23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 009-017643
Offentliggjort
14.01.2020
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Miljøstyrelsen

Overvågning af ulv i Danmark


Miljøstyrelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Miljøstyrelsen
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Lasse Jensen
E-mail: lajen@mst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Miljø
// grseq end-->

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Overvågning af ulv i Danmark

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90721700
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Formålet med projektet er at videreføre en systematisk monitering af ulve i Danmark, for derigennem at tilvejebringe Miljøstyrelsen opdateret viden om udbredelse og etablering af ulve i Danmark og så vidt muligt sammenhængen mellem den danske bestand af ulve og den øvrige centraleuropæiske bestand. Der er således tale om et genudbud.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90712400
90721000
90721700
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Jylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Leverandøren skal i forbindelse med håndteringen af kontrakten bl.a. indsamle dokumentation for forekomst af ulve - herunder forestå gennemførelse af DNA-analyser af biologisk materiale, f.eks. fækalier, indsamlet af leverandøren som led i overvågningen. Leverandøren skal vedligeholde et register med en systematisk registrering af ulveobservationer og alle identificerede ulve individer i Danmark. Endvidere henvises til udbudsmateriale, hvor kontraktens genstander uddybet, se kontraktbilag 1.

Kontrakten har en fast årlig beløbsramme på 750 000 DKK. For yderligere oplysning om kontraktens økonomi henvises til kravspecifikationens afsnit 5.

Ved nærværende udbud vil der ikke blive evalueret på økonomi/pris, da den årlige beløbsramme er fast. Der er således tale om en omvendt licitation, hvor prisen på forhånd er oplyst, og der i stedet evalueres på kvalitative kriterier.

Kontrakten indeholder en option vedrørende ”Gennemførelse af DNA-analyse fra nedlagte husdyr”. For nærmere information om optionens indhold henvises til kravsspecifikationens punkt 6.

Tilbudsgiver skal afgive pris på håndtering af opgaver under optionen, idet betaling af sådanne opgaver afregnes med midler, som ikke er en del af den allerede fastsatte beløbsramme.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Leverancer / Vægtning: 65
Kvalitetskriterium - Navn: Faglige kompetencer / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Option, DNA-analyser fra husdyr / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 0
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder en option vedrørende ”Gennemførelse af DNA-analyse fra nedlagte husdyr”. For nærmere information om optionens indhold henvises til kravsspecifikationens punkt 6.

Tilbudsgiver skal afgive pris på håndtering af opgaver under optionen, idet betaling af sådanne opgaver afregnes med midler, som ikke er en del af den allerede fastsatte beløbsramme.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I kontrakten indgår vilkår, der vedrører hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 173-422193
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
20/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: ja
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Naturhistorisk Museum, Aarhus
CVR-nummer: 29073910
Postadresse: Wilhelm Meyers Allé 10
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Aarhus Universitet, DCE - Nationalt Center for Miljø og Energi
CVR-nummer: 31119103
Postadresse: Frederiksborgvej 399
By: Roskilde
NUTS-kode: DK02
Postnummer: 4000
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 3 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 3 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk

§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/01/2020

Send til en kollega

0.062