23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 063-151749
Offentliggjort
30.03.2020
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Energinet Eltransmission A/S

Udbud af plangrundlag og miljøvurdering af landanlægget til Thor Havmøllepark


Energinet Eltransmission A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Energinet Eltransmission A/S
CVR-nummer: 39314878
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Helle Barløse
E-mail: indkob@energinet.dk
Telefon: +45 70102244

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008

I.2) Information om fælles indkøb
I.6) Hovedaktivitet
Elektricitet

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af plangrundlag og miljøvurdering af landanlægget til Thor Havmøllepark

Sagsnr.: 19/07154
II.1.2) Hoved-CPV-kode
90712000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Der er tale om udbud på tjenesteydelser i form af rådgivning. Udbuddet foretages i overensstemmelse med forsyningsvirksomhedsdirektivet (Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/25/EU).

Ordregiver ønsker at anskaffe assistance til udarbejdelse af plangrundlag og VVM for etablering af landanlægget til Thor Havmøllepark samt til udarbejdelse af bidrag vedrørende landanlægget til den strategiske miljøvurdering af planen for Thor Havmøllepark. Thor Havmøllepark skal placeres i Nordsøen ud for Thorsminde. Den ønskede anskaffelse er opdelt i følgende arbejdspakker:

1) Arbejdspakke A – projektledelse

2) Arbejdspakke B – forslag til kommuneplantillæg og lokalplanforslag for stationer

3) Arbejdspakke C – miljøkonsekvensvurdering (VVM) af landanlæg

4) Arbejdspakke D – bidrag vedrørende landanlægget til den strategiske miljøvurdering.

Udbuddets nærmere omfang følger af udbudsmaterialet, hvor både detaljeret ydelsesbeskrivelse samt estimerede mængder er angivet.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 1 580 450.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90712000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Vest Jylland, Nordsøen

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om udbud på tjenesteydelser i form af rådgivning. Udbuddet foretages i overensstemmelse med forsyningsvirksomhedsdirektivet (Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/25/EU).

Ordregiver ønsker at anskaffe assistance til udarbejdelse af plangrundlag og VVM for etablering af landanlægget til Thor Havmøllepark samt til udarbejdelse af bidrag vedrørende landanlægget til den strategiske miljøvurdering af planen for Thor Havmøllepark. Thor Havmøllepark skal placeres i Nordsøen ud for Thorsminde.

Den ønskede anskaffelse er opdelt i følgende arbejdspakker:

1) Arbejdspakke A – projektledelse

2) Arbejdspakke B – forslag til kommuneplantillæg og lokalplanforslag for stationer

3) Arbejdspakke C – miljøkonsekvensvurdering (VVM) af landanlæg

4) Arbejdspakke D – bidrag vedrørende landanlægget til den strategiske miljøvurdering.

Udbuddets nærmere omfang følger af udbudsmaterialet, hvor både detaljeret ydelsesbeskrivelse samt estimerede mængder er angivet.

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Optioner findes i form af valgfri tilkøb af definerede ydelser.

1) Option 1: Udarbejdelse af miljøkonsekvensrapport for yderligere en løsningsmulighed

2) Option 2: Supplerende feltundersøgelser.

Yderligere oplysninger om optionerne findes i ydelsesbeskrivelsen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, ske ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.

Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele på baggrund af indledende tilbud.

</div>

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 008-015048
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af plangrundlag og miljøvurdering af landanlægget til Thor Havmøllepark

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
17/03/2020
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: COWI A/S (Miljø, geoscience, spildevand, vand, affaldshåndtering, arbejdsmiljø)
CVR-nummer: 44 62 35 28
Postadresse: Parallelvej 2
By: Kongens Lyngby
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2800
Land: Danmark
E-mail: Water-Environment_DK_DL@cowi.com
Telefon: +45 56402084

Internetadresse: http://www.cowi.com

Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 580 450.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply systemet. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply, hvorefter det afleveres via ”Min besvarelse”.

Bemærk venligst følgende:

— En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier” og del V: ”Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet.

Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring.

— Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger.

Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævntet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:

1) Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt

2) Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller

3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/03/2020

Send til en kollega

0.078