23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Del siden
Annonce

Køretøjsterminaler forenkler adoptering af telematik og ophøjer transport-effektivitet

Indførelse af køretøjersterminaler fra Data Respons partner NEXCOM i f.eks. brændstof telematik applikationer gør det lettere at opfylde regulatoriske krav og forretningsmæssige mål

VTC 1020, VTC 1020-PA og nROK 1020-A er drevet af Intel® Atom ™ x5-E3930 processor og udstyret med køretøjsdataopsamling, GPS og trådløs kommunikation samt databehandlingskapaciteter. Ved at bygge bro mellem de aktive køretøjer og deres respektive centraler/speditører kan denne serie terminaler anvendes indenfor flådestyring, bus og jernbanetransport ved opbygning af telematiksystemer såsom in-transit overvågning, forbrugsbaseret forsikring, forebyggende vedligeholdelse og mere.

VTC 1020 henvender sig til flåder af køretøjer og kan lette den daglige drift for både chauffører og centraler. I en lastbilapplikation kan VTC 1020 f.eks. samle GPS koordinater og motorhastighed til at automatisere sporing af bilisternes køre- og hviletids registreringer og forenkle brændstof omkostningsberegninger. VTC 1020 giver også flåde-ejere mulighed for at fjernovervåge container-låse, aflæse og kontrollere temperaturen i realtid og dermed styrke sikkerheden og saniteten for temperaturkontrollerede laster og værdifulde varer. Desuden kan VTC 1020 indsamle f.eks. målinger af kilometertal, dæktryk, og G-force acceleration for real-time analyse af kørsel og forenkle forsikringsarkivering og planlægning af vedligeholdelse.

VTC 1020-PA er designet til at hæve serviceniveauet og kundetilfredsheden indenfor offentlig transport. For at skabe en positiv passager-oplevelse kan køretøjsterminalen drive tre skærme der viser f.eks. destination og anden nyttig passagerinformation inden- og udenfor bussen. Enheden støtter audioannoncering så chaufføren lettere kan kommunikere med sine  passagerer både under kørsel og ombordstigning. Desuden giver VTC 1020-PA centralerne mulighed for at tale med chaufførerne i tilfælde af uheld, at spore bussens position for at reducere sammenklumpning samt overvåge busserne kørselsmønster for at forbedre kørselsretningslinjerne og dermed sikkerhed og komfort for passagererne.

Den EN50155 og EN45545-2-kompatible nROK 1020-A adresserer i særlig grad jernbanetransport. Som eksempler kan nROK 1020-A overvåge døre og derved sikre mod at passagerer kommer i klemme, forsøg på at åbne nødudgange og stigende temperaturer – situationer, hvor togpersonalet skal tage aktion. nROK 1020-A kan enten kommunikere de usædvanlige situationer til operatørkonsollen over togets interne netværk eller rapportere til et kontrolcenter via 3G / LTE-netværk. Samtidigt kan nROK 1020-A vise passagerinformation på to skærme.

Nærmere beskrivelse findes i det vedlagte PDF.

Data Respons tilbyder flere pc-systemer og løsninger til køretøjer og industrielle anvendelser. Find dem på vores hjemmeside, eller kontakt os for mere information via:

 

Akkodis Edge Denmark A/S
Smedeholm 10
2730 Herlev
Herlev Kommune
Danmark
CVR nummer: DK21511870

Kontaktperson

AEDA-S
Akkodis Edge Denmark A/S - Salsgafdeling
+45 88327500 sales-dk@akkodis.dk
BREAKING
{{ article.headline }}
0.145|instance-web04