Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/eff8bf9d-d828-4090-a351-9ad26bfaf69e/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/eff8bf9d-d828-4090-a351-9ad26bfaf69e/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, Bystrategi, Arealudvikling og Almene Boliger
Opdateringer
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137. Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.Tilbudsgiver i forbindelse med udøvelsen af erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr.3. Tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7.
— Annullation: Udbuddet annulleres som følge af væsentlige uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet. Rammeaftalerne forventes genudbudt snarest.
Udbud af rammeaftaler om strategisk rådgivning
Aarhus Kommune, Bystrategi, Arealudvikling og Almene Boliger
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Bergholt Sommer
E-mail: ase@bechbruun.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/eff8bf9d-d828-4090-a351-9ad26bfaf69e/homepage
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftaler om strategisk rådgivning
Udbuddet omfatter strategisk rådgivning i forbindelse med planlægning, udvikling og gennemførelse af udbud af byudviklingsområder og kommunale arealer i Aarhus Kommune. Rådgivningen kan i relation til dette blandt andet omfatte:
— Udarbejdelse af udviklingsplaner
— Strategisk byudvikling
— Styring af processer omkring byudvikling
— Gennemførelse af processer med inddragelse af interessenter, herunder borgere
— Omdannelse af politiske visioner til fysiske koncepter, herunder rådgivning om håndtering af de politiske processer
— Udarbejdelse af studier, der viser muligheder for udvikling af arealer, herunder i forhold til arkitektur og planlægning
— Tværfagligt projektarbejde omkring byudvikling.
Idet opgavernes karakter og omfang ikke kendes og dermed ikke kan fastslås på forhånd, vurderes det ikke at være muligt at foretage en yderligere opdeling af rammeaftalerne i delaftaler.
Aarhus Kommune
Udbuddet omfatter strategisk rådgivning i forbindelse med planlægning, udvikling og gennemførelse af udbud af byudviklingsområder og kommunale arealer i Aarhus Kommune. Rådgivningen kan i relation til dette blandt andet omfatte:
— Udarbejdelse af udviklingsplaner
— Strategisk byudvikling
— Styring af processer omkring byudvikling
— Gennemførelse af processer med inddragelse af interessenter, herunder borgere
— Omdannelse af politiske visioner til fysiske koncepter, herunder rådgivning om håndtering af de politiske processer
— Udarbejdelse af studier, der viser muligheder for udvikling af arealer, herunder i forhold til arkitektur og planlægning
— Tværfagligt projektarbejde omkring byudvikling.
Idet opgavernes karakter og omfang ikke kendes og dermed ikke kan fastslås på forhånd, vurderes det ikke at være muligt at foretage en yderligere opdeling af rammeaftalerne i delaftaler.
Ordregiver tilsigter at indgå op til 3 parallelle rammeaftaler.
Rammeaftalen løber som udgangspunkt i 3 år med mulighed for forlængelse med 1 år.
Rammeaftalen er ikke eksklusiv hverken for den enkelte rammeaftaleholder eller for de 3 rammeaftaleholdere tilsammen. Tilbudsgiverne er således ikke garanteret en minimumsomsætning, såfremt de opnår tildeling af en rammeaftale.
Mulighed for 1 års forlængelse.
Mulighed for 1 års forlængelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle kapacitet.
Tilbudsgiver skal beskrive sine væsentligste referencer vedrørende levering af strategisk rådgivning i forbindelse med udvikling og salg af større byudviklingsopgaver udført inden for de seneste 3 år. Oplysningerne afgives ved udfyldelse af ESPD del IV, afsnit C.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
- Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver inden for de seneste 3 år kan dokumentere mindst 3 relevante referencer vedrørende strategisk rådgivning i forbindelse med udvikling og salg af kommunale og/eller offentlige arealer.
”Relevante referencer” defineres i den forbindelse som projekter relateret til udvikling og/eller salg af kommunale og/eller offentlige arealer, hvor tilbudsgiver har forestået udarbejdelse af udviklingsplaner, processtyring, borgerinddragelse, bistået med strategisk- og helhedstækning, understøttet den politiske proces, samt ledet eller indgået i tværfagligt projektarbejde.
Referencerne kan enten være igangværende eller afsluttede. Hver enkelt reference skal ikke indeholde alle ovennævnte krav, men tilsammen skal referencerne dække de ovenfor anførte krav.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver inden for de seneste 3 år kan dokumentere mindst 3 relevante referencer vedrørende strategisk rådgivning i forbindelse med udvikling og salg af kommunale og/eller offentlige arealer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137. Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.Tilbudsgiver i forbindelse med udøvelsen af erhverv kan påvises at have begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr.3. Tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens § § 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk