23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 182-443593
Offentliggjort
20.09.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
31.10.2019 Kl. 12:00

Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3b7e1210-78e5-4727-8d39-7734623aa46a/homepage

Udbyder

Aalborg Kommune, Miljø- og Energiforvaltningen

Opdateringer

Annullering
(22.11.2019)

Såfremt man ønsker at afgive tilbud i denne udbudsproces, skal man udfylde den offentliggjorte ESPD gennem Ethics. Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.C, III.A, III.B, III.C, IV.B, IV.C og V.
— I del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt tilbudsgiver er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende),
— I del II.C: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet,
— I del II.D: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver har til hensigt at give en del af kontrakten i underleverance til tredjeparter,
— I del III: Tilbudsgiver skal oplyse alle de efterspurgte oplysninger. Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1,
— I del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet, jf. Del III.1.2 i udbudsbekendtgørelsen.
- I del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. Del III.1.3 i udbudsbekendtgørelsen. De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt tilbudsgiver er egnet til at løfte den udbudte opgave.
Hvis tilbudsgiver afgiver tilbud sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II.A og del III samt relevante oplysninger i del IV, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESPD del II, afsnit C).
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes. Tilbudsgiver kan alene indgive ét tilbud. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der afgiver tilbud, skal tilbudsgiverne sikrer, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud. Tilbuddet skal afgives elektronisk på Ethics.

Vandløbsvedligeholdelse


Aalborg Kommune, Miljø- og Energiforvaltningen

2019/S 182-443593

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn og adresser
Aalborg Kommune, Miljø- og Energiforvaltningen
29189420
Stigsborg Brygge 5
Nørresundby
9400
Danmark
Kontaktperson: Dan Oxbøl Dodensig
Telefon: +45 25317936
E-mail: dan.dodensig@aalborgforsyning.dk
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.aalborg.dk/om-kommunen/organisation/miljoe-og-energiforvaltningen

I.2)Information om fælles indkøb
I.3)Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3b7e1210-78e5-4727-8d39-7734623aa46a/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3b7e1210-78e5-4727-8d39-7734623aa46a/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/3b7e1210-78e5-4727-8d39-7734623aa46a/homepage
I.4)Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5)Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1)Udbuddets omfang
II.1.1)Betegnelse:

Vandløbsvedligeholdelse

 

II.1.2)Hoved-CPV-kode
77000000
II.1.3)Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4)Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter vedligeholdelse af offentlige vandløb i Aalborg Kommune.

Entrepriserne indeholder alle en eller flere typer af vandløbsvedligeholdelse, herunder båd, maskinel og håndredskaber.

 

II.1.5)Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 21 000 000.00 DKK
II.1.6)Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Entreprise 1 - Nord

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
90720000
90700000
90721000
90722000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Aalborg Kommune

 

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Entreprisen omfatter årligt i alt 199 394 løbende meters vedligeholdelse i vandløb, som alle er beliggende nord for Limfjorden og på øen Egholm.

— 16 216 lb.m. vandløb skal vedligeholdes manuelt,

— 183 178 lb.m. vandløb skal vedligeholdes maskinel med mejekurv.

 

II.2.5)Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 150 000.00 DKK
II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har ret til at forny Kontrakten på de samme vilkår på op til 1 år ad gangen.

Forlængelse kan ikke foretages mere end 2 gange.

 

II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på forlængelse, jf. afsnit II.2.7.

Optioner på supplerende vedligeholdelse: Tilbudsgiver skal i tilbudslisten oplyse enhedspriser for eventuelt ekstraarbejde for følgende arbejder:

- Timepris for arbejdsmand,

- Timepris for arbejdsmand med motorsav,

- Timepris for rendegraver med maskinfører,

- Timepris for gravemaskine med maskinfører,

- Meterpris for sandoprensning.

 

II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

I forhold til udbudslovens § 49, stk. 1, har Ordregiver valgt at udbyde særskilte delaftaler.

 

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Entreprise 2 - Hals

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
90700000
90720000
90722000
90721000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Aalborg Kommune

 

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Entreprisen omfatter årligt i alt 108 908 lb.m. vedligeholdelse i vandløb som alle er beliggende i Halsområdet.

— 22 647 lb.m. vandløb skal vedligeholdes manuelt,

— 85 260 lb.m. vandløb skal vedligeholdes maskinelt med mejekurv,

— 1 001 lb.m. vandløb skal vedligeholdes ved manuel netværksskæring.

 

II.2.5)Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 125 000.00 DKK
II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har ret til at forny Kontrakten på de samme vilkår på op til 1 år ad gangen.

Forlængelse kan ikke foretages mere end 2 gange.

 

II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på forlængelse, jf. afsnit II.2.7.

Optioner på supplerende vedligeholdelse: Tilbudsgiver skal i tilbudslisten oplyse enhedspriser for eventuelt ekstraarbejde for følgende arbejder:

- Timepris for arbejdsmand,

- Timepris for arbejdsmand med motorsav,

- Timepris for rendegraver med maskinfører,

- Timepris for gravemaskine med maskinfører,

- Meterpris for sandoprensning.

 

II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

I forhold til udbudslovens § 49, stk. 1, har Ordregiver valgt at udbyde særskilte delaftaler.

 

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Entreprise 3 - Gerå

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
90700000
90720000
90721000
90722000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Aalborg Kommune

 

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Entreprisen omfatter årligt i alt 37 056 lb.m. vedligeholdelse i vandløbet Gerå, fordelt på:

— 1 778 lb.m. manuel vedligeholdelse,

— 9 590 lb.m. maskinel vedligeholdelse,

— 25 688 lb.m. vedligeholdelse med båd

 

II.2.5)Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 050 000.00 DKK
II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har ret til at forny Kontrakten på de samme vilkår på op til 1 år ad gangen.

Forlængelse kan ikke foretages mere end 2 gange.

 

II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på forlængelse, jf. afsnit II.2.7.

Optioner på supplerende vedligeholdelse: Tilbudsgiver skal i tilbudslisten oplyse enhedspriser for eventuelt ekstraarbejde for følgende arbejder:

- Timepris for arbejdsmand,

- Timepris for arbejdsmand med motorsav,

- Timepris for rendegraver med maskinfører,

- Timepris for gravemaskine med maskinfører,

- Meterpris for sandoprensning.

 

II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

I forhold til udbudslovens § 49, stk. 1, har Ordregiver valgt at udbyde særskilte delaftaler.

 

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Entreprise 4 - Sejlflod

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
90700000
90720000
90721000
90722000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Aalborg Kommune

 

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Entreprisen omfatter i lige år i alt 140 737 lb.m. vedligeholdelse i vandløb, som alle er beliggende i Sejlflodområdet.

— 12 495 lb.m. vandløb skal vedligeholdes manuelt,

— 128 242 lb.m. vandløb skal vedligeholdes maskinelt med mejekurv.

Det kan forekomme, at en del af Gudumlund Tørvekanal skal vedligeholdes med båd.

Entreprisen omfatter i ulige år i alt 131 922 lb.m. vedligeholdelse i vandløb, som alle er beliggende i Sejlflodområdet.

— 11 749 lb.m. vandløb skal vedligeholdes manuelt,

— 120 173 lb.m. vandløb skal vedligeholdes maskinelt med mejekurv.

Det kan forekomme, at en del af Gudumlund Tørvekanal skal vedligeholdes med båd.

 

II.2.5)Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 900 000.00 DKK
II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har ret til at forny Kontrakten på de samme vilkår på op til 1 år ad gangen.

Forlængelse kan ikke foretages mere end 2 gange.

 

II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på forlængelse, jf. afsnit II.2.7.

Optioner på supplerende vedligeholdelse: Tilbudsgiver skal i tilbudslisten oplyse enhedspriser for eventuelt ekstraarbejde for følgende arbejder:

• Timepris for arbejdsmand

• Timepris for arbejdsmand med motorsav

• Timepris for rendegraver med maskinfører

• Timepris for gravemaskine med maskinfører

• Meterpris for sandoprensning

 

II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

I forhold til udbudslovens § 49, stk. 1, har Ordregiver valgt at udbyde særskilte delaftaler.

 

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Entreprise 5 - Lidenborg Å

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
90700000
90720000
90721000
90722000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Aalborg Kommune

 

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Entreprisen omfatter årligt i alt 132 184 lb.m. vedligeholdelse i Lindenborg Å og tilløbene Skibsted-Lyngby Å, og del af Skiveren. De vedligeholdes alle med båd.

 

II.2.5)Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 125 000.00 DKK
II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har ret til at forny Kontrakten på de samme vilkår på op til 1 år ad gangen.

Forlængelse kan ikke foretages mere end 2 gange.

 

II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på forlængelse, jf. afsnit II.2.7.

Optioner på supplerende vedligeholdelse: Tilbudsgiver skal i tilbudslisten oplyse enhedspriser for eventuelt ekstraarbejde for følgende arbejder:

- Timepris for arbejdsmand,

- Timepris for arbejdsmand med motorsav,

- Timepris for rendegraver med maskinfører,

- Timepris for gravemaskine med maskinfører,

- Meterpris for sandoprensning.

 

II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

I forhold til udbudslovens § 49, stk. 1, har Ordregiver valgt at udbyde særskilte delaftaler.

 

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Entreprise 6 - Sydøst

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
90700000
90720000
90721000
90722000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Aalborg Kommune

 

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Entreprisen omfatter årligt i alt 104 651 lb.m. vedligeholdelse i vandløb, som alle er beliggende syd for Limfjorden, øst for Hobrovej og vest for den tidligere kommunegrænse mellem Aalborg Kommune og Sejlflod Kommune.

— 9 441 lb.m. vandløb skal vedligeholdes manuelt,

— 95 210 lb.m. vandløb skal vedligeholdes maskinelt med mejekurv.

 

II.2.5)Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har ret til at forny Kontrakten på de samme vilkår på op til 1 år ad gangen.

Forlængelse kan ikke foretages mere end 2 gange.

 

II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på forlængelse, jf. afsnit II.2.7.

Optioner på supplerende vedligeholdelse: Tilbudsgiver skal i tilbudslisten oplyse enhedspriser for eventuelt ekstraarbejde for følgende arbejder:

- Timepris for arbejdsmand,

- Timepris for arbejdsmand med motorsav,

- Timepris for rendegraver med maskinfører,

- Timepris for gravemaskine med maskinfører,

- Meterpris for sandoprensning.

 

II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

I forhold til udbudslovens § 49, stk. 1, har Ordregiver valgt at udbyde særskilte delaftaler.

 

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Entreprise 7 - Sydvest

 

Delkontraktnr.: 7
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
90700000
90721000
90722000
90720000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Aalborg Kommune

 

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Entreprisen omfatter årligt i alt 75 217 lb.m. vedligeholdelse i vandløb, som alle er beliggende syd for Limfjorden, vest for Hobrovej og i Nibe området.

— 2 059 lb.m. vandløb skal vedligeholdes manuelt,

— 73 158 lb.m. vandløb skal vedligeholdes maskinelt med mejekurv

 

II.2.5)Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 550 000.00 DKK
II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har ret til at forny Kontrakten på de samme vilkår på op til 1 år ad gangen.

Forlængelse kan ikke foretages mere end 2 gange.

 

II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på forlængelse, jf. afsnit II.2.7.

Tilbudsgiver skal i tilbudslisten oplyse enhedspriser for eventuelt ekstraarbejde for følgende arbejder:

- Timepris for arbejdsmand,

- Timepris for arbejdsmand med motorsav,

- Timepris for rendegraver med maskinfører,

- Timepris for gravemaskine med maskinfører,

- Meterpris for sandoprensning.

 

II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

I forhold til udbudslovens § 49, stk. 1, har Ordregiver valgt at udbyde særskilte delaftaler.

 

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Entreprise 8 - Binderup Å

 

Delkontraktnr.: 8
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
90700000
90720000
90721000
90722000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Aalborg Kommune

 

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Entreprisen omfatter årligt i alt 47 349 lb.m. vedligeholdelse i vandløbet Binderup å.

Vandløbet vedligeholdes med manuelnetværksskæring. Ved høj vandstand kan det være nødvendigt at skære delstrækninger med båd. Dette skal aftales med tilsynet.

 

II.2.5)Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 000 000.00 DKK
II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har ret til at forny Kontrakten på de samme vilkår på op til 1 år ad gangen.

Forlængelse kan ikke foretages mere end 2 gange.

 

II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på forlængelse, jf. afsnit II.2.7.

Optioner på supplerende vedligeholdelse: Tilbudsgiver skal i tilbudslisten oplyse enhedspriser for eventuelt ekstraarbejde for følgende arbejder:

- Timepris for arbejdsmand,

- Timepris for arbejdsmand med motorsav,

- Timepris for rendegraver med maskinfører,

- Timepris for gravemaskine med maskinfører,

- Meterpris for sandoprensning.

 

II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

I forhold til udbudslovens § 49, stk. 1, har Ordregiver valgt at udbyde særskilte delaftaler.

 

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Entreprise 9 - Lindholm å

 

Delkontraktnr.: 9
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
90700000
90720000
90721000
90722000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Aalborg Kommune

 

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Entreprisen omfatter årligt i alt 61 575 lb. m. vedligeholdelse i vandløbet Lindholm å.

— 34 917 lb.m. skal vedligeholdes med båd,

— 26 658 lb.m. vedligeholdes med mejekurv.

 

II.2.5)Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 400 000.00 DKK
II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har ret til at forny Kontrakten på de samme vilkår på op til 1 år ad gangen.

Forlængelse kan ikke foretages mere end 2 gange.

 

II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på forlængelse, jf. afsnit II.2.7.

Optioner på supplerende vedligeholdelse: Tilbudsgiver skal i tilbudslisten oplyse enhedspriser for eventuelt ekstraarbejde for følgende arbejder:

- Timepris for arbejdsmand,

- Timepris for arbejdsmand med motorsav,

- Timepris for rendegraver med maskinfører,

- Timepris for gravemaskine med maskinfører,

- Meterpris for sandoprensning.

 

II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

I forhold til udbudslovens § 49, stk. 1, har Ordregiver valgt at udbyde særskilte delaftaler.

 

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Entreprise 10 - Dybvad å

 

Delkontraktnr.: 10
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
90700000
90720000
90721000
90722000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Aalborg Kommune

 

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Entreprisen omfatter årligt i alt 17 050 lb.m. vedligeholdelse i vandløbet Dybvad å.

— 13 250 lb.m. vandløb skal vedligeholdes med båd,

— 3 800 lb.m. vandløb skal vedligeholdes maskinelt med mejekurv.

 

II.2.5)Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 625 000.00 DKK
II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har ret til at forny Kontrakten på de samme vilkår på op til 1 år ad gangen.

Forlængelse kan ikke foretages mere end 2 gange.

 

II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på forlængelse, jf. afsnit II.2.7.

Optioner på supplerende vedligeholdelse: Tilbudsgiver skal i tilbudslisten oplyse enhedspriser for eventuelt ekstraarbejde for følgende arbejder:

- Timepris for arbejdsmand,

- Timepris for arbejdsmand med motorsav,

- Timepris for rendegraver med maskinfører,

- Timepris for gravemaskine med maskinfører,

- Meterpris for sandoprensning.

 

II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

I forhold til udbudslovens § 49, stk. 1, har Ordregiver valgt at udbyde særskilte delaftaler.

 

II.2)Beskrivelse
II.2.1)Betegnelse:

Entreprise 11 - Øster å

 

Delkontraktnr.: 11
II.2.2)Supplerende CPV-kode(r)
90700000
90720000
90721000
90722000
II.2.3)Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Aalborg Kommune

 

II.2.4)Beskrivelse af udbuddet:

Entreprisen omfatter årligt i alt 43780 lb.m. vedligeholdelse i vandløbet Øster å og Guldbæk tilløb.

— 48 780 lb.m. vandløb skal vedligeholdes med båd,

— 1 540 lb.m Vandløb skal vedligeholdes med mejekurv

— Heraf skal 5 874 lb.m. vedligeholdes i smarbejde med Entreprenørenheden, Aalborg Kommune, By- og Landskabsforvaltningen, Park og natur.

 

II.2.5)Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6)Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 000 000.00 DKK
II.2.7)Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har ret til at forny Kontrakten på de samme vilkår på op til 1 år ad gangen.

Forlængelse kan ikke foretages mere end 2 gange.

 

II.2.10)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har option på forlængelse, jf. afsnit II.2.7.

Optioner på supplerende vedligeholdelse: Tilbudsgiver skal i tilbudslisten oplyse enhedspriser for eventuelt ekstraarbejde for følgende arbejder:

- Timepris for arbejdsmand,

- Timepris for arbejdsmand med motorsav,

- Timepris for rendegraver med maskinfører,

- Timepris for gravemaskine med maskinfører,

- Meterpris for sandoprensning.

 

II.2.12)Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)Yderligere oplysninger

I forhold til udbudslovens § 49, stk. 1, har Ordregiver valgt at udbyde særskilte delaftaler.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Betingelser for deltagelse
III.1.1)Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal, for hver delaftale der indgives tilbud på, anvende den elektroniske version af det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) via Ethics og angive følgende information I ESPD afsnit IV.B:III.1.3:

”Omsætning”. Tilbudsgiver skal angive sin gennemsnitlige omsætning for de sidste tre (3) afsluttede finansielle år, såfremt sådan information er tilgængelig, jf. afsnit IV.B.

”Egenkapital”. Tilbudsgiver skal angive sin egenkapital for det seneste (1) afsluttede finansielle år, såfremt sådan information er tilgængelig, jf. afsnit IV.B.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

”Omsætning”. Tilbudsgiver skal have haft en gennemsnitlig omsætning indenfor de sidste tre (3) afsluttede finansielle år på 1 000 000 DKK pr. år.

”Egenkapital”. Tilbudsgiver skal have haft en egenkapital på mindst 100 000 DKK indenfor det seneneste afsluttede finansielle år.

 

III.1.3)Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal, for hver delaftale der indgives tilbud på, anvende den elektroniske version af det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) og angive følgende information I ESPD afsnit IV.C:

Referencer:

Tilbudsgiver skal udfylde listen I ESPD´et med minimum to (2) og maksimalt fem (5) af de vigtigste lignende entrepriser, jf. afsnit II.1.4 og II.2.4 indenfor de seneste tre (3) år. Beskrivelsen bør fortrinsvist omfatte:

— En beskrivelse af hver entreprise, der klart tilkendegiver hvilke dele af entreprisen, der er lignende med Ordregivers korte beskrivelse, jf. afsnit II.1.4 og II.2.4,

— Vandløbsvedligeholdelse løst med båd, mejekurv eller håndredskaber,

— Information om, hvornår entreprisen er udført,

— Opgavens type og omfang,

— Værdien af entreprisen,

— Modtageren af entreprisen, herunder telefonnummer på kontaktperson, hvis muligt.

Teknisk kapacitet:

I de Entrepriser, hvor der skal anvendes båd eller mejekurv som vedligeholdelsesmetode, skal Tilbudsgiver afgive oplysninger om tilbudsgivers både og mejekurve. Den vindende Tilbudsgiver skal endeligt dokumentere oplysningerne ved at fremlægge en liste over både og mejekurve, der indeholder følgende oplysninger:

— billede af båd/mejekurv,

— alder,

— adresse for fysisk oplagsplads,

— dokumentation for ejerskab eller rådighed over båd/mejekurv.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Referencer:

Hver af referencerne skal omfatte vedligeholdelse af mindst 90 kilometer vandløb pr. år. Hvis et vandløb vedligeholdes flere gange hvert år, medregnes vandløbets længde med samme antal gange.

Referencerne skal omfatte vedligeholdelse af vandløb med vedligeholdelsesbredder på 40 – 500 cm.

Teknisk kapacitet:

Tilbudsgivere der afgiver tilbud på én eller flere Entrepriser, der involverer bådskæring, skal have rådighed over minimum 5 både, som tilbudsgiver kan disponere over til opfyldelse af grødeskæringsopgaverne.

 

III.1.5)Oplysning om reserverede kontrakter
III.2)Kontraktbetingelser
III.2.1)Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2)Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3)Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1)Beskrivelse
IV.1.1)Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3)Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4)Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6)Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8)Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2)Administrative oplysninger
IV.2.1)Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 31/10/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3)Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7)Betingelser for åbning af bud
Dato: 31/10/2019
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2)Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3)Yderligere oplysninger:

Såfremt man ønsker at afgive tilbud i denne udbudsproces, skal man udfylde den offentliggjorte ESPD gennem Ethics. Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.C, III.A, III.B, III.C, IV.B, IV.C og V.

— I del II.A: Tilbudsgiver skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt tilbudsgiver er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt tilbudsgiver deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende),

— I del II.C: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet,

— I del II.D: Tilbudsgiver skal angive, om tilbudsgiver har til hensigt at give en del af kontrakten i underleverance til tredjeparter,

— I del III: Tilbudsgiver skal oplyse alle de efterspurgte oplysninger. Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135, stk. 1-3 og 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1,

— I del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet, jf. Del III.1.2 i udbudsbekendtgørelsen. - I del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet, jf. Del III.1.3 i udbudsbekendtgørelsen. De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt tilbudsgiver er egnet til at løfte den udbudte opgave.

Hvis tilbudsgiver afgiver tilbud sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet for at kunne opfylde de stillede egnethedskrav, skal der vedlægges særskilte ESPD'er med udfyldt del II.A og del III samt relevante oplysninger i del IV, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESPD del II, afsnit C).

Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes. Tilbudsgiver kan alene indgive ét tilbud. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der afgiver tilbud, skal tilbudsgiverne sikrer, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgivers tilbud. Tilbuddet skal afgives elektronisk på Ethics.

 

VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2)Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3)Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBKL nr. 593 af 2.6.2016) m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i

standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

 

VI.4.4)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/09/2019

Send til en kollega

0.063