Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e344a2ce-fbd1-4a9f-b2f2-bb89f11ede92/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e344a2ce-fbd1-4a9f-b2f2-bb89f11ede92/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
Valgt team
(20.12.2019)
Open Platform (OP) og JAJA Architects
i samarbejde med Rama Studio og Søren Jensen Rådgivende Ingeniører
(20.03.2020)
Draw Studio IVS
Frederiksholms Kanal 30
1220 København K
(20.03.2020)
Labland Architects ApS
Mejlgade 51 A 1
8000 Aarhus
(20.03.2020)
Open Platform A/pS og JAJA Architects ApS
c/o Baghuset Heimdalsgade 35, 3. sal.
2200 København N
Idé-/projektkonkurrence - Parkeringshus Sydhavnskvarteret
Aarhus Kommune
Bekendtgørelse om projektkonkurrence
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
55133018
Rådhuspladsen 2
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Lars Bendrup
E-mail: lb@transform.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e344a2ce-fbd1-4a9f-b2f2-bb89f11ede92/homepage
Del II: Genstand
Idé-/projektkonkurrence - Parkeringshus Sydhavnskvarteret
Aarhus Kommune inviterer hermed til en åben idékonkurrence for et parkeringshus i Sydhavnskvarteret, der udover at udfylde sin primære funktion skal bidrage til bydelens byliv og ånd. Konkurrencen vil have fokus på en stærk og nytænkende vision og hovedgreb for parkeringshuset. Parkeringshuset skal være et nyt mødested i Aarhus’ nye kreative og bymæssige erhvervsområde, Sydhavnskvarteret. Konkurrenceområdet ligger i den østlige del af Sydhavnskvarteret, nord for Kulkransporet, og er på ca 9.300 m2.
Området afgrænses mod syd af Kulkransporet, som parkeringshuset skal forholde sig til. Mod vest er området afgrænset af Kalkværksvej og den kommende rekreative forbindelse. Mod nord skal parkeringshuset respektere sigtelinjer fra JP-Politikens nye byggeri, og mod øst er konkurrenceområdet afgrænset af Sydhavnsgade og jernbanerampen. På grund af at området er nabo til den aktive industrihavn, er der en række krav til hvilke funktioner, der kan placeres i parkeringshuset.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Der skal i projektet redegøres for, hvordan det foreslåede parkeringshus bidrager til at realisere visionen for Sydhavnskvarteret, som beskrevet i udviklingsplanen og herunder hvordan projektet forholder sig tiludviklingsplanens 8 delstrategier:
1) Et dynamisk erhvervsøkosystem;
2) Kunst og kulturproduktion i byrummet;
3) Rum for socialt udsatte;
4. En bydel i bevægelse;
5) Til, fra og rundt i bydelen;
6) Bevaring, fornyelse og omdannelse;
7) Levende byrum;
8) Aktiviteter.
Deltagere skal derudover svare på følgende spørgsmål i deres besvarelse af opgaven:
- Hvordan bidrager parkeringshuset til Sydhavnskvarterets byliv og identitet?
- Hvordan indpasser/tilpasser det nye parkeringshus sig den kommende bydel?
- Hvordan organiseres parkeringspladser og adgang til parkeringshuset?
- Hvordan understøtter p-huset vigtige forbindelser i bydelen, herunder forbindelsen til Kulkransporet?
- Hvilke andre funktioner kan indpasses i p-huset som understøtter ønskerne om en mangfoldig, aktiv og kreativbydel? jf. Udviklingsplanen for Sydhavnskvarteret.
- Hvordan kan det nye parkeringshus bidrage til at styrke de grønne områder i Sydhavnskvarteret?
- Hvordan der kan arbejdes med bæredygtighed i byggeriet af parkeringshuset, samt i den efterfølgende drift?
Antal og værdi af præmie(r), der skal uddeles:
De 3 vindere præmieres med 250 000 DKK, 150 000 DKK og 100 000 DKK for hhv. 1.-, 2.- og 3.-præmie.
Der må kun afleveres 1 bud pr. forfatter/virksomhed.
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klager over udbuddet skal indgives inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, da der er tale om en rammeaftale. Klager over udbuddet skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. For yderligere information henvises til Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud, som er tilgængelig på www.retsinformation.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk