Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/332
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
Valgt firma
(14.05.2019)
Teknologisk Institut
Gregersensvej 4
2630 Taastrup
Kortlægning af de samfundsøkonomiske og miljømæssige konsekvenser ved udbredt brug af selektiv nedrivning
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
E-mail: betkr@mst.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Kortlægning af de samfundsøkonomiske og miljømæssige konsekvenser ved udbredt brug af selektiv nedrivning
Et øget fokus på udsortering af problematiske stoffer og højere kvalitet i nyttiggørelsen af bygge- og anlægsaffald stiller højere krav til de entreprenører, der udfører renoverings- og nedrivningsarbejdet. Dele af branchen efterspørger i den sammenhæng mere ensrettede retningslinjer gennem generelt gældende krav om selektiv nedrivning for at understøtte mere ens konkurrenceforhold.
Som følge af den politiske aftale om cirkulær økonomi ønskes konkrete forslag til en standardiseret nedrivningsplan samt certificering/uddannelse/autorisation af den virksomhed eller de personer som udarbejder og løbende opdaterer nedrivningsplaner ved renoverings- og nedrivningsprojekter.
Rammerne for disse forslag skal indgå i en samfundsøkonomisk og miljømæssig analyse af konsekvenserne ved skærpede krav eller retningslinjer om selektiv nedrivning ved flere scenarier i form af forskellige typer og størrelser af renoverings- og nedrivningsarbejder.
Danmark
På baggrund af projektet skal det vurderes, om de samfundsøkonomiske og miljømæssige potentialer er tilstrækkelige til, at der kan fastsættes krav eller retningslinjer for en standardiseret nedrivningsplan samt certificering/uddannelse.
Den udbudte kontrakt indeholder flere forskellige delinitiativer, som alle skal bidrage til at svare på spørgsmålet omkring værdien i at fastsætte krav eller retningslinjer for standardiseret nedrivningsplan samt certificering/uddannelse inden for området. Delinitiativerne er navngivet 14.1, 14.2 og 14.3, og er beskrevet nærmere i bilag 1 – Kravspecifikation.
Der gøres opmærksom på, at der er behov for inddragelse af flere forskellige faggrupper i forbindelse med løsningen af de 3 delinitiativer.
Udbuddet gennemføres som en omvendt licitation, hvor den økonomiske ramme for projektets gennemførelse er fastsat på forhånd. Der vil således ikke blive evalueret på underkriteriet "Pris". I stedet fokuseres der på de kvalitative kriterier i forbindelse med evalueringen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Relevant erhvervsansvarsforsikring.
— Alle data i form af interviews, beregninger m.m. tilhører Miljøstyrelsen,
— Kontrakten er uopsigelig for Leverandøren.
Del IV: Procedure
København
Der vil ikke være adgang til åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk