Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/370
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
(27.05.2019)
GEUS
C.F. Møllers Allé 8
8000 Aarhus
(27.05.2019)
Orbicon A/S
Linnés Allé 2
2630 Taastrup
Marin habitatkortlægning i Nordsøen 2019-2020
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Nicolaj Lundberg Aaskoven
E-mail: nilun@mst.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
EU udbud af marin habitatkortlægning i Nordsøen 2019-2020
Miljøstyrelsen ønsker i perioden 2019-2020, at kortlægge havbunden i den vestlige del af Nordsøen med henblik på, at opdatere den sparsomme viden om havbunden i området. Kortlægningen skal resultere i kort over de ”overordnede naturtyper” vedtaget af EU-kommissionen og substrattypekort understøttet af biologiske undersøgelser. Der er afsat en fast pris til opgaven på 9 000 000 DKK (ekskl. moms), hhv. 6 000 000 DKK (ekskl. moms) i 2019 og 3 000 000 DKK (ekskl. moms) i 2020. Opgaven er nærmere beskrevet i bilag 1 krav-specifikationen.
Vestlige del af Nordsøen
Miljøstyrelsen ønsker i perioden 2019-2020, at kortlægge havbunden i den vestlige del af Nordsøen med henblik på, at opdatere den sparsomme viden om havbunden i området. Kortlægningen skal resultere i kort over de ”overordnede naturtyper” vedtaget af EU-kommissionen og substrattypekort understøttet af biologiske undersøgelser. Der er afsat en fast pris til opgaven på 9 000 000 DKK (ekskl. moms), hhv. 6 000 000 DKK (ekskl. moms) i 2019 og 3 000 000 DKK (ekskl. moms) i 2020. Opgaven er nærmere beskrevet i bilag 1 krav-specifikationen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivers samlede årsomsætning i det seneste disponible regnskabsår.
Relevant erhvervsansvarsforsikring.
Som mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen kræves:
En samlet årlig omsætning på mindst DKK 3 000 000 i det seneste disponible regnskabsår.
En liste med de 5 betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen), med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private.
Del IV: Procedure
Fyn
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk