Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=vfzgoopbga
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
Valgt ingeniør
(17.04.2020)
103 Rådgivende ingeniører ApS
Østerbro 4
5690 Tommerup
Rammeaftale om støjberegningsydelser - DT-AG.R01
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Thomas Helsteds Vej 11
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Svend Elgaard
E-mail: sve@vd.dk
Telefon: +45 72443333
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk
Del II: Genstand
DT-AG.R01 Rammeaftale om støjberegningsydelser
Udbuddet omfatter rammeaftale om støjberegningsydelser i hele Danmark.
Støjberegningsydelserne omfatter primært støjberegning linjebesigtigelse, støjberegning detailbesigtigelse, støjrapporter, støjkort enkeltejendomme, støjberegninger til facadeisoleringsordning og ad hoc støjberegninger.
Der henvises til II.1.4)
Rammeaftalen kan forlænges med 24 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Oplysninger om virksomhedens nettoomsætning for de seneste 3 regnskabsår (revisorpåtegnet eller kopi af årsregnskab).
For virksomheder, der har været etableret i mindre end 3 år, fremsendes oplysningerne for så lang en periode som muligt.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
(Se bort fra ordet "muligvis" - det er en fejl i EU-skabelon)
Nettoomsætning minimum 2 000 000 DKK i seneste regnskabsår.
Oplysninger hvor mange af de tilbudte medarbejdere, der er certificeret af FORCE Technology til støjberegning indenfor emneområdet B8 – Støj fra Vejtrafik og om tilbudsgiver er akkrediteret af Danak/Swedak til at udføre støjberegning indenfor emneområdet B8 – Støj fra Vejtrafik.
Oplysninger om støjberegningsprogrammer, der kan udføre støjberegninger med brug af beregningsmetoden Nord2000 som beskrevet i ”Håndbog Nord2000, beregning af vejstøj i Danmark” Rapport 434, 2013, Vejdirektoratet og Miljøstyrelsen. Der skal også angives hvor mange licenser der haves til programmet.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der fremsendes referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
(Se bort fra ordet "muligvis" - det er en fejl i EU-skabelon).
Tilbudsgiver skal enten råde over mindst 2 medarbejdere, der er certificeret af FORCE Technology til støjberegning indenfor emneområdet B8 – Støj fra Vejtrafik eller Tilbudsgiver skal være akkrediteret af Danak/Swedak til at udføre støjberegning indenfor emneområdet B8 – Støj fra Vejtrafik.
Tilbudsgiver skal råde over støjberegningsprogram der udfører støjberegninger med brug af beregningsmetoden Nord2000 som beskrevet i ”Håndbog Nord2000, beregning af vejstøj i Danmark” Rapport 434, 2013, Vejdirektoratet og Miljøstyrelsen. Vejdirektoratets udvælgelseskriterium er tilbudsgiver har rettigheder/licenser til programmet, så der kan afvikles min. 2 uafhængige og samtidige beregningsforløb.
Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konventionen nr. 94.
Del IV: Procedure
Der henvises til udbudsmaterialet.
Der henvises til udbudsmaterialet.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven § § 135 - 136, er udelukkelsesgrundene anført i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2, gældende for udbuddet.
Tilbud skal afgives på dansk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk.
Udbuddet gennemføres ved anvendelse af et to-kuvert system. Proceduren er beskrevet i detaljer i udbudsmaterialet.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4.
Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under aktuelle udbud.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
By: København
Land: Danmark
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12.5.2010, med efterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud, § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud, § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud, § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk