23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 198-481100
Offentliggjort
14.10.2019
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Hovedstaden, Nyt Hospital Nordsjælland (NHN)

Udbud af leveranceaftale om fjernkøling til Nyt Hospital Nordsjælland


Region Hovedstaden, Nyt Hospital Nordsjælland (NHN)

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden, Nyt Hospital Nordsjælland (NHN)
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Projekt- og entreprisechef Sune From
E-mail: sune.from@regionh.dk
NUTS-kode: DK013

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/nythospitalnordsjaelland/Sider/default.aspx

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af leveranceaftale om fjernkøling til Nyt Hospital Nordsjælland

II.1.2) Hoved-CPV-kode
09320000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Forsyning af køling (fjernkøl) til Nyt Hospital Nordsjælland (NHN). Leverandøren skal forestå leveringen af fjernkøling over en længere kontraktperiode, og leverandøren skal i den forbindelse selv projektere, anlægge og varetage driften og vedligeholdelsen af eget køleanlæg med tilhørende transmissionsledning. Leverandøren vil have mulighed for at anvende det etablerede køleanlæg og transmissionsledning til forsyning af andre kunder end NHN. NHN stiller ikke krav til, hvor og hvordan køleanlægget etableres, men alene krav til kølekapacitet og krav til køleanlæggets maksimale miljøbelastning samt forsyningssikkerheden.

Aftalens karakter, herunder de samlede teknisk-økonomiske forhold gør, at aftalen udbydes for en længere kontraktperiode. Aftalen er tidsbegrænset til en varighed af 20 år.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 67 900 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:

Hillerød

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Hovedstadens Hospitalsplan 2020 sammenlægger 2 hospitaler til et nyt moderne akuthospital, der placeres som en integreret del af erhvervs- og boligområdet Favrholm ved Overdrevsvejen syd for Hillerød by.

Nyt Hospital Nordsjælland (herefter NHN) opføres som barmarksprojekt og omfatter opførelse af én samlet hospitalsbygning, en selvstændig "Serviceby" og omkringliggende vej- og landskabsarbejder på grunden. Byggeriet udføres inden for de regler og retningslinjer, som er gældende for byggeri støttet af Statens Kvalitetsfond og skal opføres ved Overdrevsvejen syd for Hillerød i henhold til Lokalplan 408 for NHN.

Hospitalet kommer til at rumme cirka 20 specialer, og det kommer med sit samlede bruttoetageareal på ca. 118 000 m2 til at betjene mere end 310 000 borgere.

NHN er planlagt med fjernkøling. Derfor gennemføres nærværende udbud med forhandling af kontrakt om forsyning af køling (fjernkøl) til NHN. Hensigten med kontrakten er, at leverandøren skal forestå leveringen af fjernkøling for en længere kontraktperiode, og at leverandøren i den forbindelse selv skal projektere, anlægge og varetage driften og vedligeholdelsen af eget køleanlæg med tilhørende transmissionsledning. Leverandøren vil have mulighed for at anvende det etablerede køleanlæg og transmissionsledning til forsyning af andre kunder end NHN. NHN stiller ikke krav til, hvor og hvordan køleanlægget etableres, men alene krav til kølekapacitet og krav til køleanlæggets maksimale miljøbelastning samt forsyningssikkerheden. Hospitalet bliver opført i hovedentreprise. Leverandøren skal påregne at koordinere sine anlægsarbejder på grunden med NHN og Hovedentreprenøren.

På baggrund af kontraktens karakter, herunder de samlede teknisk-økonomiske forhold udbydes kontrakten om levering af køling til NHN i en længere kontraktperiode. Kontrakten er tidsbegrænset til en varighed af 20 år.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Forsyningssikkerhed / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Vedr. angivelse i pkt. V.2.4) Oplysninger om kontraktens værdi kan det supplerende oplyses, at der udover det angivne beløb tillig skal betales for forbrug i henhold til den tilbudte pris pr. MWh.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 221-505223
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Udbud af leveranceaftale om fjernkøling til Nyt Hospital Nordsjælland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
24/06/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Hillerød Forsyning Holding A/S
31592615
Solrødgårds Alle 6
Hillerød
3400
Danmark
NUTS-kode: DK021
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 67 900 000.00 EUR
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbudsmaterialet er gratis og frit tilgængeligt som angivet i pkt. I.3). Udbuddets TNnr. er følgende: TN371044A.

Som foreløbigt bevis for, at ansøger ikke befinder sig i én eller flere af udelukkelsesgrundene eller ikke lever op til kravene for økonomisk/finansiel samt teknisk/faglig formåen, skal ansøger aflevere et udfyldt elektronisk ESPD-dokument.

Xml-fil med ESPD til udfyldelse er tilgængelig sammen med de øvrige udbudsmateriale. ESPD-dokumentet uploades i PDF-format. Det er ikke et krav, at ansøger underskriver ESPD-dokumentet. Såfremt ansøgningen afgives af et konsortium, skal samtlige deltagere i konsortiet aflevere komplet udfyldt ESPD-dokument.

Ansøgere, der er i tvivl om krav til ESPD-dokumentets udfyldelse, kan søge vejledning i de af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen udarbejdede vejledninger, eller alternativt stille spørgsmål til ordregiver. Vejledningerne er til rådighed på www.https://www.kfst.dk/nyheder/kfst/ok-nyheder/2017/20173006-ny-vejledning-om-espd-nu-med-dokumentation-og-guide-til-e-certis/ Ansøger skal ved udfyldelse af ESPD-dokumentets del III tilkendegive:

i. at ansøger ikke er omfattet af en udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135-137,

ii. at ansøgeren opfylder de mindstekrav til egnethed, der er fastsat i henhold til § 140.

ESPD-dokumentets punkt III.D er ikke relevant og skal ikke udfyldes.

Ordregiver skal fra den ansøger, der forventes at få tildelt kontrakt, indhente dokumentation for, at oplysningerne afgivet i ESPD-dokumentet er korrekte. Med henvisning til udbudslovens § 151, stk. 2 vil de prækvalificerede ved fremsendelse af meddelelse om prækvalifikation blive anmodet om at fremsende endelig dokumentation for oplysningernes korrekthed forud for afgivelse af det indledende tilbud. Nødvendig dokumentation for oplysninger om udelukkelsesgrunde kan for danske virksomheder som udgangspunkt bestå i en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, der maksimalt er 6 måneder gammel regnet fra datoen for afgivelse af anmodning om prækvalifikation.

Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet, jf. punkt III.1.3). Som dokumentation for opfyldelse af mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet, jf. punkt III.1.2) skal ansøger på opfordring afgive erklæring om ansøgers egenkapital for det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder, (f.eks. et konsortium) skal erklæring afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal erklæring ligeledes afgives for disse enheder; ligesom ordregiver vil anmode om, at der afgives støtteerklæring fra disse enheder, hvem ansøger måtte basere sig på. Såfremt egenkapital fremgår af revisorpåtegnet årsrapport eller tilsvarende dokument, vil fremsendelse af dette være tilstrækkelig dokumentation.

Spørgsmål vedrørende prækvalifikationen skal stilles senest 4.12.2018 via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest 6 dage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før ansøgningsfristens udløb, kan ikke forventes besvaret.

Ad punkt IV.2.6) Det endelige tilbud vedstås i 6 måneder efter udløbet af tilbudsfristen for det endelige tilbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud skal klager over ikke at være blevet prækvalificeret indgives til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelsen af underretning til ansøgerne om, hvem der er blevet prækvalificeret jf. lovens § 2, stk. 1, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grund for beslutningen. Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter offentliggørelsen af en bekendtgørelse om indgået kontrakt i EU-Tidende.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jakobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/10/2019

Send til en kollega

0.047