23948sdkhjf

Strømregningen løb løbsk hos LORC

Det fynske testcenter for vedvarende energi, LORC, fik i 2022 nogle dyrekøbte erfaringer. De kraftigt stigende energipriser endte nemlig med at koste centret betragtelige summer. Det skriver Fyens.dk.

Ledelsen hos LORC havde nemlig ikke i deres vildeste fantasi forestillet sig, at energipriserne ville skyde i vejret, som de gjorde, og havde derfor ikke taget højde for det i aftalerne med kunderne.

- Vi havde en fastpris-kontrakt med en kunde i vores komponent-testcenter, og den kontrakt kunne vi ikke komme ud af, fordi kunden ikke ville være med til det. Vi fik 70 øre pr. kilowatt-time, mens vi selv gav 2,90 kroner - og vi taler om rigtig mange kilowatt-timer. Det var en situation, vi aldrig før havde tænkt over, men det kom vi til - da lærte vi lektien, siger direktør Torben Lorentzen til Fyens.dk.

Derfor har LORC og datterselskabet Lindø Component and Structure Testing nu ændret procedure. Tidligere betalte kunderne for strøm aconto en gang i kvartalet. Det er nu ændret til en gang om måneden, og kunderne holdes opdateret på centrets strømforbrug på ugebasis.

Originalartikel: https://fyens.dk/erhverv/hysteriske-el-priser-blev-en-dyr-lektie-i-dag-skal-vi-have-en-likviditet-vi-aldrig-foer-havde-forestillet-os

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125