Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/475
Udbyder
Miljøstyrelsen Storstrøm
Vindere
EU-Udbud af Kemiske Laboratorieanalyser – Massescreening af Pesticider i Grundvand
(01.10.2019)
Eurofins Miljø A/S
Smedeskovvej 38
8464 Galten
Kemiske laboratorieanalyser – Massescreening af pesticider i grundvand
Miljøstyrelsen Storstrøm
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Fejøgade 1
Nykøbing Falster
4800
Danmark
Kontaktperson: Lene Stentebjerg-Czuba
E-mail: leste@mst.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://mst.dk/
Del II: Genstand
EU-Udbud af kemiske laboratorieanalyser – Massescreening af pesticider i grundvand
Udbuddet omfatter indgåelse af rammeaftale om udførelse af kemiske laboratorieanalyser af pesticider i grundvand i prøver, som indsamles af Miljøstyrelsen. Der er tale om en massescreening for op mod 1 200 stoffer og screeningen er planlagt udført i 265 indtag fordelt over hele landet. Udbuddet gennemføres som en omvendt licitation.
Udbuddet omfatter indgåelse af rammeaftale om udførelse af kemiske laboratorieanalyser af pesticider i grundvand i prøver, som indsamles af Miljøstyrelsen. Der er tale om en massescreening for op mod 1 200 stoffer og screeningen er planlagt udført i 265 indtag fordelt over hele landet. Udbuddet gennemføres som en omvendt licitation. Tilbudsgiverne vil blive bedømt på hvor mange stoffer de kan analysere inden for den fastsatte økonomiske ramme. Indeholdt i tilbudsgivers tilbud på 3 875 000 DKK skal være analyser af samtlige stoffer, som fremgår af bilag 3. Herudover skal tilbudsgiver angive hvor mange af stofferne oplistet i bilag 4, de kan analysere, ligesom tilbudsgiver skal angive om man er akkrediteret til at foretage disse analyser. Ud over antal stoffer, der kan analyseres for, vil tilbudsgiverne blive vurderet på deres kvalitetssikring.
Udbuddet indeholder en option på yderligere analyser for op til 950 000 DKK ekskl. moms. Tilbudsgivere skal angive priser på analyser de kan foretage, men som ikke indgår i deres tilbud på den omvendte licitation til 3 875 000 DKK ekskl. moms.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Relevant erhvervsansvarsforsikring
Tilbudsgiver skal have en dækningssum for erhvervsansvarsforsikringen på minimum 7 000 000 DKK.
1) En liste med de 5 betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte rammeaftale, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen), med angivelse af beløb, datoer og modtager, såvel offentlige som private;
2) Teknikere eller tekniske organer til kvalitetskontrol til rådighed for Tilbudsgiver;
3) Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende kvalitetssikringsstandarder.
Ad 1): Minimum 1 leverance af lignende tjenesteydelser som den udbudte rammeaftale, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen) med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private. Ved relevante referencer forstås følgende: analyser af pesticider i grundvand.
Ad 2): Tilbudsgiver skal have en dansktalende kontaktperson og en dansk- eller engelsktalende kemiker.
Ad 3): For analyserne i stoflisten, minimumsliste (bilag 3), skal tilbudsgiver ved tilbudsgivningen kunne analysere for samtlige stoffer med den krævede analysekvalitet. Der stilles ikke krav om akkrediterede analyser, men leverandøren skal tilbyde analysemetoder, der er valideret og dokumenteret i overensstemmelse med standarden EN ISO/IEC 17025, eller andre tilsvarende internationalt accepterede standarder.
Vilkårene for opgavens udførelse er angivet i det til udbudsmaterialet vedhæftede rammeaftaleudkast. Rammeaftalen omfatter en arbejdsklausul. Såfremt Rammeaftalen tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Nykøbing Falster
Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller
forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor
Ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens
§ 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i
strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill
perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt
Underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk