Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Udbyder
Novafos A/S
Opdateringer
Da opgaven består af forskelligartede delopgaver, anbefales det at rådgiver undersøger muligheden for at indgå i et konsortium.
Rådgivningsydelser til udarbejdelse af strukturplaner for renseanlæg
Novafos A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31884993
Postadresse: Blokken 9
By: Birkerød
NUTS-kode: DK
Postnummer: 3460
Land: Danmark
Kontaktperson: Katja Nordentoft
E-mail: kno@novafos.dk
Telefon: +45 44208106
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/124500170.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.novafos.dk/
Del II: Genstand
Udbud af rådgivningsydelser til udarbejdelse af strukturplaner for renseanlæg
Nærværende udbud vedrører levering af rådgivningsydelse til "Udarbejdelse af strukturplaner for renseanlægsstruktur i Øresund og Roskilde Fjord oplande med tilhørende miljøvurderinger" til Novafos A/S.
— Udarbejde strukturplaner for ny renseanlægsstruktur og gennemføre eventuelle supplerende analyser,
— Gennemføre en miljøvurdering af strukturplanerne,
— Gennemføre Natura 2000 konsekvensvurderinger og vurderinger af vandplaner,
— Udarbejde udkast til tillæg til spildevandsplaner for de 7 involverede kommuner,
— Udarbejde baggrundsmateriale og udkast til tillæg til kommuneplaner og lokalplaner til de nye renseanlæg.
Nærværende udbud vedrører levering af rådgivningsydelse til "Udarbejdelse af strukturplaner for renseanlægsstruktur i Øresund og Roskilde Fjord oplande med tilhørende miljøvurderinger" til Novafos A/S.
— Udarbejde strukturplaner for ny renseanlægsstruktur og gennemføre eventuelle supplerende analyser,
— Gennemføre en miljøvurdering af strukturplanerne,
— Gennemføre Natura 2000 konsekvensvurderinger og vurderinger af vandplaner,
— Udarbejde udkast til tillæg til spildevandsplaner for de 7 involverede kommuner,
— Udarbejde baggrundsmateriale og udkast til tillæg til kommuneplaner og lokalplaner til de nye renseanlæg.
Rammeaftalens løbetid er 3 år, med mulighed for forlængelse på 1 år. Ialt 48 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135, stk. 1 og 3, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrunde § § 135, stk. 1 og 3, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. De frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6 finder anvendelse for udbuddet.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
- Tilbudsgiver skal have haft en positiv egenkapital i de seneste 3 regnskabsår,
- Tilbudsgiver skal dokumentere den positive egenkapital ved fremsendelse af regnskaber for de seneste 3 regnskabsår.
Tilbudsgiver skal have haft en positiv egenkapital i de seneste 3 regnskabsår.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
— Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise 2 virksomhedsreferencer vedrørende tilsvarende opgaver, som dokumentere erfaring med udarbejdelse af strukturplaner eller strukturanalyser for nye renseanlæg, herunder blandt andet teknisk-økonomiske analyser og anbefalinger,
— Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise 3 tilsvarende virksomhedsreferencer, som dokumenterer erfaring med udarbejdelse af VVM-redegørelser for planer og programmer med mere end én myndighed og/eller hvor et af de redegjorte emner omhandler vandmiljø.
Med "tilsvarende opgaver" forstås opgaver, som i størrelse (værdi) og kompleksitet (i forhold til fag-områder og interessenter) svarer til kontrakten.
Opgaverne behøves ikke at være afsluttet, men må ikke være mere end 3 år gamle.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: "Udvælgelse".
Som dokumentation for tilbudsgivers tekniske kapacitet skal tilbudsgiver angive:
1) Referenceliste med beskrivelse af referencerne som efterspurgt ovenfor, som tilbudsgiveren har udført i løbet af de sidste 3 år. Novafos ser gerne, at beskrivelsen indeholder følgende:
(a) Kundens navn, adresse, telefonnummer og kontaktperson,
(b) Dato for opgavens udførelse,
(c) Kort beskrivelse af opgaven og dens omfang inklusive det økonomiske omfang.
Hvis opgaven ikke er afsluttet, bedes det angivet, hvilken del af opgaven der er udført.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
— Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise 2 virksomhedsreferencer vedrørende tilsvarende opgaver, som dokumentere erfaring med udarbejdelse af strukturplaner eller strukturanalyser for nye renseanlæg, herunder blandt andet teknisk-økonomiske analyser og anbefalinger,
— Tilbudsgiver skal som minimum kunne fremvise 3 tilsvarende virksomhedsreferencer, som dokumenterer erfaring med udarbejdelse af VVM-redegørelser for planer og programmer med mere end én myndighed og/eller hvor et af de redegjorte emner omhandler vandmiljø.
Der henvises til det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder udkast til rammeaftale.
Del IV: Procedure
Det vil ikke være muligt at være til stede ved åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Da opgaven består af forskelligartede delopgaver, anbefales det at rådgiver undersøger muligheden for at indgå i et konsortium.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk