23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Vestas spinder guld på service-aktiviteter

Serviceomsætningen vokser langt hurtigere end resten af koncernen, viser det seneste regnskab fra vindmølleproducenten.

Omsætningen fra service-aktiviteter bliver en stadig vigtigere del af Vestas’ forretning – dels fordi aktiviteterne stiger i omfang, og dels fordi de bidrager med en løbende, fast indtægt.

I vindmølleproducentens regnskab for andet kvartal fremgår det, at omsætningen udgjorde 227 mio. euro (1,7 mia. kr.), hvilket svarer til en stigning på hele 34 procent sammenlignet med andet kvartal 2011. I første halvår endte forretningsområdet med en EBIT-margin før allokering af fællesomkostninger på 20,7 procent.

Til sammenligning steg Vestas’ omsætning som helhed ”blot” med 15 procent i andet kvartal, og i første halvår havde man en EBIT-margin før særlige poster på -6,0 procent.

Ved udgangen af andet kvartal havde Vestas fremtidige serviceaftaler til en værdi af 4,8 mia. euro (35,8 mia. kr.), hvilket er en stigning på 14 procent i løbet af kvartalet.

- Med forventning om en yderligere vækst i serviceforretningen har Vestas øget medarbejderantallet inden for service, konstaterer Vestas i sit regnskab.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.158