Oliehandler blev Entrepreneur Of The Year
Monjasa A/S et blevet kåret som Entrepreneur Of The Year 2012 ved en storslået landskåring i Bella Center, hvor flere end 800 gæster fra det danske erhvervsliv var samlet.
- Det er ekstremt velfortjent, at det netop er Monjasa, der vinder Entrepreneur Of The Year 2012. Jan Jacobsen og Anders Østergaard er indbegrebet af købmandskab og er entrepreneurer helt ind til benet, og bør betragtes som en målestok for nuværende og fremtidige entrepreneurer, udtaler Carsten Collin, direktør for Entrepreneur Of The Year.
- Virksomheden er nærmest et synonym på årets tema: ”En verden af muligheder”, og det er med stolthed, at vi nu kan sende dem videre til Monaco næste sommer - som repræsentanter for Danmark ved World Entrepreneur Of The Year, fortsætter han.
Global vækststrategi og risikostyring gav pote
Monjasa startede som traditionel bunkering-virksomhed, men flyttede ret hurtigt sit fokus til oliehandel for blandt andet at sikre bedre indkøbspriser og kvalitetsstyring. Den innovative ånd i virksomheden har desuden affødt fire hotelskibe til medarbejdere på offshore vindmølleparker og som ekstra sengepladser ved opankring af borerigs. Hotelskibene, der er gamle færger med værkstæder på vogndækkene, vidner om Monjasas sans for kreative løsninger.
- Det har været spændende at se, hvordan skaberkraften har udfoldet sig og ført til vækst – en vækst, som ikke bare er til gavn for dem selv og deres virksomhed, men i høj grad også til gavn for det danske samfund, lød det fra den uafhængige jury for Entrepreneur Of The Year ved landskåringen i Bella Center.
Monjasa blev ved landskåringen desuden anerkendt for sine imponerende vækstrater, som ikke er hverdagskost i dansk erhvervsliv i disse år. De meget høje vækstrater inden for såvel omsætning som resultat før skat aftvinger dyb respekt for virksomhedens indsats.
- Det er utroligt afgørende, hvordan man klarer sig på det internationale marked, hvis man vil ligge forrest i konkurrencen om vækst i fremtiden. Her har Monjasa forstået via visionær ledelse konstant at udvide deres forretning globalt. Samtidig har de meget dygtigt formået at styre de risici, som er en naturlig konsekvens af virksomhedens aktiviteter, uddybede juryen.