23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 020-044375
Offentliggjort
29.01.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

https://tender.konnect.dk/invite/662

Udbyder

Miljøstyrelsen

Vindere

(20.05.2020)
Danmarks Tekniske Universitet
Vejlsøvej 39
8600 Silkeborg

Kortlægning af krebs og krebsepest i danske ferske vande


Miljøstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Miljøstyrelsen
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Josefine Møller
E-mail: josmo@mst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://tender.konnect.dk/invite/662
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://tender.konnect.dk/invite/662
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kortlægning af krebs og krebsepest i danske ferske vande

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90720000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Projektet ”Kortlægning af krebs og krebsepest i danske ferske vande” skal give et detaljeret overblik over udbredelsen af både krebsearterne og krebsepest i Danmark og dermed et solidt forvaltningsgrundlag for krebs i danske ferske vande.

Det er ikke muligt i dette projekt at undersøge alle potentielle levesteder for tilstedeværelsen af krebs, men inden for projektets økonomiske rammer, skal der undersøges så mange levesteder som muligt, som dermed skal være med til at danne et så detaljeret overblik over udbredelsen af signalkrebs, Galizisk sumpkrebs, europæisk flodkrebs og krebsepest i Danmark. Undersøgelsen er landsdækkende.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 1 600 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90720000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I Danmark forekommer 2 invasive krebsearter: signalkrebs og Galizisk sumpkrebs. Begge arter kan fortrænge den hjemmehørende flodkrebs og dermed påvirke biodiversiteten i negativ retning. Signalkrebs er desuden bærer af sygdommen krebsepest, som er dødelig for den hjemmehørende flodkrebs. Udbredelsen af de to krebsearter og krebsepest i Danmark er ufuldstændig kendt.

Signalkrebs er omfattet af EU-forordningen om invasive arter (EU nr. 1143/2014 af 22.10.2014) og Galizisk sumpkrebs er omfattet af bekendtgørelse om invasive arter (BEK nr. 1285 af 12.11.2018). I forvaltningen af de invasive krebsearter og krebsepest indgår også viden om udbredelsen af den hjemmehørende europæiske flodkrebs i Danmark.

I Danmark er der ca. 120 000 søer på over 100 m2 og ca. 69 000 km vandløb. Krebs kan potentielt leve i størstedelen af disse søer og vandløb og tillige i søer der er mindre end 100 m2. Det er ikke muligt i dette projekt at undersøge alle potentielle levesteder for tilstedeværelsen af krebs, men inden for projektets økonomiske rammer, skal der undersøges så mange levesteder som muligt og dermed give et så detaljeret billede som muligt af udbredelsen af signalkrebs, Galizisk sumpkrebs, europæisk flodkrebs og krebsepest i Danmark. Undersøgelsen skal være landsdækkende.

Projektet ”Kortlægning af krebs og krebsepest i danske ferske vande” vil således give et samlet billede af udbredelsen af både krebsearterne og krebsepest i Danmark og dermed et solidt forvaltningsgrundlag for krebs i danske ferske vande.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgaveløsning / Vægtning: 45
Kvalitetskriterium - Navn: Faglige kompetencer / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 15
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 28/04/2020
Slut: 01/12/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan med 3 måneders skriftligt varsel forlænges. Kontrakten kan forlænges med 6 måneder på uændrede betingelser.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

EU-forordningen om invasive arter indeholder en bestemmelse om, at hvis et medlemsland opdager en introduktion eller forekomst af invasive ikkehjemmehørende arter, som er problematiske på EU-plan, skal landet informere de øvrige medlemslande om fundet og iværksætte en udryddelse af arten. Hvis der i forbindelse med dette projekt opdages krebsearter, der er på EU-listen over invasive arter, skal Miljøstyrelsen hurtigst muligt have kendskab til hvor udbredt den pågældende art er, før Miljøstyrelsen evt. kan iværksætte passende foranstaltninger med henblik på udryddelse af arten.

Hvis Miljøstyrelsen vælger at udnytte optionen, til en udvidet kortlægning af en krebseart, skal tilbudsgiver med kort varsel kunne iværksætte en eftersøgning af den pågældende art i området. Tilbudsgiver skal rådgive Miljøstyrelsen om omfanget af eftersøgningen og oplyse tidsforbruget hertil. Miljøstyrelsen vælger det endelige omfang af en eftersøgning. Eftersøgning kan ske enten i form af fangst af krebs, eller i form af detektion ved hjælp af e-DNA.

Optionen består i, at der skal udarbejdes forslag til omfanget af en udvidet eftersøgning af arten, herunder angivelse af det geografiske område, der skal undersøges, metodevalg og forventet tidsforbrug, samt eventuelle omkostninger i forbindelse med e-DNA analyser, gennemførelse af eftersøgning efter anvisning fra Miljøstyrelsen, og afrapportering af resultatet af eftersøgningen til Miljøstyrelsen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Relevant erhvervsansvarsforsikring.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Som mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen kræves: Erhvervsansvarsforsikring med minimumsdækning på 1 000 000 DKK årligt.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

En liste med de 3 betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen), med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav til den økonomiske aktørs tekniske og faglige formåen er minimum 1 relevant reference fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen).

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontrakten indeholder en arbejdsklausul.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 03/03/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 03/03/2020
Tidspunkt: 12:01
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgiver har ikke ret til at overvære åbningen af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5 og 6, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen;

2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/01/2020

Send til en kollega

0.049