Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/531
Udbyder
Silkeborg Spildevand A/S og Energi Viborg Vand A/S
Vindere
Valgt firma
(29.11.2019)
Norva24 Danmark A/S
Rydagervej 27
2620 Albertslund
Rammeaftale spuling og TV-inspektion For Energi Viborg Vand og Silkeborg Spildevand
Silkeborg Spildevand A/S og Energi Viborg Vand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
31857848
Tietgensvej 3
Silkeborg
8600
Danmark
Kontaktperson: Trine Schultz
E-mail: tsc@silkeborgforsyning.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.silkeborgforsyning.dk
258117117
Industrivej 15
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Pia Mandrup
E-mail: pia@energiviborg.dk
NUTS-kode: DK04
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.energiviborg.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale spuling og TV-inspektion For Energi Viborg Vand og Silkeborg Spildevand
Rammeaftale for spuling og TV-inspektion af kloakledninger i Viborg og Silkeborg Kommuner for Energi Viborg Vand A/S og Silkeborg Spildevand A/S. Rammeaftalen vedrører opgaver i forbindelse med fornyelsesplanlægning, nyanlæg og drift.
Hovedtjenesteydelserne i forbindelse med opgaven er følgende:
- Spuling af hovedledninger,
- Spuling af stikledninger,
- TV-inspektion af hovedledninger,
- TV-inspektion af stikledninger samt stik på stik ledninger,
- Brønd- og bygværksinspektion,
- Rapportering af ovenstående ydelser.
De stipulerede tjenesteydelser i forbindelse med opgaven er følgende:
- Vedligeholdelsestiltag (rodskæring, affræsning & cutting).
Viborg og Silkeborg Kommuner
Rammeaftale spuling og TV-inspektion omfatter spuling og TV-inspektion i forbindelse med planlægningsopgaver, driftsopgaver, fornyelsesprojekter samt nyanlæg i Silkeborg og Viborg Kommuner.
Da der er tale om et fælles offentligt udbud mellem Energi Viborg Vand A/S og Silkeborg Spildevand A/S, skal der afleveres et samlet tilbud og der findes én vinder. Efterfølgende indgår vinderen rammeaftale med Silkeborg Spildevand A/S om levering af ydelserne i Silkeborg Kommune og rammeaftale med Energi Viborg Vand A/S om levering af ydelserne i Viborg kommune.
Rammeaftalen giver ordregiver ret til men ikke pligt til at bestille de ydelser hos entreprenøren, som rammeaftalen omfatter på disse vilkår i rammeaftalens løbetid. Der er således tale om ikke eksklusiv rammeaftale.
Ved ordregivers brug af rammeaftalen tildeles større opgaver ved indgåelse af ATR-skema, mens mindre opgaver tildeles som beskrevet i Arbejdsbeskrivelsen afsnit 1.4.1 – Bestilling af mindre opgaver.
Option på forlængelse i 1 X 12 måneder.
Ordregiver har option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår i 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For dette udbud gælder de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135 og 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 1 og 2. En virksomhed, der ikke kan svare ”nej” til de angivne udelukkelsesgrunde i ESPD'ét, udelukkes således fra dette udbud, hvis ikke der kan fremlægges dokumentation for virksomhedens pålidelighed iht. udbudslovens § 138.
Referencer:
Tilbudsgiver skal beskrive en eller flere referencer inden for spuling og TV-inspektion af hoved- og stikledninger knyttet til afløbssystemet samt brønd- og bygværksinspektion eller tilhørende vedligeholdelsesarbejder (rodskæring, cutting og affræsning).
Via TrueTender skal tilbudsgiver angive følgende for hver reference:
- Kort beskrivelse af opgaven, herunder særligt i hvilket omfang projektet angår spuling af hoved- og/eller stikledninger, TV-inspektion af hoved- og/eller stikledninger samt brønd- og bygværksinspektion eller en af de stipulerede opgaver som vedligeholdelse (rodskæring, cutting, affræsning) eller lokalisering af skjulte brønde. Derudover angivelse af ledningers dimensioner i de udførte opgaver,
- Honoraret angivet ekskl. moms,
- Start- og sluttidspunkt for opgavens udførelse,
- Kunden.
Mandskab og materiel:
Via TrueTender skal tilbudsgiver beskrive følgende vedr. det værktøj, materiel, teknisk udstyr og involverede teknikere denne disponerer over til opfyldelse af rammeaftalen:
- Antallet af 4-akslede genbrugsvogne og kombivogne,
- Antallet af uddannede spuleoperatører,
- Antallet af TV-biler med nødvendigt udstyr til, at der kan udføres DTVK (eller tilsvarende kontrolordning) TV- inspektion,
- Antallet af uddannet DTVK (eller tilsvarende kontrolordning) operatør med gældende certifikat til kontrolordning.
DTVK er udtryk for Danske TV-inspektørfirmaers Kontrolordning, men ordregiver accepterer således også andre tilsvarende kontrolordnings-/overensstemmelsesvurderingsorganer eller anden passende dokumentation der viser, at tilbuddet lever op til DTVK eller tilsvarende.
Referencer:
Der stilles minimumskrav om, at tilbudsgiver skal kunne påvise mindst én reference inden for hver af følgende referencekategorier:
1) Spuling og TV-inspektion af hoved- og stikledninger knyttet til afløbssystemet samt brønd- og byg-værksinspektion eller tilhørende vedligeholdelsesarbejder (rodskæring), der er udført inden for de sidste 3 år og har et honorar på min. 100 000 DKK, ekskl. moms;
2) Spuling og TV-inspektion af små hoved- og stikledninger knyttet til afløbssystemet samt brønd- og bygværksinspektion eller tilhørende vedligeholdelsesarbejder (rodskæring), der er udført inden for de sidste 3 år.
- Små hoved- og stikledninger er defineret som ledninger i intervallet ø110 til ø400.
3) Spuling og TV-inspektion af store hoved- og stikledninger knyttet til afløbssystemet samt brønd- og bygværksinspektion eller tilhørende vedligeholdelsesarbejder (rodskæring), der er udført inden for de sidste 3 år.
- Store hoved- og stikledninger er defineret som ledninger i ø 1 000 eller større.
Mandskab og materiel:
1) Mindst 2 4-akslede genbrugsvogne og mindst 1 kombivogn;
2) Mindst 2 uddannede spuleoperatører;
3) Mindst 2 stk. TV-biler med nødvendigt udstyr til, at der kan udføres DTVK (eller tilsvarende kontrol-ordning) TV- inspektion, samt udstyr til at udføre TV-inspektion af stik på stik;
4) Mindst 2 uddannede DTVK (eller tilsvarende kontrolordning) operatør med gældende certifikat til kon-trolordning.
Via TrueTender skal tilbudsgiver oplyse følgende nøgletal fra det senest tilgængelige årsregnskab:
- Egenkapital,
- Soliditetsgrad (egenkapital/aktiver i alt x 100).
Der stilles minimumskrav om, at tilbudsgiver har en egenkapital på minimum 10 000 000 DKK eller soliditetsgrad på minimum 45% i det senest tilgængelige årsregnskab.
Del IV: Procedure
Der er ikke mulighed for at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk