Energiminister Lars Aagaard (M) forsikrer nu, at varme fra renseanlæg alligevel kan bruges i danskernes radiatorer.
Ifølge regeringen er der energi nok i spildevand til at opvarme ca. 250.000 danske boliger årligt på en mere bæredygtig måde. Dermed er varme fra spildevand en del af bestræbelserne på at nå Danmarks klimamål i 2030.