23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 135-333637
Offentliggjort
16.07.2019
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

DR

Vindere

(16.07.2019)
Energi Danmark A/S
Hedeager 5
8200 Aarhus N

Profylaksebekendtgørelse vedrørende indkøb af energi for 2022-2025


DR

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
DR
62786515
Emil Holms Kanal 20
København C
0999
Danmark
Kontaktperson: Irene Gabel
Telefon: +45 28542257
E-mail: irga@dr.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.dr.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Tværministeriet samarbejde mellem ministerier, styrelser, offentligretlige organer og et mediehus
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Generelle offentlige tjenester og medieydelser

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Profylaksebekendtgørelse vedrørende indkøb af energi for 2022-2025

Sagsnr.: Energi 2019 - Profylakse
II.1.2) Hoved-CPV-kode
09300000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Et tværministerielt samarbejde bestående af Administrations og Servicestyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern, Beskæftigelselsesministeriet, Bygningsstyrelsen, DR, Kriminalforsorgen, Miljø- og Fødevareministeriet, Slots- og Kulturstyrelsen, Statens IT, Søfartsstyrelsen samt Udenrigsministeriet har sammen valgt at indgå kontrakt om køb af energi for 2022-2025 med mulighed for forlængelse for energi til forbrug i 2026 og 2027. Kontrakten indgås med Energi Danmark på baggrund af en afholdt markedsdialog og indhentning af 3 tilbud.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 310 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
66000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Hovedstaden

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Et tværministerielt samarbejde bestående af Administrations og Servicestyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern, Beskæftigelselsesministeriet, Bygningsstyrelsen, DR, Kriminalforsorgen, Miljø- og Fødevareministeriet, Slots- og Kulturstyrelsen, Statens IT, Søfartsstyrelsen samt Udenrigsministeriet har sammen valgt at indgå kontrakt om køb af energi for 2022-2025 med mulighed for forlængelse for energi til forbrug i 2026 og 2027. Kontrakten indgås med Energi Danmark på baggrund af en afholdt markedsdialog og indhentning af 3 tilbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Mulighed for 2 gange 1 års forlængelse ud over de indeholdte 4 års løbetid.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Ved anskaffelse af el indgår myndigheden 2 aftaler, hvoraf den ene (1) vedrører elhandelsselskabets (vare)køb af el på vegne af myndigheden og den anden (2) vedrører den Formidlingsydelse, som elhandelsselskabet yder i forbindelse med myndighedens køb af el.

El-handelsselskabets køb af el på Nord Pool på myndigheders vegne (1) er, jf. udbudslovens

§ 81, stk. 1, nr. 3, ikke omfattet af procedureforskrifterne i udbudsdirektivet, hvis:

- Myndigheden har ejerskab over elektriciteten,

- Elektriciteten købes på en varebørs (Nord Pool).

Dette skal tydeligt fremgå af kontrakten mellem den ordregivende myndighed og elhandelsselskabet.

Myndigheders tjenesteydelses-kontrakt med el-handelsselskabet om formidlingsydelsen (2)er undtaget procedurerne i Udbudslovens afsnit II, jf.§ 21, stk. 1, nr. 52, idet elhandelsselskabets handel/køb af elektricitet på Nord Pool på vegne af den ordregivende myndighed, skal betragtes som handel med et råvarederivat og dermed et finansielt instrument i overensstemmelse med direktiv 2004/39/EC.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
09/07/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Energi Danmark A/S
17225898
Hedeager 5
Aarhus N
8200
Danmark
NUTS-kode: DK0
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 1 540 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: http://naevneneshus.dk/tart-din-klage/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om klagenævnet for udbud § 7:

Stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III [...], skal

Være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den

Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

[...]

Stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

[...]

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/07/2019
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078