Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/513
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
Valgt firma
(12.12.2019)
Teknologisk Institut, Life Science - Kemisk og Mikrobiologisk Laboratorium
Kongsvang Allé 2
8000 Aarhus C
Rammeaftale vedr. Miljøstyrelsens Kontrolanalyse af bekæmpelsesmidler
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Antvorskov Allé 139
Slagelse
4200
Danmark
Kontaktperson: Helle Kruse
E-mail: hekru@mst.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale vedr. Miljøstyrelsens Kontrolanalyse af bekæmpelsesmidler
Formålet med udbuddet er at indgå en rammeaftale om kontrolanalyse af bekæmpelsesmidler, så Miljøstyrelsen kan opfylde Kemikalielovens krav om tilsyn og kontrol med bekæmpelsesmidler. Bekæmpelsesmidler omfatter i denne sammenhæng både pesticider og biocider, og vil i det efterfølgende materiale blive benævnt som bekæmpelsesmidler med mindre andet er angivet.
Danmark
Nærværende rammeaftale omfatter følgende delopgaver:
1) Årlige kontrolanalyser af aktiv stoffer, urenheder og hjælpestoffer i bekæmpelsesmidler;
2) Ad hoc analyser for identifikation af indholdet af aktiv stoffer, urenheder og hjælpestoffer i mulige ulovlige bekæmpelsesmidler;
3) Ad hoc vurderinger af aktivstoffers specifikationer hhv. pesticider og biocider;
4) 2 årlig rapporteringer (på hhv. pesticider og biocider) til Miljøstyrelsen af analysekontrollen af indholdsstoffer i bekæmpelsesmidler;
5) Årlig rapportering til EU om analysekontrol med pesticider;
6) 3 årlige statusmøder samt deltagelse i EU møder m.m. samt generel rådgivning.
Der er tale om en rammeaftale, som Ordregiver kan trække på efter behov inden for en fastlagt økonomisk ramme. Det forventede træk på rammeaftalen fremgår af kravspecifikationens afsnit 2. Den anførte volumen skal udelukkende opfattes som vejledende/forventet. De konkrete opgaver vil variere fra år til år, og kontakten udbydes derfor som en rammeaftale, der fastlægger vilkårene for udførelsen af de opgaver, som løbende skal udføres.
Der er afsat følgende midler til gennemførelse af opgaver på rammeaftalen:
— 2 000 000 DKK årligt til analyser og afrapportering (pesticid),
— 500 000 DKK årligt til analyser og afrapportering (biocid),
— Op til 1 600 000 DKK til ad hoc vurderinger af aktivstoffers specifikationer.
Det bemærkes, at beregningen af den samlede pris for håndtering af konkrete opgaver skal baseres på de timepriser, som afgives ved tilbudsafgivelsen.
Mulighed for forlængelse 2 x 12 måneder.
Der er tilknyttet en økonomisk option på 1 000 000 DKK årligt i tilfælde af at der afsættes yderligere midler til kontrolopgaver inden for rammeaftalens anvendelsesområde.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
1) Tilbudsgivers samlede årsomsætning i det seneste disponible regnskabsår;
2) Tilbudsgivers gennemsnitlige årsomsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår;
3) Relevant erhvervsansvarsforsikring.
Som mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen kræves:
— En samlet årlig omsætning på mindst 5 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår,
— En erhvervsansvarsforsikring med en minimumsdækning på 10 000 000 DKK.
1) En liste med de 5 betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte rammeaftale, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen), med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private.
Ordregivers mindstekrav til den økonomiske aktørs tekniske og faglige formåen er minimum 2 relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte rammeaftale inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen).
Del IV: Procedure
Slagelse
Der vil ikke være mulighed for deltagelse i åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk