23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 103-187448
Offentliggjort
01.06.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
26.06.2015 Kl. 12:00

Addresse
Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
Kontaktpunkt: Center for Regional Udvkiling
Att: Helle Møller Jensen
3400 Hillerød
Telefon: +45 38665661
Mailadresse: miljoe@regionh.dk

Udbyder

Region Hovedstaden

Vindere

Boligundersøgelser

(29.01.2016)
GEO A/S
Maglebjergvej 1
2800 Kgs. Lyngby

Grundvandsundersøgelser

(30.01.2016)
DMR A/S
Hvidovrevej 80A
2610 Rødovre

Rammeaftale for indledende forureningsundersøgelser


Region Hovedstaden

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
Kontaktpunkt(er): Center for Regional Udvkiling
Att: Helle Møller Jensen
3400 Hillerød
DANMARK
Telefon: +45 38665661
Mailadresse: miljoe@regionh.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.regionh.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Miljø
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale for indledende forureningsundersøgelser.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Region Hovedstaden.

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 8

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 3

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 40 000 000 og 70 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Rådgivning i forbindelse med indledende forureningsundersøgelser i Region Hovedstaden, jf. jordforureningsloven. Undersøgelserne omfatter både indledende grundvandsundersøgelser, boligundersøgelser med 1 års frister og eventuelt undersøgelser af risiko for overfladevand.
Kontrakten udbydes i 2 delrammeaftaler efter denne prækvalifikation. Undersøgelserne tildeles de vindende rådgivere i puljer af 10-15 lokaliteter ad gangen. Tilbudsgiver kan vælge at byde på én eller begge delrammeaftaler og kan blive tildelt begge delrammeaftaler.
Regionen forventer at indgå kontrakt med rådgiver i november 2015. Regionen forventer at starte undersøgelser i januar 2016.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90732000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
En indledende forureningsundersøgelse for hver lokalitet. Lokaliteterne vil blive tildelt de vindende rådgivere i puljer af 10-15 lokaliteter.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Indledende forureningssundersøgelser, grundvand
1) Kort beskrivelse
Rådgivning i forbindelse med indledende forureningsundersøgelser på lokaliteter med grundvand som indsatsområde. På en delmængde af lokaliteterne kan der være indsats overfor bolig og/eller overfladevand, som derfor skal inddrages i undersøgelserne.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90732000

3) Mængde eller omfang
Undersøgelserne opdeles i puljer af 10-15 lokaliteter.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2Betegnelse: Indledende forureningsundersøgelser, bolig
1) Kort beskrivelse
Rådgivning i forbindelse med indledende undersøgelser på lokaliteter med bolig som indsatsområde. Undersøgelserne skal udføres indenfor 1 års fristen, jf. jordforureningsloven. På en delmængde af lokaliteterne kan der være indsats overfor grundvand og/eller overfladevand, som derfor skal inddrages i undersøgelserne.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90732000

3) Mængde eller omfang
Undersøgelserne opdeles i puljer af 10-15 lokaliteter.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsvilkår fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt ansøgeren er et konsortium eller en anden form for forpligtende samarbejde om ansøgningen og tilbudsgivningen (dvs. hvor flere virksomheder i fællesskab ansøger om prækvalifikation), skal samtlige deltagere i det pågældende konsortium eller det forpligtende samarbejde oplyses i ansøgningen, og alle deltagere skal afgive de oplysninger, der er specificeret i pkt. III.2). Oplysninger om referencer (jf. pkt. III.2)) kan dog gives samlet for konsortiet/det forpligtende samarbejde. Hvis der ikke fremsendes den krævede dokumentation for et konsortiemedlem/medlem af det forpligtende samarbejde, vil der blive set bort fra oplysninger om det pågældende medlem ved prækvalifikationsbeslutningen.
Det skal anføres, hvem der optræder som repræsentant for parterne i samarbejdet og som med bindende virkning kan indgå aftaler på vegne af parterne. Derudover skal det pågældende konsortium eller forpligtende samarbejde under ét overholde mindstekravene i pkt. III.2.3).
Deltagere i konsortiet eller det forpligtende samarbejde hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Ansøgers firmanavn, adresse, CVE nr., kontaktperson, dennes e-mail og tlf. nr.

2) Erklæring om, at ansøger ikke befinder sig i en af de i direktiv nr. 2004/18/EØF artikel 45 stk. 1 eller stk. 2 litra a), b), c) eller f) anførte udelukkelsessituationer eller er udelukket som følge af forfalden, ubetalt gæld til det offentlige i strid med lovbekendtgørelse nr. 336/1997. Som erklæring kan skabelonen på: www.regionh.dk/miljoeudbud

3) Hvis ansøgeren er et konsortium, skal de i 1) og 2) nævnte oplysninger afgives for alle konsortiedeltagere.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Økonomiske nøgletal i form af omsætning, egenkapital, balance og resultat efter skat for de seneste to offentliggjorte regnskabsår. Oplysningerne kan noteres i skema på: www.regionh.dk/miljoeudbud

2) Bevis for erhvervsansvarsforsikring med angivelse af dækningsnummer.
3) Hvis ansøgningen indleveres af et konsortium skal de i 1) og 2) nævnte oplysninger afgives for alle konsortiedeltagere.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Region Hovedstaden kræver, at rådgiver er forsikret for mindst 10 000 000 DKK for tingsskade og 10 000 000 DKK for personskade.
For konsortier gælder mindstekravet for hver konsortiedeltager.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Firmaets referencer fra lignende projekter med indledende forureningsundersøgelser for grundvand og/eller bolig. Der ønskes kun referencer fra de seneste 5 år.
Referencerne bedes indeholde en kort beskrivelse af undersøgelserne og anvendte metoder, periode for udførelse og angivelse af kunden og kundens kontaktperson. Referencer kan beskrives i skabelon på regionh.dk/miljoeudbud
Hvis ansøgningen indleveres af et konsortium, skal oplysningerne afgives for alle konsortiedeltagere.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Der skal som minimum opgives 5 referencer. Ved flere end 20 referencer, skal de 20 mest relevante referencer markeres. For et konsortium gælder mindstekravet for konsortiet i sin helhed.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindsteantal 7: og største antal 9
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ordregiver vil blandt de konditionsmæssige ansøgere med den efter ordregivers skøn tilstrækkelige økonomiske og finansielle kapacitet, jf. pkt. III.2.2), udvælge de ansøgere, der har de mest relevante referencer og den mest relevante tekniske kapacitet, jf. pkt. III.2.3), på baggrund af ansøgerens oplysninger. Antallet af ansøgere er angivet pr. delaftale.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
15007775
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
26.6.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
1) Udbuddet er opdelt i to delaftaler for hhv. indledende grundvandsundersøgelser (delaftale 1) og boligundersøgelser (delaftale 2). Tilbudsgiver kan ansøge om prækvalifikation for en eller begge delaftaler. Ansøger skal i ansøgningen oplyse, om der ansøges om prækvalifikation på en (og i givet fald hvilken) delaftale eller begge.
2) Vi ønsker at modtage anmodningen om prækvalifikation i 1 underskrevet papirversion (original) samt på USB-nøgle. Tilbudsgiver har ansvaret for, at den elektroniske kopi i indhold er identisk med den fysiske ansøgning. I tilfælde af modstrid mellem den elektroniske kopi og den fysiske ansøgning vil det være den fysiske ansøgning, der har forrang.

3) På www.regionh.dk/miljoeudbud findes skabeloner, som kan anvendes til afgivelse af oplysninger om art. 45 og forfalden ubetalt gæld til det offentlige, økonomiske nøgletal og referencer.

4) I forbindelse med tilbudsafgivelsen vil tilbudsgiverne skulle erklære ikke at være inhabile i forhold til opgaven.

5) Evt. spørgsmål kan stilles ved at sende en mail til miljoe@regionh.dk med sagsnummer 15007775 som emnefelt. Eventuelle spørgsmål og svar vil blive givet anonymt på www.regionh.dk/miljoeudbud

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): For klage over manglende prækvalifikation er fristen 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor den ordregivende myndighed har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. Håndhævelseslovens § 7, stk. 1.
Klage over øvrige forhold skal indgives inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor den ordregivende har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om tildelingen, jf. Håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Samtidig med Klagers fremsendelse af klage til Klagenævnet for Udbud skal klageren underrette ordregiveren om, at der er indgivet klage til Klagenævnet for Udbud. Dette kan lettest ske ved, at klageren sender eller mailer en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klageren skal samtidig sende en kopi af sin underretning af ordregiveren til Klagenævnet for Udbud.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Erhvervsstyrelsen
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27.5.2015

Send til en kollega

0.047