Fakta om udbudet
Udbyder
Albertslund Kommune
Rammeaftale vedrørende håndværkerydelser til Albertslund Kommune
Albertslund Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
66137112
Nordmarks Allé 1
Albertslund
2620
Danmark
Kontaktperson: Maria Møllebjerg Matzen
Telefon: +45 30777972
E-mail: maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4bde0a28-e3fb-4c6d-9e87-58568a707aeb/homepage
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende håndværkerydelser til Albertslund Kommune
Albertslund Kommune ønsker at indgå rammeaftaler for håndværkerydelser i forbindelse med teknik- og installationsarbejder samt bygningsarbejder med vedligeholdsopgaver på tværs af Kommunen. Opgaven består af levering af håndværkerydelser til Kommunen i det omfang, der er tale om planlagt og dagligt bygningsvedligehold for klimaskærm, indvendige bygningsdele og tekniske installationer samt skure, hegn mv., hvor hver enkelt opgave omfangsmæssigt har en størrelsesorden på 0-500 000 DKK excl. moms. Da behovet for håndværkerydelser vil variere i såvel tid som mængde, udbydes opgaverne som rammeaftaler, der danner grundlag for, at enkeltstående arbejder kan rekvireres af Kommunen i Rammeaftalernes løbetid. Rammeaftalekomplekset består af 2 rammeaftaler (1 og 2) inden for forholdsvis teknik- og installationsarbejder (1) og bygningsarbejder (2). Kommunen ønsker at indgå kontrakt med 1 leverandører på hver Rammeaftale. I Rammeaftalerne indgår serviceopgaver og tilkaldevagtordning.
Teknik- og installationsarbejder
Albertslund Kommune
Rammeaftale 1 omfatter følgende fagområder:
1.1) El-arbejde,
1.2) VVS-, smed- og blikkenslagerarbejder,
1.3) Ventilationsarbejde og
1.4) Kloak.
1.1 Håndværkerydelser inden for el-arbejde: Arbejdet indeholder almindeligt forekommende el-arbejde. Herunder bl.a. føringsveje, ledningsføring, montage, installationer, armaturer, tavler, relæer, el-motorer, el-attester, synlig og skjulte ledningsinstallationer mv. Arbejdet kan eksempelvis være nybyg, opførelse, reparation, udbedring, installationer, regulering med flere. Arbejdet omfatter også Stand alone ABDL, Nød- og panikbelysning, flugtbelysning og el-sikkerhedsattester ved forsamlingslokaler samt solceller, elevatorer og lifte samt skydedøre og dørautomatik.
- Serviceaftaler inden for el-arbejder: pumpebrønde, Stand alone ABDL, Nød- og panikbelysning og flugtvejsbelysning, el-sikkerhed, elevatorer og lifte og skydedøre/dørautomatik.
1.2 Håndværkerydelser inden for VVS-, smed- og blikkenslagerarbejde: Arbejdet indeholder almindeligt forekommende VVS-arbejder. Herunder bl.a. vandrør, klemmer, fjernvarme, radiatorer, gulvvarme, cirkulationspumper, badeværelse, løbende wc’er, køkkener, armaturer, blandingsbatterier, ventiler, vekslere, termostater mv. Arbejdet kan eksempelvis være nybyg, reparationer, udbedringer, installationer, reguleringer, styring, udskiftning med flere. Derudover alle ydelser inden for almindeligt forekommende smedearbejde bl.a. trapper, gelændere, trappetrin, køkkener, borde, døre, låger, porte, altaner, baldakiner, riste, gitre mv. Arbejdet kan eksempelvis være nybyg, reparation, udbedring, udskiftning, montage, nedtagning, behandling med flere. Derudover alle ydelser inden for almindeligt forekommende blikkenslagerarbejde bl.a. inddækninger, sålbænke, loddet tagrender, blik- og skifertagebelægning mv. Arbejdet kan eksempelvis være nybyg, reparationer, udbedring, udskiftning, montage, nedtagning, behandling med flere.
- Serviceaftaler inden for VVS-, smed- og blikkenslagerarbejde: Gaskedler og Oliefyr.
1.3 Håndværkerydelser inden for ventilationsarbejde: Arbejdet indeholder almindeligt forekommende ventilationsarbejder. Herunder bl.a. ventilations aggregater/motor, kanalarbejde, indregulering, vekslere, diverse målinger bl.a. CO2, termostater, armaturer, ventiler. Arbejdet kan eksempelvis indeholde nybyg, reparation, udbedring, udskiftning, regulering, installation, styring, komponenter med flere.
- Serviceaftaler inden for ventilation: Mindre anlæg og større anlæg. Serviceaftaler på større anlæg træder først i kraft 1.1.2020.
1.4 Håndværkerydelser inden for kloakarbejde. Arbejdet indeholder almindeligt forekommende kloakarbejder. Herunder bl.a. brønde, sandfangsbrønde, dæksler, ledninger, dræn, højtvandslukker, tv-inspektioner, forringer, propninger, skader, slamsugning, kloakrensning, rodskæring, røgtest, fedtudskillere, dykpumper, rottespærre, olieudskillere mv.
- Serviceaftaler inden for kloakarbejde: Tømning af fedtudskillere.
Der er mulighed for forlængelse, jf. punkt II.2.7.
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele den enkelte Rammeaftale på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. På samme måde forbeholder Ordregiver for den enkelte Rammeaftale sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt.
Bygningsarbejder
Albertslund Kommune
Rammeaftale 2 omfatter følgende fagområder: 2.1) Tømrer-, snedker og låsearbejde, 2.2) Tagdækkerarbejde, 2.3) Gulvarbejde, 2.4) Glasarbejde, 2.5) Murerarbejde og 2.6) Malerarbejder.
2.1 Håndværkerydelser inden for tømrer-, snedker- og låsearbejde. Arbejdet indeholder almindeligt forekommende tømrer-, snedker- og låsearbejde. Herunder bl.a. udvendige arbejder som tagkonstruktioner, tagdækning inkl. betontagsten, eternit, stål, plast mv. ekskl. tagpap og tegl. Døre/vinduer, facadearbejder, træhegn, træterrasser mv. Indvendige arbejder som døre/vinduer, vægge, lofter, undergulve, inventar, lister, akustikopgaver mv. Låsearbejdet indeholder montagen ekskl. produktion af nøgler.
- Serviceaftaler inden for tømrer-, snedker- og låsearbejder: brandbekæmpelsesudstyr.
2.2. Håndværkerydelser inden for tagdækkerarbejde. Arbejdet indeholder almindeligt forekommende tagdækningsarbejde med tagpap herunder reparation pga. utætheder eller skader, tagfuger, krympemuffer, inddækninger, tagbrønde, ovenlys, hætter, profiler, gennemføringer, grønne tage mv. og serviceaftaler på tagpaptage. Arbejdet kan eksempelvis være nybyg, reparationer, udbedring, montage, nedrivning, tætning med flere.
2.3 Håndværkerydelser inden for gulvarbejde. Arbejdet indeholder almindeligt forekommende gulvarbejde. Herunder bl.a. linoleum, vinyl, tæpper, trægulve mv. Arbejdet kan eksempelvis være lægning af nye gulve, reparation, udbedring, rensning med flere.
2.4 Håndværkerydelser inden for glasarbejde. Arbejdet indeholder almindeligt forekommende glarmesterarbejde. Herunder bl.a. afdækning, udskiftning af ruder (facade og tag), tætning af ruder, udføre solfilm, udføre forsatsruder, spejle, brandglas mv.
2.5 Håndværkerydelser inden for murerarbejde. Arbejdet indeholder almindeligt forekommende murer- og betonarbejder. Herunder bl.a. udvendigt arbejde som facader, tage (inddækning, murkrone, skorsten, tagdækning med tegl) mv. Indvendigt arbejde som gulve, klinker, facader / indervægge mv. Herunder tegl i ydervægge og tag, læmure, støttemure, badeværelse, køkken, sokkel, puds, fils mv.
2.6 Håndværkerydelser inden for malerarbejde. Arbejdet indeholder almindeligt forekommende malerarbejde. Herunder bl.a. slibning, grunding, maling, brandmaling, oliebehandling, træbehandling, lakering, spartling (gips og beton), filt, glasvæv mv. Arbejdet kan eksempelvis være nybyg, reparation, udbedring, aftagning, opsætning samt grafitti-afrensning med mere.
Der er mulighed for forlængelse, jf. punkt II.2.7.
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele den enkelte Rammeaftale på baggrund af det foreløbige indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. På samme måde forbeholder Ordregiver for den enkelte Rammeaftale sig retten til at afholde en yderligere forhandlingsrunde end den ene forventede runde, hvis dette viser sig nødvendigt eller formålstjenligt.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Teknik- og installationsarbejder
Del V: Kontrakttildeling
Bygningsarbejder
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har besluttet at genoverveje udbudsmaterialets opbygning og udformning, der vil nødvendiggøre væsentlige ændringer. Ordregiver har på den baggrund besluttet, at den nuværende udbudsprocedure annulleres.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/klagevejledning/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk