknisk rådgivning – genopretning af veje

II.1.2) Hoved-CPV-kode
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

TMF udbyder parallelle rammeaftaler om teknisk rådgivning og bistand med henblik på hurtigt og let at kunne tilkøbe tekniske ydelser.

Delaftale 1 er rettet mod rådgivere med kapacitet og finansiel styrke samt kompetencer til at påtage sig planlægning, projektering og fagtilsyn for en større portefølje af genopretningsprojekter på både regionale veje, fordelingsveje, bydelsgader og strøggader (komplekse strækninger med væsentlig trafik) og øvrige gader og veje (gader med begrænset lokal trafik).

Delaftale 2 er rettet mod rådgivere med kapacitet og finansiel styrke samt kompetencer til at påtage sig planlægning, projektering og fagtilsyn for en mindre portefølje af genopretningsprojekter på øvrige veje og gader (gader med begrænset lokal trafik).

Det forventes, at der indgås rammeaftale med 4 rådgivere på delaftale 1 og 2 rådgivere på delaftale 2 (parallelle rammeaftaler).

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 104 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 er rettet mod rådgivere med kapacitet og finansiel styrke samt kompetencer til at påtage sig planlægning, projektering og fagtilsyn for en større portefølje af genopretningsprojekter på både regionale veje, fordelingsveje, bydelsgader og strøggader (komplekse strækninger med væsentlig trafik) og øvrige gader og veje (gader med begrænset lokal trafik).

Udbudsmaterialet er tilgængeligt på RIB Byggeweb TN269401

Det vil være muligt for en tilbudsgiver at afgive tilbud på begge delaftaler, men samme tilbudsgiver vil ikke kunne blive tildelt både delaftale 1 og delaftale 2. Derfor skal tilbudsgiver i sit tilbud prioritere den delaftale, der primært afgives tilbud på, så det tydeligt fremgår, hvilken delaftale tilbudsgiver helst vil tildeles, samt næst helst vil tildeles. Omhandler tilbuddet begge delaftaler, og har tilbudsgiver ikke prioriteret delaftalerne i sit tilbud, erklæres tilbuddet ukonditionsmæssigt, idet TMF ikke kan foretage prioriteringen på tilbudsgivers vegne. Det er op til tilbudsgiver, om denne ønsker at afgive tilbud på begge delaftaler.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Rådgivers basisorganisation / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavens gennemførelse / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 30 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 56 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

En økonomisk aktør, herunder evt. underleverandører til tilbudsgiver, udelukkes fra deltagelse, hvis denne er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-136. Derudover udelukkes en økonomisk aktør fra deltagelse, hvis denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-4 og nr. 6.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 er rettet mod rådgivere med kapacitet og finansiel styrke samt kompetencer til at påtage sig planlægning, projektering og fagtilsyn for en mindre portefølje af genopretningsprojekter på øvrige veje og gader (gader med begrænset lokal trafik).

Udbudsmaterialet er tilgængeligt på RIB Byggeweb TN269401.

Det vil være muligt for en tilbudsgiver at afgive tilbud på begge delaftaler, men samme tilbudsgiver vil ikke kunne blive tildelt både delaftale 1 og delaftale 2. Derfor skal tilbudsgiver i sit tilbud prioritere den delaftale, der primært afgives tilbud på, så det tydeligt fremgår, hvilken delaftale tilbudsgiver helst vil tildeles, samt næst helst vil tildeles. Omhandler tilbuddet begge delaftaler, og har tilbudsgiver ikke prioriteret delaftalerne i sit tilbud, erklæres tilbuddet ukonditionsmæssigt, idet TMF ikke kan foretage prioriteringen på tilbudsgivers vegne. Det er op til tilbudsgiver, om denne ønsker at afgive tilbud på begge delaftaler.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Rådgivers basisorganisation / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Opgavens gennemførelse / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 30 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 16 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

En økonomisk aktør, herunder evt. underleverandører til tilbudsgiver, udelukkes fra deltagelse, hvis denne er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-136. Derudover udelukkes en økonomisk aktør fra deltagelse, hvis denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-4 og nr. 6.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der stilles følgende minimumskrav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen.

Samlet for tilbudsgivere på delaftale 1 gælder, at:

- Tilbudsgiver skal have en årsomsætning på minimum 40 mio. DKK i det seneste regnskabsår eller som gennemsnit i de 3 seneste disponible regnskabsår.

Samlet for tilbudsgivere på delaftale 2 gælder, at:

- Tilbudsgiver skal have en årsomsætning på minimum 9 mio. DKK i det seneste regnskabsår eller som gennemsnit i de 3 seneste disponible regnskabsår.

For tilbudsgiver og hver økonomisk aktør, der deltager for tilbudsgiver, dvs. hver aktør i en sammenslutning (typisk konsortium eller lign) eller en aktør som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og/eller tekniske kapacitet på, gælder at:

- Hver økonomisk aktør skal have en soliditetsgrad på minimum 15 % i det seneste regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der stilles følgende minimumskrav til tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:

Delaftale 1:

— Tilbudsgiveren skal fremlægge mindst 3 og højst 5 referencer der dokumenterer erfaring som totalrådgiver med trafikale projekter i byzone.

— Den økonomiske ramme for mindst én af referencerne skal udgøre minimum 15 mio. DKK ekskl. moms. Ved den økonomisk ramme forstås udgifterne til projektering og udførelse af anlægsarbejdet.

Delaftale 2:

— Tilbudsgiveren skal fremlægge mindst 2 og højst 5 referencer der dokumenterer erfaring som totalrådgiver med trafikale projekter i byzone.

— Den økonomiske ramme for mindst én af referencerne skal udgøre minimum 2,5 mio. DKK ekskl. moms. Ved den økonomisk ramme forstås udgifterne til projektering og udførelse af anlægsarbejdet.

Referenceprojekter, som dokumenterer opfyldelse af mindstekrav, skal være afsluttede og udført inden for de seneste 5 år, hvilket vil sige, at opgaven ikke må være afsluttet for mere end 5 år siden beregnet fra tilbudsfristen. TMF har dermed fraveget udbudslovens udgangspunkt om, at referencer for tjenesteydelser højest må være 3 år gamle. Det skyldes, at der efter TMF’s opfattelse er et så begrænset marked for de efterspurgte referencer, at det vil kunne føre til en uhensigtsmæssig og usaglig begrænsning af konkurrencen, hvis udbudslovens udgangspunkt overholdes. Med afsluttede opgaver forstås i denne sammenhæng opgaver, hvor der er afholdt afleveringsforretning.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/08/2021
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 16/08/2021
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til § 3 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (tilgængelig på www.retsinformation.dk), gælder der følgende frister for indgivelse af klager:

Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (med virkning fra dagen efter dagen for offentliggørelsen).

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøge-re/tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. udbudslovens § 2, stk. 2, eller § 171, stk. 4, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1 i lov om Klagenævnet for Udbud.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på den i pkt. VI.4.1) anførte internet-adresse.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/06/2021

Send til en kollega

0.078