Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/92d7edef-df86-43a6-ad36-06706fc21c86/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/92d7edef-df86-43a6-ad36-06706fc21c86/homepage
Udbyder
Lokaltog A/S
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 11-02-2019
Time: 13:00
Læses:
Dato: 20-02-2019
Time: 23:59
Teknisk rådgivning og bistand til opgradering af Østbanen
Lokaltog A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
26 15 90 40
Jættevej 50
Ringsted
4100
Danmark
Kontaktperson: Jens V. Rasmussen
Telefon: +45 23992112
E-mail: jera@lokaltog.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lokaltog.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/92d7edef-df86-43a6-ad36-06706fc21c86/publicMaterial
Del II: Genstand
Teknisk rådgivning og bistand til opgradering af Østbanen
Udbuddet omfatter teknisk rådgivning i forbindelse med samt udarbejdelse af projektering af fornyelse af Østbanen, herunder udarbejdelse af udbudsmateriale til brug for udbuddet af udførelsen af projektet. Udbuddet indeholder ligeledes projektopfølgning og udarbejdelse af as-built materiale for samtlige fag.
Udbuddet omfatter kontrakt til teknisk rådgivning og bistand til opgradering af Østbanen (strækningen Køge-Hårlev-Faxe Ladeplads-Rødvig).
Kontrakten omfatter udarbejdelse af programfaserapport, beslutningsoplæg, økonomisk overslag og projektering herunder udarbejdelse af udbudsmateriale for projektet med opgradering af Østbanen. Der skal projekteres indenfor fagområderne: Spor, sikring, geoteknik/jord, afvanding, miljø og stærkstrøm.
Derudover omfatter kontrakten også byggeherrerådgivning under udførelse af projektet, bygherretilsyn under udførelsen af projektet samt afsluttende arbejder efter projektet er taget i brug, som fx. kvalitetsikring.
Der er i kontrakten mulighed for at ordregiver kan udskyde opgaven, såfremt denne mulighed udnyttes bliver kontrakten forlænget.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal aflevere et "fælles europæisk udbudsdokument" (også kaldet "ESPD"), hvori Tilbudsgiver skal afgive erklæring om følgende forhold:
- Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6, og stk. 2 og stk. 3, jf. § 10 i bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og
- hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136, nr. 1 – 3, jf. § 10 i bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og
- hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer).
Ordregiver kan ikke tage erklæringer i betragtning, som er afgivet på anden vis end i det fælles europæiske udbudsdokument.
Ved sammenslutninger af Tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer. Oplysningerne angives i ESPD dokumentets del III.
Hvis Tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglig formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt fælles europæisk udbudsdokument som omfatter ovennævnte erklæringer. Oplysningerne angives i ESPD dokumentets del III.
- Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i det seneste tre (3) disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed),
- Tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
I forhold til omsætning er det et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere en omsætning på minimum 50 000 000 DKK i gennemsnit i de seneste tre (3) disponible regnskabsår.
Det er i forhold til egenkapitalen er det et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere positiv egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) eller såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, opgøres omsætningen som den samlede omsætning for de relevante enheder.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) eller såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, opgøres egenkapitalen som de relevante enheders samlede egenkapital.
- Liste over de betydeligste tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år.
Mindstekravet til teknisk og faglig kapacitet er, at tilbudsgiver kan fremlægge
- tre (3) referencer der viser erfaring med projektering af projekter indenfor konstruktioner, geoteknik, jord, afvanding og jernbanespor,
- tre (3) referencer, der viser erfaring med rådgivning i forbindelse med udførelse af projekter indenfor konstruktioner, geoteknik, jord, afvanding og jernbanespor,
- tre (3) referencer, der viser erfaring med banenormer og CSM-processen,
- tre (3) referencer, der viser erfaring med totalrådgivning.
Tilbudsgiver kan angive tre (3) referencer, der demonstrerer erfaring inden for alle de krævede områder eller angive flere referencer der tilsammen demonstrerer, den krævede erfaring.
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår fremgår af kontraktbetingelserne.
Der kræves ingen særlig retlig form.
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne vil ikke få adgang til overværelse af åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende dokumentation for angivelserne i ESPD'et vil blive krævet af den tilbudsgiver, som ordregiver påtænker at tildele kontrakten til for opfyldelse af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6 og stk. 3 og de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 7:
For danske virksomheder:
(a) Serviceattest,
(b) Såfremt der er udenlandske medlemmer i bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd i virksomheden, skal der som supplement til serviceattesten yderligere indhentes en straffeattest i Danmark for de pågældende personer.
For udenlandske virksomheder:
(a) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1,
( b) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 nævnte tilfælde. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetentfaglig organisation i det land, hvor Tilbudsgiveren er etableret.
Som endelig dokumentation for oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet fremlægges revisorpåtegnede årsregnskaber eller revisorpåtegnede erklæringer med de relevante nøgletal.
Vedrørende dokumentation for oplysninger vedrørende teknisk og faglig kapacitet: Ordregiver anser referencelisten angivet i ESPD for værende endelig dokumentation, og der skal derfor ikke fremlægges særskilt dokumentation herfor.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium fremlægges en erklæring for konsortiedeltagerne om at de indgår i konsortiet, hæfter solidarisk og hvem der er fælles befuldmægtiget på vegne af konsortiet.
Såfremt tilbudsgiver anvender underleverandører fremlægges støtteerklæringer fra de pågældende underleverandører.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk