Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://permalink.mercell.com/117189314.aspx
Udbyder
Viborg Kommune
Vindere
Valgt totalrådgiver
(01.04.2020)
Nerd architects
Delaftale 1. Skals skole & børnehave
(14.05.2020)
GPP Arkitekter A/S
Grønnegade 68
8000 Århus C
Delaftale 2. Ørum skole & børnehave
(14.05.2020)
Norconsult A/S
Kastetvej 21A
9000 Aalborg
Genudbud - totalrådgivning til Skals og Ørum skoler og børnehaver
Viborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189846
Postadresse: Prinsens Alle 5
By: Viborg
NUTS-kode: DK
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Lina Thomsen
E-mail: liand@viborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/117189314.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://viborg.dk/
Del II: Genstand
Genudbud af EU-udbud på totalrådgivning til Skals og Ørum skoler og børnehaver
Udbuddet vedrører totalrådgivning (arkitekt- og ingeniørydelser) i forbindelse med til- og ombygning af Skals og Ørum skoler, samt opførelse af Skals og Ørum børnehaver.
Udbuddet er opdelt i 2 delaftaler.
Tryk her https://permalink.mercell.com/117189314.aspx
Delaftale 1.
Til- og ombygning af Skals Skole samt opførelse af Skals børnehave (samling af børnehaverne Rosengården og Kærhuset). Den styrende økonomiske ramme for rådgiverens løsning af opgaven (håndværkeudgifterne ekskl. moms) er på ca. 65-70 000 000 DKK.
Udvælgelsen sker på et objektivt og sagligt grundlag på baggrund af en samlet vurdering af ansøgernes økonomiske forhold og tekniske kapacitet med hovedvægten på sidstnævnte.
Ved vurderingen af teknisk kapacitet vil der blive lagt vægt på ansøgernes referencer, sammenholdt med den udbudte opgave. Der vil særligt blive lagt vægt på det samlede teams referencer inden for folkeskole- og daginstitutioner, herunder opgavestørrelse- og omfang samt rådgiverydelserne forbundet med referencen. Ordregiver vil prækvalificere de teams, der vurderes at have fremvist de mest sammenlignelige referencer, som bedst muligt svarer til de kompetencer og ydelser, som totalrådgiveren skal levere til ordregiver.
Skønnes flere ansøgere på grundlag af denne bedømmelse for lige kvalificerede, vælges de ansøgere, som efter ordregivers skøn, forventes at ville give det tilbudsgiverfelt, der giver den bedste konkurrence ved tilbudsgivningen. Der vil bl.a. blive lagt vægt på, at der både er små, mellemstore og store firmaer blandt de prækvalificerede.
Hvis der ikke findes 5 egnede ansøgere, kan ordregiver vælge at fortsætte med et lavere antal ansøgere.
Option på brand- og statikercertificering.
Delaftale 2.
Til- og ombygning af Ørum Skole samt etablere en ny børnehave i tilknytning til Ørum skole.
Den styrende økonomiske ramme for rådgiverens løsning af opgaven (håndværkerudgifterne ekskl. moms) er på ca. 37-40 000 000 DKK.
Udvælgelsen sker på et objektivt og sagligt grundlag på baggrund af en samlet vurdering af ansøgernes økonomiske forhold og tekniske kapacitet med hovedvægten på sidstnævnte.
Ved vurderingen af teknisk kapacitet vil der blive lagt vægt på ansøgernes referencer, sammenholdt med den udbudte opgave. Der vil særligt blive lagt vægt på det samlede teams referencer inden for folkeskole- og daginstitutioner, herunder opgavestørrelse- og omfang samt rådgiverydelserne forbundet med referencen. Ordregiver vil prækvalificere de teams, der vurderes at have fremvist de mest sammenlignelige referencer, som bedst muligt svarer til de kompetencer og ydelser, som totalrådgiveren skal levere til ordregiver.
Skønnes flere ansøgere på grundlag af denne bedømmelse for lige kvalificerede, vælges de ansøgere, som efter ordregivers skøn, forventes at ville give det tilbudsgiverfelt, der giver den bedste konkurrence ved tilbudsgivningen. Der vil bl.a. blive lagt vægt på, at der både er små, mellemstore og store firmaer blandt de prækvalificerede.
Hvis der ikke findes 5 egnede ansøgere, kan ordregiver vælge at fortsætte med et lavere antal ansøgere.
Option på brand- og statikercertificering.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Ansøgers årsomsætning de seneste 3 regnskabsår,
— Ansøgers egenkapital de seneste 3 regnskabsår.
— Ansøgers årsomsætning skal de seneste 3 regnskabsår have været minimum 7 000 000 DKK ekskl. moms,
— Ansøgers egenkapital skal de seneste 3 regnskabsår have været positiv.
Liste over ansøgers sammenlignelig referencer indenfor totalrådgivning, bygherrerådgivning eller lignende, i forbindelse med ombygning/tilbygning/opførsel af skoler og daginstitutioner, med en samlet entreprisesum på minimum 15 000 000 DKK.
Ansøger skal som minimum angive 5 tilsvarende/sammenlignelige referencer, som er igangværende eller afleveret indenfor de sidste 5 år (2014 inkl.).
Der henvises til vedlagte udkast til kontrakt, herunder bl.a. krav om arbejdsklausul samt opretholdelse af forsikring.
Har rådgiveren baseret sin ansøgning på andre enheders uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer eller faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af tjenesteydelsen, skal de konkrete dele udføres af den enhed, som ansøgeren baserer sig på, jf. §144, stk. 3.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgeren må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136.
Derudover må ansøger ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6.
Før beslutning om tildeling af kontrakt vil ordregiver indhente dokumentation for oplysningerne i ESPD, i henhold til udbudslovens § 151, fra den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten.
Ordregiver vil indhente følgende dokumentation:
— Vedr. udelukkelsesgrunde: Gyldig serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen,
— Vedr. økonomisk og finansiel formåen: Årsregnskaber eller uddrag heraf for de seneste 3 regnskabsår eller revisorpåtegnet erklæring hvoraf det fremgår, at tilbudsgiver fortsat lever op til mindstekravet til økonomisk og finansiel formåen.
Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved ansøgningen eller tilbudsafgivelse.
Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for konsortiedeltagere og støttende virksomheder.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk