Møllen er knap syv meter høj, fire meter bred og vejer 775 kilo, og den bliver placeret i ”Imagination” - VisitDenmarks hidtil største markedsføringsevent i Storbritannien, som forventes at trække op mod 300.000 besøgende. Det skriver Huset Markedsføring.
- Valget af vindmøllen til at markedsføre København var besluttet længe før, at vi fredag d. 29. juni 2012 vandt European Green Capital Award 2014, men det gør det bestemt ikke mindre aktuelt at fortælle den grønne historie om vores hovedstad. Lige nu brander vi Open Copenhagen på B&W gavlen på Refshaleøen, men nu er det tid at bringe brandet ud på den internationale bane – og her synes vi, OL i London rammer godt, siger Brand Director Liv Thøger fra City Brand Foreningen Open Copenhagen til Huset Markedsføring.
Hun peger i den forbindelse blandt andet på, at København i forvejen er kendt for at ville være verdens første CO-neutrale storby i 2025.
Lego-møllen kommer til at stå på ”Imagination” fra den 27. juli og frem til den 12. August. Derefter skal den opstilles ved ankomsten i Københavns Lufthavn.
