Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.rib-software.dk/
Udbyder
Gribskov Kommune
Vindere
Totalrådgivning - projekt Troldebakkerne
(18.02.2020)
Cowi A/S
Kgs. Lyngby
Totalrådgivning - Projekt Troldebakkerne
Gribskov Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29188440
Rådhusvej 3
Helsinge
3200
Danmark
Kontaktperson: Thomas Gätke
E-mail: tgaet@gribskov.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.gribskov.dk
Del II: Genstand
Totalrådgivning - Projekt Troldebakkerne
Gribskov Kommunen ønsker at skabe en ny bydel Troldebakkerne, hvor der kan blive plads til ca. 700 boliger. Området, der skal anvendes, er både privat og kommunalt med et samlet areal på ca. 70 ha. Arealet ligger nord for Helsinge i tæt tilknytning til byen, kommende trinbræt, skole, idrætsanlæg, masser af natur m.v. Den vestlige del af arealet er privat, og de øvrige ca. 35 ha i øst er kommunalt ejet.
Primo 2019 har Gribskov Kommune ladet udarbejde anlægsprogram for nærværende Projekt Troldebakkerne. Projekt Troldebakkerne omfatter de indledende infrastrukturanlæg, der skal til for at skabe den nye bydel på ca. halvdelen af det kommunale areal (hele etape A og en væsentlig del af etape B jf. anlægsprogrammet). Anlægsprogrammet er vedlagt udbuddet i Bilag E • Anlægsprogram.
En mere detaljeret projektbeskrivelse af hvad Projekt Troldebakkerne skal indeholde, og hvad der i den sammenhæng skal ydes af rådgivning, er angivet i vedlagte Bilag B – Projekt- og Ydelsesbeskrivelse.
Projektarealet er beliggende i Gribskov Kommune
Gribskov Kommune ønsker med dette udbud, at indgå kontrakt med Totalrådgiver omkring udførelse af Projekt Troldebakkerne.
Totalrådgivningen er overordnet opdelt i 3 hovedfaser, jf. Rådgiveraftalens pkt. 4 og via henvisninger til Ydelsesbeskrivelserne for Anlæg 2019. Pt. henvises til høringsudkastet, men det er forventningen, at så snart en endelig version af Ydelsesbeskrivelsen for Anlæg er offentliggjort, så vil ordregiver ændre til denne version.
Udbuddet gennemføres via Rip-Software (Byggeweb) under tilbudsnummeret: TN939057A.
Både ordregiver og rådgiver kan have ret til forlængelse af kontrakten jf. ABR 18.
For at sikre konkurrencen om den udbudte kontrakt vil ordregiver prækvalificere de 5 ansøgere, der har de mest relevant referencer med sammenlignelige projekter som er projekteret/udført inden for de seneste 5 år.
Sammenlignelige projekter er referencer, hvor ansøger har ydet rådgivning i forbindelse med bygge- og anlægsprojekter, som indeholder et og gerne flere elementer af:
- rådgivning ved planlægning, projektering og udførelse af anlægsarbejder i forbindelse med byudviklingsområder, der indeholder følgende fagdiscipliner:
- - Trafik, herunder kollektiv og bløde trafikarter,
- - Landskab,
- - Belysning,
- - Regnvandshåndtering på overflade.
Ledningskoordinering med forsyningsselskab:
- reference hvor ansøger har haft rollen som totalrådgiver og/eller projekteringsleder,
- referencer med en tilsvarende størrelse om kompleksitet som projekt Troldebakkerne,
- referencer med tilsvarende projekter, hvor projekteringen er helt gennemført.
Kontraktens varighed angivet i pkt. II.2.7 er angivet med en stor usikkerhed og kan således forlænges. Derudover indeholder perioden ikke ydelser i forbindelse med opfølgning efter aflevering samt efterfølgende eftersyn af arbejderne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I dette udbud gælder de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 135 og § 136. Derudover gælder de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1, 2, 4 og 6.
Såfremt en ansøger ikke kan sige ”nej” til de oplistede udelukkelsesgrunde i ESPD’et udelukkes denne fra udbuddet. Dette gælder dog ikke, hvis ansøger kan dokumentere sin pålidelighed gennem en self cleaning, jf. udbudslovens § 138, stk. 1-3.
Som dokumentation vil ordregiver anmode om en "Serviceattest" for danske virksomheder eller lignende dokumentation for udenlandske virksomheder.
Ansøger skal oplyse om egenkapitalen i de seneste 2 tilgængelige regnskabsår.
Som dokumentation vil ordregiver anmode om revisorpåtegnet årsregnskab eller attest, der viser egenkapitalen for de sidste 2 regnskabsår.
Det er et mindstekrav, at ansøger har en positiv egenkapital de seneste 2 tilgængelige regnskabsår.
Ordregiver stiller ikke minimumskrav til ansøgernes tekniske- og faglige formåen. Ansøgers referencer indgår i udvælgelsen af de 5 ansøgere som prækvalificeret.
Rådgiveraftalen baseres på "Almindelige betingelser for rådgivning og bistand i bygge- og anlægsvirksomhed" (ABR 18) med de i Rådgiveraftalen og udbudsmaterialet angivne tilføjelser/fravigelser.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet gennemføres via Rip-Software (Byggeweb) under tilbudsnummeret: TN939057A. https://www.rib-software.dk/udbudsportal
Der henvises til udbudsmaterialet, herunder særligt til prækvalifikationsbetingelserne for oplysninger om Prækvalifikationen:
— Ad I.3) Anmodning om prækvalifikation skal uploades via RIB Software. Såfremt ansøger har spørgsmål til udbudsmaterialet, herunder prækvalifikationen kan disse fremsendes via RIB Software,
— Ad II.2.9) Referencer kan angives i ESPD eller i separat referenceliste og udgør samtidig endelig dokumentation,
— Ad. III.1.1) Ansøger skal ved udfyldelse af ESPD erklære, at denne ikke er omfattet af anførte udelukkelsesgrunde,
— Ad III.1.2) Oplysninger om ansøgerens økonomiske og finansielle kapacitet angives i ESPD-skemaet.
Det elektroniske ESPD-dokument tilgås via RIB Software.
Vejledning til udfyldelse findes på: www.bedreudbud.dk samt på www.rib-software.dk
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud skal klager over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelsen af underretning til ansøgerne om, hvem der er blevet prækvalificeret jf. lovens § 2, stk. 1, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter offentliggørelsen af en bekendtgørelse om indgået kontrakt i EU-Tidende.
Nærmere information om klageproceduren kan findes på: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Carl Jakobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk