23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 177-322359
Offentliggjort
14.09.2015
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
13.10.2015 Kl. 13:00

Addresse
joiv@hofor.dk

Udbyder

HOFOR A/S på vegne af koncernforbundne vand- og spildevandsselskaber

Opdateringer

Rettelse
(29.09.2015)

I stedet for:

VI.3)

Yderligere oplysninger:

Ansøgere kan vælge at rekvirere bilag til brug for dokumentation af III.2.2) »Økonomisk og finansiel kapacitet« på mail (joiv@hofor.dk).

Læses:

VI.3)

Yderligere oplysninger:

Ansøgere kan væge at rekvirere bilag til brug for dokumentation af III.2.1) »De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- og handelsregister« på mail (joiv@hofor.dk).

Rammeaftale vedrørende levering, opsætning og idriftsættelse af solcelleanlæg for vand- og spildevandsselskaber i HOFOR-koncernen


HOFOR A/S på vegne af koncernforbundne vand- og spildevandsselskaber

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

HOFOR A/S på vegne af koncernforbundne vand- og spildevandsselskaber
Ørestads Boulevard 35
Kontaktpunkt(er): HOFOR A/S
Att: Jonas Iversen
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 27954694
Mailadresse: joiv@hofor.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.hofor.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Vand
Andet: spildevand
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: ja

Vand- og spildevandsselskaber i HOFOR-koncernen, dvs. datterselskaber af HOFOR Vand Holding A/S henholdsvis HOFOR Spildevand Holding A/S
Ørestads Boulevard 35
København S
DANMARK

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale vedrørende levering, opsætning og idriftsættelse af solcelleanlæg for vand- og spildevandsselskaber i HOFOR-koncernen.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Sjælland, Danmark.

NUTS-kode DK02

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 4

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Rammeaftale vedrørende levering, opsætning og idriftsættelse af solcelleanlæg for vand- og spildevandsselskaber i HOFOR-koncernen.
Som led i bestræbelserne på at gøre København CO2-neutral ønsker vand- og spildevandsselskaberne i HOFOR-koncernen, at der leveres, opsættes og idriftsættes solcelleanlæg på selskabernes respektive lokationer. Sideløbende med nærværende EU-udbud ansøges om tilladelse til opsætning m.v. af solcelleanlæg på lokationerne. Det forventes, at der kan ske idriftsættelse fra sommeren 2016. Det forventes, at det samlede træk på rammeaftalerne bliver på ca. 0-1,5 MW. Der kan ikke garanteres et træk på rammeaftalerne.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

09332000, 09331000, 09330000, 09331200, 09300000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Det forventes, at det samlede træk på rammeaftalerne bliver på ca. 0-1,5 MW. Der kan ikke garanteres et træk på rammeaftalerne.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningernes retlige form, men såfremt flere byder i forening, skal der iblandt disse udpeges en ansvarlig aktør, der tegner alle ansøgere. Endvidere skal alle ansøgere hæfte solidarisk for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten.
Såfremt et konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder anmoder om prækvalifikation skal oplysningerne, jf. pk. III.2.1), III.2.2) og III.2.3), gives for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen af virksomheder.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Firmanavn, adresse og CVR-nummer, telefonnummer, e-mailadresse samt kontaktperson hos ansøger.
2. Tro og love-erklæring om, at ansøger ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 eller artikel 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f. HOFOR vil udelukke ansøgere, som er omfattet af en af situationerne i artikel 45, stk. 1 eller 45, stk. 2.
3. Tro og love-erklæring vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
I det omfang ansøger ønsker, at der skal lægges vægt på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske kapacitet, skal dette godtgøres over for ordregiver, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for denne enheds/disse enheders forpligtelser i så henseende. De enheder for hvilke der fremlægges dokumentation for deres økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske kapacitet, skal tillige opfylde kravene anført i punkt III.2.1) (personlige forhold) samt punkt III.2.2) (hvis økonomisk og finansiel kapacitet) og/eller punkt III.2.3) (hvis teknisk kapacitet).
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Som dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet skal ansøgeren som minimum fremlægge de seneste 3 afsluttede regnskabsår i form af nøgletal for omsætning, resultat efter skat, aktiver og egenkapital.
Virksomhedens ledelse eller revisor skal med dato og underskrift indestå for, at oplysningerne er korrekte.
Såfremt ansøger har en gyldig grund til ikke at fremlægge ovennævnte dokumentation vedrørende sin økonomiske og finansielle kapacitet (f.eks. fordi ansøger er etableret inden for de seneste 3 år), skal ansøger vedlægge anden relevant og egnet dokumentation (f.eks. revisorerklæring vedrørende ansøgers kapitalforhold) for sin finansielle og økonomiske kapacitet.
2. Såfremt seneste regnskabsår er afsluttet efter 1.7.2015, skal ansøger fremlægge erklæring om i hvilket omfang der siden seneste regnskabsår er indtrådt væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation. Erklæringen skal afgives af bank, revisor, ansøgers administrerende direktør eller økonomichef.
Erklæringen skal være dateret den 15.8.2015 eller senere. Erklæringen skal udtale sig om ansøgers økonomiske situation i perioden fra seneste godkendte årsrapport, indtil erklæringen udstedes.
3. Det er et minimumskrav, at ansøger i det seneste regnskabsår har en egenkapital på minimum 1 500 000 DKK.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1.Beskrivelse af ansøgers referencer fra tilsvarende eller lignende opgaver inden for de seneste 3 år. Referencerne bør angive kunde inklusiv kontaktdata, opgavens størrelse (entreprisesum), udførelsesperiode samt beskrivelse af ansøgers ydelse,herunder beskrivelse af hvilken andel ansøger har bidraget med, såfremt ansøger alene har leveret en del af referenceopgaven.
Med »lignende anlæg«, jf. ovenfor, menes fortrinsvist solcelleanlæg etableret i terræn med en kapacitet på 200-400 kWp.
Ansøger kan med fordel fremhæve maksimalt 3 udvalgte projekter, som ansøger finder særligt relevante i forhold til den udbudte opgave. De tre fremhævede projekter kan med fordel beskrives uddybende og kan vedlægges bygherreudtalelse.
De fremhævede projekter inkl. beskrivelsen af disse forventes sammen med de øvrige relevante referencer at udgøre ansøgers tekniske kapacitet.
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontrollere de afgivne oplysninger og til at kontakte angivne referencer, hvilket dog ikke vil ske medmindre ordregiver forinden har orienteret den pågældende ansøger herom.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
13.10.2015 - 13:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøgning bedes sendt på mail til joiv@hofor.dk. Ansøger opfordres til at kontrollere, at ordregiver har bekræftet modtagelsen af ansøgningen forud for ansøgningsfristen.

Ordregiver forventer at prækvalificere 6 ansøgere. Det er muligt for ordregiver at prækvalificere en ansøger, selvom dennes underleverandør, konsortiedeltager el.lign. også medvirker som underleverandør, konsortiedeltager el.lign. for en anden prækvalificeret ansøger.
Udvælgelse af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske blandt de ansøgere, der har en tilstrækkelig økonomisk formåen, herunder opfylder det stillede minimumskrav, og blandt disse udvælges forventeligt 6 ansøgere ud fra en vurdering af hvem, der har de bedste og mest relevante referencer til håndtering af den i nærværende bekendtgørelse udbudte opgave.

Ansøgere kan vælge at rekvirere bilag til brug for dokumentation af III.2.2) »Økonomisk og finansiel kapacitet« på mail (joiv@hofor.dk).

Eventuelle spørgsmål sendes til joiv@hofor.dk.

Ordregiver forventer at udsende udbudsmateriale ultimo oktober 2015.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Fristerne fremgår af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. samt lov nr. 511 af 27.5.2013. Klager over ikke at være blevet prækvalificeret skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Klager over udbud skal indgives inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
9.9.2015

Send til en kollega

0.063