23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 238-584202
Offentliggjort
10.12.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

https://tender.konnect.dk/invite/593

Indlevering af tilbud

Til
14.01.2020 Kl. 12:00

Udbyder

Hedensted, Odder, Randers, Silkeborg og Syddjurs kommuner

Brøndtømning og gadefejning


Hedensted, Odder, Randers, Silkeborg og Syddjurs kommuner

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hedensted Kommune
CVR-nummer: 29189587
Postadresse: Niels Espes Vej 8
By: Hedensted
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8722
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.hedensted.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odder Kommune
CVR-nummer: 32264328
Postadresse: Rådhusgade 3
By: Odder
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8300
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.odder.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Randers Kommune
CVR-nummer: 29189668
Postadresse: Laksetorvet
By: Randers C
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8900
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.randers.dk/randers-kommune/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Silkeborg Kommune
CVR-nummer: 29189641
Postadresse: Søvej 1
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8600
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.silkeborg.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Syddjurs Kommune
CVR-nummer: 87521136
Postadresse: Lundbergsvej 2
By: Ebeltoft
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8400
Land: Danmark
E-mail: udbud@fikm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.syddjurs.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://tender.konnect.dk/invite/593
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://tender.konnect.dk/invite/593
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Brøndtømning og gadefejning

 

Sagsnr.: 88.00.00-P00-20-19
II.1.2) Hoved-CPV-kode
90640000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Der gennemføres et fælles udbud for en række kommuner.

5 delaftaler på rensning og tømning af nedløbsbrønde (benævnt brøndtømning) evalueres samlet og tildeles på baggrund heraf til én og samme tilbudsgiver. Disse delaftaler omfatter:

- Delaftale 1 - Brøndtømning Hedensted Kommune,

- Delaftale 2 - Brøndtømning Odder Kommune,

- Delaftale 3 - Brøndtømning Randers Kommune,

- Delaftale 4 - Brøndtømning Silkeborg Kommune,

- Delaftale 5 - Brøndtømning Syddjurs Kommune.

Estimeret værdi for disse 5 delaftaler på brøndtømning over den fulde mulige kontraktperiode på 8 år er på 17 340 782 DKK.

Derudover er der 2 delaftaler på udførelse af Gadefejning (CPV: 90612000), der evalueres og tildeles hver for sig. Disse delaftaler omfatter:

- Delaftale 6 - Gadefejning Hedensted Kommune,

- Delaftale 7 - Gadefejning Syddjurs Kommune.

Estimeret værdi for disse 2 delaftaler på gadefejning over den fulde mulige kontraktperiode på 8 år er på 5 840 000 DKK.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 23 180 782.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

 

Delaftale 1-5 (alle delaftaler på brøndtømning) evalueres samlet og tildeles til én og samme leverandør.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 1 - Brøndtømning Hedensted Kommune

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90640000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Hedensted Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udførelse af brøndtømning i Hedensted Kommune.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 390 816.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Der er et antal optioner, der omfatter ydelser på timepris.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 2 - Brøndtømning Odder Kommune

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90640000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Odder Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udførelse af brøndtømning i Odder Kommune.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 926 528.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Der er et antal optioner, der omfatter ydelser på timepris.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 3 - Brøndtømning Randers Kommune

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90640000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Odder Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udførelse af brøndtømning i Randers Kommune.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 306 110.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Der er et antal optioner, der omfatter ydelser på timepris.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 4 - Brøndtømning Silkeborg Kommune

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90640000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Randers Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Tømning af brønde i Silkeborg Kommune.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 864 272.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Der er et antal optioner, der omfatter ydelser på timepris.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 5 - Brøndtømning Syddjurs Kommune

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90640000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Syddjurs Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udførelse af brøndtømning i Syddjurs Kommune

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 853 056.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Der er et antal optioner, der omfatter ydelser på timepris.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 6 - Gadefejning Hedensted Kommune

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90612000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Hedensted Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udførelse af gadefejning i Hedensted Kommune.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 480 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Der er et antal optioner, der omfatter ydelser på timepris.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 7 - Gadefejning Syddjurs Kommune

 

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90612000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Syddjurs Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udførelse af gadefejning i Syddjurs Kommune.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 360 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Tilbudsgiver skal i ESPD’et erklære ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 1-6.

På anmodning fra udbyder, skal den tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele kontrakten, fremsende en gyldig serviceattest eller anden tilstrækkelig dokumentation, der ikke er ældre end 6 måneder, for at dokumentere at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135 og 137, stk. 1, nr. 2.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal opfylde nedenstående mindstekrav for de seneste 2 disponible regnskabsår:

Den samlede årsomsætning (nettoomsætning pr. år):

- Det er et mindstekrav, at den samlede årsomsætning for hvert af de anførte regnskabsår er minimum 3 000 000 DKK, såfremt der afgives tilbud på delaftale 1-5,

- Det er et mindstekrav, at den samlede årsomsætning for hvert af de anførte regnskabsår er minimum 300 000 DKK, såfremt der afgives tilbud på delaftale 6-7.

Egenkapital:

Det er et mindstekrav, at egenkapitalen (ultimo året) for de anførte regnskabsår er minimum 100 000 DKK.

Det er kun den tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele kontrakten, der skal fremsende neden-stående dokumentation. Dokumentationen skal hermed ikke vedhæftes tilbuddet.

Som dokumentation for at opfylde ovennævnte mindstekrav skal tilbudsgiver på anmodning fremsende revisorpåtegnede årsregnskaber for tilbudsgivers seneste afsluttede regnskabsperioder. Hvis oplysningerne ikke fremgår af årsregnskaberne, skal tilbudsgiver fremsende et dokument hvoraf årsomsætningen og egenkapitalen med revisorattestering fremgår. Attesteringen skal være af registreret eller statsautoriseret revisor.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Den samlede årsomsætning (nettoomsætning pr. år):

- Det er et mindstekrav, at den samlede årsomsætning for hvert af de anførte regnskabsår er minimum 3 000 000 DKK, såfremt der afgives tilbud på delaftale 1-5,

- Det er et mindstekrav, at den samlede årsomsætning for hvert af de anførte regnskabsår er minimum 300 000 DKK, såfremt der afgives tilbud på delaftale 6-7.

Egenkapital:

- Det er et mindstekrav, at egenkapitalen (ultimo året) for de anførte regnskabsår er minimum 100 000 DKK.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for tilbudsfristen. Ved sammenlignelige referencer forstås aftaler om levering af brøndtømning, hhv. gadefejning, afhængigt af hvilke delaftaler tilbudsgiver afgiver tilbud på. Det er uden betydning om referencerne angår offentlige eller private virksomheder.

For delaftale 1-5 skal der kunne dokumenteres 2 referencer med tømning af minimum 25 000 brønde om året.

For delaftale 6-7 skal der kunne dokumenteres 2 referencer med gadefejning i et omfang af minimum 500 km gadefejning om året.

Det er kun den tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele kontrakten, der skal fremsende nedenstående dokumentation. Dokumentationen skal hermed ikke vedhæftes tilbuddet.

Som dokumentation for tilbudsgivers referencer skal tilbudsgiver på anmodning fremsende en referenceliste. Referencelisten skal indeholde en beskrivelse af de betydeligste referencer inklusive datoer og kundens navn (samt kontaktperson hos kunden). Udbyder forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed. Referencerne kan enten fortsat være i kraft eller være blevet udført/færdiggjort indenfor de seneste 3 år.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

- For delaftale 1-5 skal der kunne dokumenteres 2 referencer med tømning af minimum 25 000 brønde om året,

- For delaftale 6-7 skal der kunne dokumenteres 2 referencer med gadefejning i et omfang af minimum 500 km gadefejning om året.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der er i kontrakten indskrevet en arbejdsklausul, der i lighed med resten af kontraktens bestemmelser skal overholdes af den eller de valgte leverandører.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/01/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 14/01/2020
Tidspunkt: 12:00
Sted:

 

Horsens

 

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

§ 7, stk. 3:

Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Efter § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/12/2019

Send til en kollega

0.109