23948sdkhjf

M2M & IoT-forbindelser kræver fokus i hverdagen

Wireless Logic Nordic servicerer dagligt mere end 750.000 dataforbindelser. Mange af forbindelserne benyttes af virksomheder indenfor energi- og forsyningssektoren, hvor krypteret datakommunikation er særligt vigtig – og hvor man skal kunne få hurtig og grundig service, når fx vindmøller eller elmålere fejlmelder.

De fleste af os kender nok til de frustrationer og besværligheder, som kan opstå, når trådløst forbundne enheder fejler på den ene eller anden vis. Som privatperson er det irriterende, men for virksomheder i energi- og forsyningssektoren kan det være decideret kritisk – for hvad gør man, hvis der opstår fejl på dataforbindelsen til tusindvis af elmålere? Her har virksomheden brug for hurtig hjælp, og det sidste der er brug for, er at virksomheden ender som en kastebold mellem forskellige hardwareleverandører og SIM-kort udbydere. Derfor tilbyder Wireless Logic Nordic support og online systemer, hvor virksomheder altid kan være sikker på at blive hjulpet frem til en hurtig løsning.

“Vi har de bedste kompetencer allerede i vores frontline support, så man skal ikke gennem mange led for at finde en løsning på et givent problem. Og så har vi tekniske adgange direkte ind til Danmarks to bedste mobilnetværk – så vi kan tjekke dataflow næsten ned på mast-niveau og på den måde lokalisere problemet,” siger rådgiver Henrik Eriksen fra Wireless Logic Nordic.

Kunden må ikke ende i limboland

Uanset udfordringen er virksomheder i energi- og forsyningssektoren helt afhængige af hurtig, dedikeret support, når kommunikationen fejler. Det er både dyrt og tidskrævende at sende teknikere ud til eksempelvis vindmøller eller pumpebrønde, der oplever problemer.

“Der sker ikke noget i et mobilt netværk uden en årsag, og vi undersøger altid udfordringer hele vejen rundt, så kunderne ikke ender i et limboland og ikke kan finde ud af, om det er enheden eller netværket, der skaber fejlen," siger konsulent Michael Albér fra Wireless Logic Nordic.

Forbereder allerede fremtidens krav

Virksomheden er Danmarks største uafhængige leverandør af SIM-kort og services til M2M & IoT-branchen, der dagligt servicerer mere end 750.000 dataforbindelser. Alle løsninger skræddersys til den enkelte kunde, og centralt står den egenudviklede M2M online administrationsplatform, hvor kunderne selv kan administrere deres SIM-kort, samt online overvåge kortenes forbrug, netværksstatus og meget andet.

“Vi har opereret på området siden 2006 og har et dybt kendskab til, hvad mobilnetværket kan – og ikke kan. Vi kender alle fordele og faldgruber, og vores kunder er afhængige af, at vi kan hjælpe med de rette kompetencer fra starten – gerne før, men senest når, der opstår udfordringer,” siger Henrik Eriksen.

Hos Wireless Logic Nordic er man også i gang med at forberede sig på det kommende EU-direktiv NIS2, der skal løfte den europæiske IT-sikkerhed op på et nyt niveau.

“Vi forventer, at vores kunder skal kunne dokumentere, at deres underleverandører overholder kravene – og derfor er det en god ide at begynde på at udarbejde sin handlingsplan allerede nu, hvilket vi har igangsat,” råder Michael Albér.

FAKTA: Wireless Logic Nordic

Wireless Logic Nordic blev stiftet som SimService A/S i 2006, men har siden 2015 været en del af Wireless Logic koncernen – Europas største uafhængige leverandør af SIM-kort og services til M2M & IoT-branchen. I Danmark servicerer man dagligt mere end 750.000 dataforbindelser.

Se mere på www.wirelesslogic.dk

Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078