Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d35a60e3-ebcf-49da-a06a-8246551ce7a4/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d35a60e3-ebcf-49da-a06a-8246551ce7a4/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, AffaldVarme Aarhus
Vindere
Valgt firma
(05.07.2019)
Jørgen Rasmussen Gruppen A/S
Rørdalsvej 244
9220 Aalborg Ø
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 28-03-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 29-03-2019
Time: 09:00
Sortering, transport og afsætning af slagge til genanvendelse
Aarhus Kommune, AffaldVarme Aarhus
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
55133018
Karen Blixens Boulevard 7
Brabrand
8220
Danmark
Kontaktperson: Vicki Hald Neergaard
E-mail: vhc@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d35a60e3-ebcf-49da-a06a-8246551ce7a4/homepage
Del II: Genstand
Sortering, transport og afsætning af slagge til genanvendelse
Udbuddet omfatter sortering, transport og afsætning af slagge til genanvendelse.
Affaldsenergianlægget/forbrændingsanlægget på Ølstedvej 20, Lisbjerg, 8200 Aarhus N (Aarhus Kommune).
Udbuddet omfatter sortering, transport og afsætning af slagge til genanvendelse.
Opgaven består i at få råslaggen fra affaldsenergianlægget sorteret og efterfølgende skal salgsslaggen og jern/metalfraktionen afsættes til genanvendelse.
Opgaven skal udføres på en sådan måde, at udviklingen af cirkulær ressourceanvendelse understøttes og at miljøpåvirkningen derved nedbringes, jf. Aarhus Kommunes Klimaplan 2016-2020. Opgaven skal således udføres ud fra en målsætning om, at der fra slaggen skal udsorteres mest muligt jern/metal, som kan afsættes til genanvendelse (f.eks. omsmeltning til nyt jern) og at mest muligt af restfraktionen (slaggen ekskl. jern-/metalfraktionen) kan genanvendes til bygge-/anlægsprojekter (f.eks. vejbyggeri).
Leverandøren har mulighed for at vælge frit mellem at transportere al slaggen til et stationært anlæg eller at sortere det med mobile anlæg.
Det er ift. den udbudte opgave et mindstekrav, at Leverandøren ejer/råder over eget slaggesorteringsanlæg.
Aftalen kan forlænges med 3 x 2 år, dvs. i op til 6 år i alt på uændrede vilkår.
Såfremt der er flere ansøgere, end det antal der kan prækvalificeres, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene samt opfylder minimumskravene til egnethed, prækvalificeres de ansøgere, der på baggrund af de adspurgte informationer ift. ”Teknisk og/eller faglig kapacitet” (referencer), jf, afsnit 4.2. i prækvalifikationsbetingelserne, vurderes mest egnede (ift. de anførte referencers kvalitative indhold, herunder referencernes sammenlignelighed med den udbudte opgave).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger bedes i ESPD angive nøgletallene "egenkapital" og "omsætning" for hver af de seneste 2 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.
- Det er et mindstekrav, at ansøger i hvert af de senest 2 afsluttede regnskabsår har haft en positiv egenkapital,
- Det er et mindstekrav, at ansøger i hvert af de senest 2 afsluttede regnskabsår har haft en årlig omsætning på minimum 10 000 000 DKK pr. år.
Ordregiver accepterer kun tilbud fra ansøgere, som:
- I ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende leveringer inden for de seneste 3 år forud for fristen for ansøgning om prækvalifikation. Hver enkelt af de anførte referencer skal vedrøre såvel sortering som afsætning af slagge fra affaldsenergianlæg til genanvendelse.
Ift. hver reference bedes anført:
- En beskrivelse af referencen, herunder hvilke produkter/ydelser leverancen dækker, om der er sorteret på et stationært og/eller mobile anlæg samt hvilken form for genanvendelse slaggen er afsat til,
- Tidspunktet for udførelse af referencen,
- Angivelse af kontaktperson hos den pågældende kunde med telefonnummer og/eller mailadresse, samt
- Vederlag (årlig kontraktsum) ift. referencen.
Referencerne skal være færdiggjorte og afsluttede ydelser/projekter, eller dele af ydelser/projekter, der dokumenterbart er udført eller afsluttet, inkl. løbende aftale(r) omkring sortering, transport og afsætning af slagge til genanvendelse.
Det er et mindstekrav, at ansøger har 3 sammenlignelige (lignende) referencer – dvs. 3 referencer, som hver især omhandler såvel sortering som afsætning (dvs. opgaver hvor ansøger/tilbudsgiver har forestået såvel sorteringen som afsætningen) af slagge fra affaldsenergianlæg til genanvendelse.
Ved ”genanvendelse” forstås (jf. Affaldsbekendtgørelsen/ BEK nr 1759 af 27.12.2018), at slaggen omforarbejdes til produkter, materialer eller stoffer, hvad enten de bruges til det oprindelige formål eller til andre formål.
Som ”genanvendelse” af slagge regnes f.eks. en sortering af slagge, hvorefter jern/metal fraktionen kan afsættes til genanvendelse og salgsslaggen kan afsættes til indbygning/bundsikring under/på offentlige eller private arealer (f.eks. veje), bygninger el. lign..
Sortering og anvendelse af slagge til indbygning/opfyldning på deponianlæg/-arealer regnes ikke som ”genanvendelse”.
Leverandøren skal senest 10 kalenderdage efter rammeaftalens indgåelse stille sikkerhed for opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til rammeaftalen. Sikkerhedsstillelsen skal (på tidspunktet for aftaleindgåelse og i hele aftaleperioden, inkl. eventuelle forlængelser heraf) udgøre 10% af den forventede årlige aftalesum.
Rammeaftalen indeholder følgende klausuler: klausul vedr. arbejdsvilkår, uddannelsesklausul samt klausul om etik og socialt ansvar.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde iht. dansk ret gælder også følgende øvrige udelukkelsesgrunde:
- Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område,
- Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling,
- Ordregiver kan påvise, der i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgers integritet,
- Ordregiver har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning,
- Ordregiver kan påvise, der væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt,
- Ordregiver kan påvise, der uretmæssigt har forsøgt at påvirke Ordregivers beslutningsproces, hvis ansøger har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøger groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger.
Det er ift. den udbudte opgave et mindstekrav, at Leverandøren ejer/råder over eget slaggesorteringsanlæg.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud,og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk