23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 104-251800
Offentliggjort
31.05.2019
Udbudstype
Resultat

Udbyder

KLAR Forsyning A/S

Køb af elektricitet


KLAR Forsyning A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
KLAR Forsyning A/S
36484438
Vasebækvej 40
Køge
4600
Danmark
Kontaktperson: Anne-Mette Mølholt
Telefon: +45 56652222
E-mail: amm@klarforsyning.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.klarforsyning.dk

I.1) Navn og adresser
Køge Afløb A/S
30590503
Vasebækvej 40
Køge
4600
Danmark
Kontaktperson: Anne-Mette Mølholt
Telefon: +45 56652222
E-mail: amm@klarforsyning.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.klarforsyning.dk

I.1) Navn og adresser
Køge Vand A/S
30590481
Køge
4600
Danmark
Kontaktperson: Anne-Mette Mølholt
Telefon: +45 56652222
E-mail: amm@klarforsyning.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.klarforsyning.dk

I.1) Navn og adresser
Køge Varme A/S
8672330
Køge
4600
Danmark
Kontaktperson: Anne-Mette Mølholt
Telefon: +45 56652222
E-mail: amm@klarforsyning.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.klarforsyning.dk

I.1) Navn og adresser
Greve Spildevand A/S
32268668
Løvmosen 2
Greve
2670
Danmark
Kontaktperson: Anne-Mette Mølholt
Telefon: +45 56652222
E-mail: amm@klarforsyning.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.klarforsyning.dk

I.1) Navn og adresser
Greve Renovation A/S
2268536
Løvmosen 2
Greve
2670
Danmark
Kontaktperson: Anne-Mette Mølholt
Telefon: +45 56652222
E-mail: amm@klarforsyning.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.klarforsyning.dk

I.1) Navn og adresser
Solrød Spildevand A/S
33046987
Fasanvej 18
Solrød Strand
2680
Danmark
Kontaktperson: Anne-Mette Mølholt
Telefon: +45 56652222
E-mail: amm@klarforsyning.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.klarforsyning.dk

I.1) Navn og adresser
Stevns Spildevand A/S
32268285
Fægangen 8
Store Heddinge
4660
Danmark
Kontaktperson: Anne-Mette Mølholt
Telefon: +45 56652222
E-mail: amm@klarforsyning.dk
NUTS-kode: DK021

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.klarforsyning.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Forsyningsvirksomhed
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Spildevandsrensning, levering af vand og varme, renovation

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Køb af elektricitet

Sagsnr.: 2019-00160
II.1.2) Hoved-CPV-kode
09310000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

KLAR Forsyning ønsker tilbud på indkøb af elektricitet på vegne af Køge Afløb A/S, Køge Varme A/S, Køge Vand A/S, Greve Spildevand A/S, Greve Renovation A/S, Solrød Spildevand A/S og Stevns Spildevand A/S. Samlet købes der ca. 9 200 000 kWh om året. Købet er fordelt på i alt 473 aftagenumre. Der ønskes tilbud på hhv. spotpris- og fastprisaftale. Kontrakten er en 2-årig kontrakt med option på forlængelse 2 gange á 1 år. Forventet kontraktstart er 1.4.2019 eller snarest derefter.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 115 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09310000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021
Hovedudførelsessted:

Køge

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

KLAR Forsyning ønsker tilbud på indkøb af elektricitet på vegne af Køge Afløb A/S, Køge Varme A/S, Køge Vand A/S, Greve Spildevand A/S, Solrød Spildevand A/S og Stevns Spildevand A/S. Samlet købes der ca. 9 200 000 kWh om året. Købet er fordelt på i alt 473 aftagenumre. Der ønskes tilbud på tillægsprisen på hhv. spotpris- og fastprisaftale. Kontrakten er en 2-årig kontrakt med option på forlængelse 2 gange á 1 år. Forventet kontraktstart er 1.4.2019 eller snarest derefter.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse 2 gange á 1 års varighed.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 033-073751
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse
Den ordregivende myndighed vil ikke tildele yderligere kontrakter på baggrund af forhåndsmeddelelsen ovenfor

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Køb af elektricitet

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
19/03/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
EWII Energi A/S
20810440
Kokbjerg 30
Kolding
6000
Danmark
E-mail: jopa@ewii.com
NUTS-kode: DK042
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 115 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/05/2019
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063