23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

159 klagede over energiselskaber i 2016

Især elregninger og telefonsalg fylder blandt elklager.

Ankenævnet på Energiområdet modtog sidste år 159 forbrugerklager over el-, gas- og varmeselskaber.

Dermed ligger antallet af klager i 2016 på niveau med året før.

De 159 klager fordeler sig med 119 klager over elselskaber, 12 klager over gasselskaber og 28 klager over varmeselskaber. 

I alt afsluttede Ankenævnet på Energiområdet 182 klagesager i 2016, hvilket var 16 flere end i 2015.

I 18 procent af sagerne fik forbrugerne medhold, mens der i 17 procent af sagerne blev indgået forlig. I 36 procent af sagerne fik forbrugeren ikke medhold. De resterende sager blev for eksempel tilbagekaldt af klager eller afvist på grund af klagers passivitet.

På el-området behandlede nævnet især sager om elregninger og forbrug samt telefonsalg.

 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.175|instance-web01