23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 126-308826
Offentliggjort
03.07.2019
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Boligforeningen 3B v/KAB

Udbud af vaskeridrift


Boligforeningen 3B v/KAB

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Boligforeningen 3B v/KAB
31394414
Vester Voldgade
København
1552
Danmark
Kontaktperson: Camilla Bjørslev Pedersen
E-mail: Camilla.bjoerslev@dlapiper.com
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.3b.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af vaskeridrift

II.1.2) Hoved-CPV-kode
98310000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Nærværende udbud omhandler indkøb af vaskerifaciliter til det vaskeri, som netop nu er under opførelse i Toftegård Sønderlundsvej 22A, 2730 Herlev. Ordregiver ønsker at modtage 2 sideordnede tilbud på 2 forskellige løsninger på levering og service af vaskeriet.

Ved henholdsvis løsningsmetode 1 og løsningsmetode 2 forstås følgende:

— Løsningsmetode 1: Tilbud på levering af vaskeriudstyr samt option på servicekontrakt,

— Løsningsmetode 2: Tilbud på levering af brugerbetalt totalservicevaskeri.

Tilbudsgiver skal afgive tilbud på begge løsninger. Ordregiver er dermed forpligtet til at afvise en tilbudsgiver, der kun afleverer tilbud på én af løsningerne. De forskellige løsningsmetoder er nærmere omtalt i udbudsmaterialet.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 788 723.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98311100
42716000
51543400
98311200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

Boligforeningen 3B's afdeling 1011 og 1041 - Toftegård og Toftegård Tag er beliggende på Gåseholmvej 59, 2730 Herlev

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Nærværende udbud omhandler indkøb af vaskerifaciliter til det vaskeri, som netop nu er under opførelse i Toftegård og Toftegård Tag, Sønderlundsvej 22A, 2730 Herlev. Ordregiver ønsker at modtage 2 sideordnede tilbud på levering og service af vaskeriet. I det følgende vil de 2 tilbud blive refereret til som henholdsvis løsningsmetode 1 og løsningsmetode 2.

Ved henholdsvis løsningsmetode 1 og løsningsmetode 2 forstås følgende:

— Løsningsmetode 1: Tilbud på levering af vaskeriudstyr samt option på servicekontrakt,

— Løsningsmetode 2: Tilbud på levering af totalservicevaskeri.

Tilbudsgiver skal afgive tilbud på begge løsninger. Ordregiver er dermed forpligtet til at afvise en tilbudsgiver, der kun afleverer tilbud på én af løsningerne.

Kravene til ydelserne er deltaljeret i kravspecifikation for løsningsmetode 1 (Bilag 2) og kravspecifikation for løsningsmetode 2 (Bilag 3). Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 10 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 10 %
Pris - Vægtning: 80 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbuddet vedrørende Løsningsmetode 1, som hovedsageligt vedrører levering og installation af vaskeriudstyr, skal indeholde en option på en servicekontrakt, som skal løbe over en 10-årig periode. De nærmere krav og ønsker til servicekontrakten fremgår af Bilag 2, Kravsspecifikation for løsningsmetode 1, afsnit 9-10.

Såfremt Ordregiver vælger at benytte sig af optionen vedrørende servicekontrakten, vil en sådan aftale blive indgået på baggrund af de vilkår, som fremgår af Bilag 5, Udkast til tillægskontrakt for løsningsmetode 1.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
19/06/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Electrolux Professional A/S
24622428
Hammerholmen 24-28
Hvidovre
2650
Danmark
NUTS-kode: DK01
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 4 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 788 723.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside for nærmere information.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 25
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: https://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/07/2019
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|