23948sdkhjf

Elselskab: Nyt afregningssystem skærper konkurrenceevnen

Den lave fortjeneste på pr solgte kilowatt time på el-handelsmarkedet gør det altafgørende at finde andre metoder, hvor man kan spare penge.
Derfor er el-selskabet Blue Energy begejstret for afregningssystemet CUBS, fordi det forenkler afregningsmetoderne for medarbejderne og optimerer kundeserviceprocesserne.

- Det her er et godt system. Vi mener faktisk, at CUBS er noget af det bedste, der findes på markedet.

Så klar er meldingen fra Blue Energys direktør og ejer Allan Flindt efter, at selskabet skiftede fra et gammelt afregningssystem til CUBS.

CUBS (Casalogic Utility Billing System) er et Enterprise Open Source-baseret software-program, der er udviklet af IT-virksomheden Casalogic.

- Det kan tydeligt mærkes at vi har fået et nyt system, forklarer Allan Flindt:

- Før i tiden skulle vi åbne 20 programmer på computeren, når en kunde skulle skifte el-leverandør. Nu kan alt gøres med et klik. Det sparer os for en masse arbejde og dermed også penge, fordi vi kan koncentrere os om andre ting, siger han.

Forsyningsafregning skal være simpelt
Udgangspunktet for det nye software-program CUBS var ifølge Casalogics direktør Torben Sørensen, at gøre det lettere for forsyningsselskaber at håndtere selve afregningen. Derfor udviklede Casalogic programmet CUBS, der også understøtter den hub, der samler al kommunikationen mellem netselskaberne og handelsselskaberne.

- Vi har udviklet et system, der er brugervenligt, så man kun skal taste oplysningerne ind én gang - og i et brugerinterface, der er let at arbejde i. Det er lykkedes – og det gør mig rigtig stolt, når tilbagemeldingerne er, at vores kunder sparer tid og penge. Det var netop målet, siger Torben Sørensen.

Samtidig ændrer systemet den måde, man betragter leverandør-/kundeforholdet på, idet det ikke længere er måleren, men kunden, der tages udgangspunkt i.

- CUBS er automatiseret og et bindeled mellem kunde, faktura og opkrævning, så der er mindst muligt arbejde i det for forsyningsselskaberne, forklarer Torben Sørensen.

Netop at systemet er automatisk og følger kunden har været altafgørende for Blue Energy.

- Vi oplever ikke nær så meget ressourcespild som tidligere. Vores medarbejdere undgår komplicerede koder, fordi det er ligetil. Så det er klart, at jeg er begejstret, afslutter Allan Flindt fra Blue Energy.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094