Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=250020&B=SLAGELSE
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=250020&B=SLAGELSE
Udbyder
Slagelse Kommune
Vindere
Valgt totalrådgiverteam
(14.01.2020)
Bjerg Arkitektur, EKJ Rådgivende Ingeniører og Vega Landskab
Totalrådgivning - daginstitution på Jonslunden
Slagelse Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29188505
Rådhuspladsen 11
Slagelse
4200
Danmark
Kontaktperson: Ditte Horn Møller
Telefon: +45 29124304
E-mail: dittm@slagelse.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
Del II: Genstand</p>
Totalrådgivning - daginstitution på Jonslunden
Udbud af totalrådgiverydelser. Opgaven består i programmering, skitsering, projektering, udbud, fagtilsyn og byggeledelse i forbindelse med etablering af daginstitution med udearealer samt parkeringsarealer.
Slagelse Kommune
Udbud af totalrådgiverydelser i forbindelse med opførelse af et Idrætsdagtilbud på Jonslunden i Slagelse. Opgaven består i programmering, skitsering, projektering, udbud, fagtilsyn og byggeledelse i forbindelse med etablering af daginstitution med udearealer samt parkeringsarealer. Til opgaven er endvidere udarbejdet et pædagogisk idégrundlag, som skal danne udgangspunkt for opgavens løsning og fungere som en rød tråd gennem projektet.
Bemærk: Tildelingskriteriet 'pris' (50%) nedenfor er inddelt i 2 underkriterier: Det totale samlede faste honorar (45%) og Den samlede vægtede timelønssats (5%).
I forbindelse med nærværende udbud prækvalificeres op til 5 egnede rådgivere eller rådgiverteams til at afgive tilbud på opgaven.
For at kunne anses for egnet til at løse opgaven, så skal ansøgningen leve op til følgende:
- Ansøger skal kunne levere det antal sammenlignelige referencer, der bedes om i ESPD’et,
- Ansøger skal have en erhvervsansvarsforsikring svarende mindst til det i udbudsbilag 1 anførte niveau. (Begge de årlige dækningssummer anføres i ESPD’et. Summerne anføres i den samme tekstboks adskilt af et 7-tal),
- Ansøger er ikke omfattet af udelukkelsesgrunde under ESPD’ets del III med mindre ansøger har foretaget tilstrækkelige self-cleaning-aktiviteter,
- ESPD’et skal være korrekt udfyldt.
Egnetheden for den enkelte rådgiver eller rådgiverteam vil blive vurderet med udgangspunkt i deres respektive tekniske og faglige formåen med udgangspunkt i de referencer, som er anført under punkt IV i ESPD’et. Rådgiverens generelle egnethed vurderes konkret ud fra de beskrevne referencer med tilhørende tegninger og/eller billeder.
Såfremt der er mere end 5 egnede rådgivere eller rådgiverteams, som ansøger om prækvalifikation, så vil ordregiver udvælge dem, der ud fra nedenstående udvælgelseskriterier vurderes at være bedst egnede.
Hver reference vil blive vurderet på baggrund af følgende udvælgelseskriterier:
Graden af sammenlignelighed med nærværende opgave.
- Der lægges vægt på i hvilken grad opgaven i omfang og proces svarer til den udbudte opgave. (40%),
- Der lægges positiv vægt på, at referencen afspejler en daginstitution, hvor der både i bygning og udearealer er indtænkt bæredygtighed i forbindelse med institutionens opførelse, og i forbindelse med den efterfølgende drift, herunder f.eks. svanemærket byggeri eller andre væsentlige mærkningsordninger (30%),
- Der vil blive lagt positiv vægt på at referencen afspejler vægt på brugernes sundhed og minimering af påvirkning af miljøet. (30%)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I forbindelse med nærværende udbud prækvalificeres op til 5 egnede rådgivere eller rådgiverteams til at afgive tilbud på opgaven.
For at kunne anses for egnet til at løse opgaven, så skal ansøgningen leve op til følgende:
- Ansøger skal kunne levere det antal sammenlignelige referencer, der bedes om i ESPD’et,
- Ansøger skal have en erhvervsansvarsforsikring svarende mindst til det i udbudsbilag 1 anførte niveau. (Begge de årlige dækningssummer anføres i ESPD’et. Summerne anføres i den samme tekstboks adskilt af et 7-tal),
- Ansøger er ikke omfattet af udelukkelsesgrunde under ESPD’ets del III med mindre ansøger har foretaget tilstrækkelige self-cleaning-aktiviteter,
- ESPD’et skal være korrekt udfyldt.
Erhvervsansvarsforsikring.
- Personskade: Mindste årlige forsikringssum: 12 500 000 DKK,
- Tingsskade: Mindste årlige forsikringssum: 2 500 000 DKK.
Egnetheden for den enkelte rådgiver eller rådgiverteam vil blive vurderet med udgangspunkt i deres respektive tekniske og faglige formåen med udgangspunkt i de referencer, som er anført under punkt IV i ESPD’et. Rådgiverens generelle egnethed vurderes konkret ud fra de beskrevne referencer med tilhørende tegninger og/eller billeder.
Såfremt der er mere end 5 egnede rådgivere eller rådgiverteams, som ansøger om prækvalifikation, så vil ordregiver udvælge dem, der ud fra nedenstående udvælgelseskriterier vurderes at være bedst egnede.
Hver reference vil blive vurderet på baggrund af følgende udvælgelseskriterier:
Graden af sammenlignelighed med nærværende opgave.
- Der lægges vægt på i hvilken grad opgaven i omfang og proces svarer til den udbudte opgave. (40%),
- Der lægges positiv vægt på, at referencen afspejler en daginstitution, hvor der både i bygning og udearealer er indtænkt bæredygtighed i forbindelse med institutionens opførelse, og i forbindelse med den efterfølgende drift, herunder f.eks. svanemærket byggeri eller andre væsentlige mærkningsordninger (30%),
- Der vil blive lagt positiv vægt på at referencen afspejler vægt på brugernes sundhed og minimering af påvirkning af miljøet. (30%)
Mindst 3 referencer fra lignende opgaver af en alder på højst 3 år. Der må ikke anføres mere end 3 referencer.
Der gælder særlige vilkår ifbm. sociale klausuler.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
- Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage. Dette regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation,
- Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt,
- Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens § § 191 og 192, klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.,
- Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen,
- Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen,
- Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.),
- Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk