Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/647
Udbyder
Miljøstyrelsen
Bistand til sagsbehandling vedrørende import og eksport af affald
Miljøstyrelsen
2020/S 014-028358
Contract notice
Services
Directive 2014/24/EU
Section I: Contracting authority
National registration number: 25798376
Postal address: Tolderlundsvej 5
Town: Odense C
NUTS code: DK031
Postal code: 5000
Country: Denmark
Contact person: Annette Jørgensen
E-mail: annjo@mst.dk
Internet address(es):
Main address: http://www.mst.dk
Section II: Object
Bistand til sagsbehandling vedrørende import og eksport af affald
Miljøstyrelsen har fortsat behov for bistand i forbindelse med sagsbehandling på området for import og eksport af affald efter Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EF) nr. 1013/2006 af 14.6.2006 om overførsel af affald.
Opgaven vil bl.a. bestå af screening af anmeldelser for fejl og mangler, tastning af oplysninger i transportdatabase, lettere sagsbehandling, svar på henvendelser om status for anmeldelser samt ad hoc opgaver i forbindelse med myndighedsbehandlingen inden for området.
Der er tale om et genudbud af den kontrakt, der blev udbudt ultimo 2018 ved udbudsnr. 2018/S 211-482384.
Odense
Der henvises til beskrivelsen i afsnit II.1.4 ovenfor.
Mulighed for forlængelse 2 x 6 måneder.
Kontrakten indeholder en option, der giver mulighed for at tilføje yderligere 300 000 DKK til brug for sagsbehandling for kalenderåret 2020. Optionen kan aktiveres, såfremt der vurderes at være behov for tilføjelse af yderligere midler til håndtering af opgaver under kontrakten og der i øvrigt bevilliges yderligere midler til området end dem, der allerede er bevilliget ved kontraktens opstart.
Kontraktens forventede værdi ligger i intervallet 500 000-1 800 000 DKK. Intervallet oplyses af hensyn til tilbudsgivers forventning til kontraktens værdi, da der er indeholdt såvel økonomisk option som forlængelsesoptioner med økonomisk værdi i kontrakten. Der gøres opmærksom på, at betaling opgøres efter medgået tid, hvorfor den anførte kontraktværdi skal anses som den værdi, leverandøren maksimalt kan indtjene ved kontraktens gennemførsel. Aktivering af de til kontrakten tilknyttede optioner er afhængige af, at der bevilliges yderligere midler til håndtering af opgaver på kontrakten.
Kontrakten er ikke opdelt i delaftaler, da det efter konkret vurdering kan konstateres, at det vil være økonomisk mest fordelagtigt at udbyde opgaven ved en enkelt kontrakt. Hertil bemærkes, at kontraktens størrelse og indhold ikke bidrager til fornuftig opdeling af kontrakten i mindre delaftaler.
Section III: Legal, economic, financial and technical information
Tilbudsgiver skal have en relevant erhvervsansvarsforsikring.
Miljøstyrelsen har fuld instruktionsbeføjelse over for tilbudsgivers allokerede personale (”Personalet”) i udlånsperioden.
— Styrelsen har således fuld og ubegrænset bemyndigelse til at lede Personalet i udlånsperioden,
— Personalet kan og må ikke modtage instrukser af leverandøren i den periode, hvor Personalet er udlånt til Miljøstyrelsen,
— Forbuddet mod instruktion fra leverandøren omfatter ikke alene instruktioner om et bestemt projekt, som Personalet arbejder på, men også instruktion generelt i udlånsperioden,
— "Udlånsperioden" omfatter alle tidspunkter, hvor Personalet udfører arbejde for Styrelsen,
— Personalet skal være opmærksomt på eventuelle habilitetsspørgsmål og interessekonflikter, og skal overholde reglerne i forvaltningslovens kapitel 21 i forbindelse med udførelsen af arbejdet for Miljøstyrelsen,
— Inden kontraktens start skal leverandørens allokerede medarbejdere underskrive en tro og love erklæring vedr. adgangen til Miljøstyrelsens/Statens IT’s systemer og indholdet heraf.
Section IV: Procedure
Odense
Det vil ikke være muligt at deltage i åbning af tilbud.
Section VI: Complementary information
Postal address: Nævnenes Hus, Toldboden 2
Town: Viborg
Postal code: 8800
Country: Denmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telephone: +45 72405600
Internet address: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen;
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postal address: Carl Jacobsens Vej 35
Town: Valby
Postal code: 2500
Country: Denmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telephone: +45 41715000
Internet address: http://www.kfst.dk