Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
(14.01.2020)
Naturhistorisk Museum, Aarhus
Wilhelm Meyers Allé 10
8000 Aarhus C
(14.01.2020)
Aarhus Universitet, DCE - Nationalt Center for Miljø og Energi
Frederiksborgvej 399
4000 Roskilde
Overvågning af ulv i Danmark
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Tolderlundsvej
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Lasse Jensen
E-mail: lajen@mst.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Overvågning af ulv i Danmark
Formålet med projektet er at videreføre en systematisk monitering af ulve i Danmark, for derigennem at tilvejebringe Miljøstyrelsen opdateret viden om udbredelse og etablering af ulve i Danmark og så vidt muligt sammenhængen mellem den danske bestand af ulve og den øvrige centraleuropæiske bestand. Der er således tale om et genudbud.
Jylland
Leverandøren skal til i forbindelse med håndteringen af kontrakten bl.a. indsamle dokumentation for forekomst af ulve - herunder forestå gennemførelse af DNA-analyser af biologisk materiale, f.eks. fækalier, indsamlet af leverandøren som led i overvågningen. Leverandøren skal vedligeholde et register med en systematisk registrering af ulveobservationer og alle identificerede ulve individer i Danmark. Endvidere henvises til udbudsmateriale, hvor kontraktens genstander uddybet, se kontraktbilag 1.
Kontrakten har en fast årlig beløbsramme på 750 000 DKK. For yderligere oplysning om kontraktens økonomi henvises til kravspecifikationens afsnit 5.
Ved nærværende udbud vil der ikke blive evalueret på økonomi/pris, da den årlige beløbsramme er fast. Der er således tale om en omvendt licitation, hvor prisen på forhånd er oplyst, og der i stedet evalueres på kvalitative kriterier.
Kontrakten indeholder en option vedrørende ”Gennemførelse af DNA-analyse fra nedlagte husdyr”. For nærmere information om optionens indhold henvises til kravsspecifikationens punkt 6.
Tilbudsgiver skal afgive pris på håndtering af opgaver under optionen, idet betaling af sådanne opgaver afregnes med midler, som ikke er en del af den allerede fastsatte beløbsramme.
Mulighed for forlængelse i 1 x 24 måneder.
Kontrakten indeholder en option vedrørende ”Gennemførelse af DNA-analyse fra nedlagte husdyr”. For nærmere information om optionens indhold henvises til kravsspecifikationens punkt 6.
Tilbudsgiver skal afgive pris på håndtering af opgaver under optionen, idet betaling af sådanne opgaver afregnes med midler, som ikke er en del af den allerede fastsatte beløbsramme.
I kontrakten indgår vilkår, der vedrører hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Relevant erhvervsansvarsforsikring.
Som mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen kræves:
- Erhvervsansvarsforsikring med minimumsdækning på 5 000 000 DKK årligt.
1) En liste med de 3 betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen) med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private;
2) Andel i underleverance (i procent).
- AD 1) Ordregivers mindstekrav til den økonomiske aktørs tekniske og faglige formåen er minimum 1 relevant reference fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen).
Del IV: Procedure
Odense
Det vil ikke være muligt at deltage i åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk