23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 101-244881
Offentliggjort
27.05.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
25.06.2019 Kl. 12:00

Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9e1c25d8-60ac-4a2b-a8c3-eb2c8e02ce98/homepage

Udbyder

ARC I/S Amager Ressourcecenter

Vindere

Valgt firma

(10.09.2019)
Ragn-Sells Danmark A/S
Maglemøllevej 46
4700 Næstved

Behandling og afsætning af Madaffald


ARC I/S Amager Ressourcecenter

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
ARC I/S Amager Ressourcecenter
34 20 81 15
Vindmøllevej 6
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Stine Ørbæk Møgelberg
Telefon: +45 51168605
E-mail: stm@a-r-c.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.a-r-c.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9e1c25d8-60ac-4a2b-a8c3-eb2c8e02ce98/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9e1c25d8-60ac-4a2b-a8c3-eb2c8e02ce98/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9e1c25d8-60ac-4a2b-a8c3-eb2c8e02ce98/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Fælleskommunalt interessentselskab
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Behandling og afsætning af Madaffald

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Den udbudte opgave omfatter som hovedydelse modtagelse, registrering, omlastning, behandling og afsætning af Madaffald, som indsamles i haveboliger, etageboliger, institutioner m.v. i ARCs ejerkommuner: Frederiksberg og Hvidovre, jf. nærmere herom i punkt II.2.4.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90513000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Den udbudte opgave omfatter som hovedydelse modtagelse, registrering, omlastning, behandling og afsætning af Madaffald, som indsamles i haveboliger, etageboliger, institutioner m.v. i ARCs ejerkommuner: Frederiksberg og Hvidovre.

Såfremt ARCs ejerkommuner, Tårnby og Dragør, vedtager at starte indsamling af Madaffald i kontraktperioden, vil hovedydelsen også omfatte håndtering af Madaffald fra disse 2 kommuner.

Tårnby og Dragør Kommuner har endnu ikke vedtaget at starte indsamling af Madaffald. Dermed er det på nuværende tidspunkt uvist, om håndtering af Madaffald fra disse kommuner bliver aktuel i den udbudte kontraktperiode.

Affaldsmængderne vil blive tilført modtageranlægget over året med en vis variation måned for måned - svarende til den variation, som konstateres ved kommunernes indsamling.

Der kan ske ændringer i fraktionen i løbet af kontraktperioden fx ved nye lovkrav. ARC forventer ligeledes, at modtageranlægget er imødekommende overfor mindre ændringer i fraktionen, hvis der opstår bedre muligheder for genbrug og/eller genanvendelse ved en anden sortering. Eventuelle ændringer vil ske i samarbejde mellem ARC og Leverandøren.

Der er følgende differentierede kontraktstart for de involverede kommuner:

- Hvidovre: 1.10.2019 for etageboliger. 1.4.2020 for haveboliger,

- Frederiksberg: 1.1.2020,

- Tårnby og Dragør: Evt. kontraktstart er pt. ukendt.

Der henvises i det hele til Kravspecifikationen for en uddybning af omfanget og kravene til den udbudte opgave.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

ARC har mulighed for at forlænge kontrakten i 6 x 6 måneder til en samlet varighed af kontrakten på op til 5 år.

En eventuel forlængelse af kontrakten sker på uændrede vilkår.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Opgaven indeholder følgende option:

Option 1:

Modtagelse, registrering, omlastning og transport af restaffald fra 2-kammer biler i Hvidovre, samt eventuelt Tårnby og Dragør Kommuner. Restaffaldet skal transporteres til forbrænding som dagrenovationslignende affald på Amager Bakke.

Der henvises i det hele til Kravspecifikationen for en uddybning af omfanget og kravene til den udbudte opgave.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Kontrakten udbydes som én samlet kontrakt, hvor der indgås kontrakt med én Tilbudsgiver. ARC har valgt ikke at opdele opgaven i delkontrakter, jf. Udbudslovens § 49, da det af hensyn til ARCs administration af opgaven og for at minimere grænsefladeproblematikker, er mest hensigtsmæssigt, at opgaven udføres af én og samme leverandør.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

- Oplysning om Tilbudsgivers egenkapital i det seneste reviderede regnskabsår,

- Oplysning om Tilbudsgivers erhvervs- og produktansvarsforsikring.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at:

- Tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i det seneste reviderede regnskabsår,

- Tilbudsgiver har en gældende erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på min. 5 000 000 DKK for tingskade og 10 000 000 DKK for personskade.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

ARC ønsker sikkerhed for, at den Tilbudsgiver som kontrakten indgås med, har tilstrækkelig teknisk kapacitet og erfaring til at udføre opgaven fuldt forsvarligt i alle henseender allerede fra kontraktstart. Tilbudsgiver skal derfor oplyse følgende til teknisk og faglig formåen:

- Tilbudsgivers relevante referencer inden for de seneste 3 år. Ved relevant reference forstås en opgave, der i art og omfang relaterer sig til behandling og afsætning af fraktionen Madaffald, og hvor opgaven er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen. Evt. underleverandørers leverancer kan indgå.

Tilbudsgiver skal oplyse følgende pr. reference:

- Ordregiver,

- Leveringsperiode,

- Opgavens omfang (årligt behandlede mængder),

- De til ydelsen tilknyttede anlægs miljøgodkendelse,

- Tilbudsgivers kvalitetssikringsstandard og miljø- og arbejdsmiljøledelsessystem.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at:

- Tilbudsgiver har mindst 1 relevant reference,

- De til ydelsen tilknyttede anlæg er godkendt til henholdsvis modtagelse og omlastning, forbehandling samt bioforgasning af den aktuelle fraktion. Tilbudsgiver skal være i besiddelse af en gældende miljøgodkendelse til udførelse af de relevante aktiviteter i forbindelse med udførelse af opgaven for ARC samt have tilstrækkelig kapacitet hertil,

- Tilbudsgiver har udformet en kvalitetssikringsstandard og et miljø- og arbejdsmiljøledelsessystem, som er i kraft og implementeret i virksomheden.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der henvises til udbudsmaterialet hvoraf vilkår fremgår.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 25/06/2019
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 25/06/2019
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Det er en forudsætning for indgåelse af Kontrakten, at den vindende tilbudsgiver kan fremlægge dokumentation,som angivet i udbudsbetingelsernes punkt 11.

Den nødvendige endelige dokumentation vil blive indhentet fra den tilbudsgiver, som ARC forventer at tildele Kontrakten til forud for meddelelse om tildeling.

Tilbudsgiver opfordres derfor til allerede i forbindelse med afgivelse af tilbud at forberede den nødvendige dokumentation.

ARC forbeholder sig ret til at indhente endelig dokumentation på et tidligere tidspunkt, hvis det findes nødvendigt.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:

Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.

Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, hvorvidt klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf lovens § 3, stk. 1.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/05/2019

Send til en kollega

0.047