23948sdkhjf

Energi Nord kåret som landets bedste

Dansk Industri har kåret det nordjyske energiselskab som Danmarks bedste, når det handler om telefonisk kundeservice.
Energi Nord scorer bedre end branchen på fem ud af seks målepunkter, og det er især medarbejdernes service-skills og evne til at imødekomme kundernes efterspørgsler, der gør Energi Nord til vinder. På tværs af alle medvirkende virksomheder er Energi Nord således bedst til at afslutte sagerne. Det skriver Dansk Industri.

- Herudover formår Energi Nord på fornemmeste vis, at tilpasse ressourcerne i kundeservice til antallet af henvendelser. Dermed opfattes ventetiden som markant lavere end tilfældet er indenfor energibranchen og på tværs af øvrige brancher, roser Dansk Industri på sin hjemmeside.

Hos Energi Nord er de stolte over kåringen, og virksomheden har da også netop kundeservice som en central del af sin strategi.

- God og professionel kundeservice er et meget vigtigt parameter for Energi Nord. For det er i høj grad den gode og professionelle service, der afgør den enkelte kundes oplevelse af os. Derfor er god kundeservice en del af Energi Nords fælles strategi, så vi hele tiden har fokus på det, fortæller Heidi Borum Oberneuwirther, der er salgs- og kundeservicechef i virksomheden.

De små ting gør en forskel
Ventetid er ofte en af de ting, der kan være irriterende som kunde, og Energi Nord er klar over, at der også i deres kundeservice af og til kan opleves ventetid. Af den grund kan kunderne vælge at blive ringet op igen senere på dagen, eller de kan lytte til små historier om, hvordan strømmen kom til Himmerland.

- Det er små tiltag, som, vi håber, kan være med til at gøre ventetiden mere acceptabel, forklarer Heidi Borum Oberneuwirther.

Kåringen er baseret på en måling af bedste kundeservice via telefonen og digitalt på hjemmeside og via mail. De parametre, der bliver målt på, er bl.a. ventetid, velkomst, antal omstillinger, sprog, tone og teknisk funktionalitet. TDC blev samlet vinder, mens Energi Nord vandt på bedste kundeservice via telefonen. Canal Digital vandt i kategorien digitale kundeservice.

Dansk Industri står bag kåringen, mens analysefirmaet Wilke står bag selve målingen. Der deltog 37 firmaer i konkurrencen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079