23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 010-019729
Offentliggjort
15.01.2019
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Miljøstyrelsen

Innovation i Kemi


Miljøstyrelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Miljøstyrelsen
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Betina Kiebe Rasmussen
E-mail: betkr@mst.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Innovation i Kemi

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90721000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Nærværende udbud omhandler kontrakt om gennemførelsen af indsatsen ”Innovation i Kemi” under den ny fælles Kemiindsats i perioden 2018-2021 i samarbejde med Miljøstyrelsen. Ifølge aftalen skal innovationsindsatsen bygge videre på substitutionspartnerskabet Kemi i Kredsløb og skal understøtte virksomhedernes innovation for at erstatte uønsket kemi i produktion og produkter med bedre alternativer.

Opgaven kan omfatte støtte til konkrete substitutionsprojekter, inkl. hjælp til udarbejdelse af ansøgning om tilskud samt information og netværkssamarbejde, analyse af alternativer, udvikling af værktøjer og andre aktiviteter, der understøtter substitution af skadelige kemiske stoffer. Opgaven kan gennemføres som et partnerskab, der gennemfører disse opgaver i fællesskab, men Miljøstyrelsen modtager også gerne tilbud, der beskriver andre veje til at fremme udskiftning af skadelige stoffer i produkter og processer.

Udbuddet gennemføres som en omvendt licitation og indeholder en option.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 4 900 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90000000
90720000
90721000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Nærværende udbud omhandler kontrakt om gennemførelsen af indsatsen ”Innovation i Kemi” under den ny fælles Kemiindsats i perioden 2018-2021 i samarbejde med Miljøstyrelsen. Ifølge aftalen skal innovationsindsatsen bygge videre på substitutionspartnerskabet Kemi i Kredsløb og skal understøtte virksomhedernes innovation for at erstatte uønsket kemi i produktion og produkter med bedre alternativer.

Opgaven kan omfatte støtte til konkrete substitutionsprojekter, inkl. hjælp til udarbejdelse af ansøgning om tilskud samt information og netværkssamarbejde, analyse af alternativer, udvikling af værktøjer og andre aktiviteter, der understøtter substitution af skadelige kemiske stoffer. Opgaven kan gennemføres som et partnerskab, der gennemfører disse opgaver i fællesskab, men Miljøstyrelsen modtager også gerne tilbud, der beskriver andre veje til at fremme udskiftning af skadelige stoffer i produkter og processer.

Beskrivelsen af Miljøstyrelsens forventninger til pejlemærker for den fremtidige indsats er beskrevet i kravspecifikationen (Bilag A).

Miljøstyrelsen har valgt at gennemføre udbuddet som en omvendt licitation, hvor prisen er fastlagt på forhånd, og tilbudsgiverne i stedet konkurrerer på selve indholdet af det, de kan tilbyde for den fastsatte pris. Kontraktsummen er angivet i denne bekendtgørelse og yderligere information om kontraktsummen kan findes i kravspecifikationens afsnit 7 (bilag A).

Der gøres endvidere opmærksom på, at der er tilknyttet en option til udbuddet. Værdien af optionen indgår i den samlede kontraktsum, som udgør den samlede ramme for den omvendte licitation. Elementerne, der tilbydes som option vil således også indgå i evalueringen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgaveløsning / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Projektstyring og kvalitetssikring / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Faglige kompetencer / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 0
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Optionen udgør 1 100 000 DKK af den samlede tilbudssum. Der er tale om det beløb, som er afsat til 2018. Optionen kan til- eller fravælges (helt eller delvist) af Ordregiver i kontraktperioden. Der er tale om en frivillig option, der kan aktiveres, såfremt det er muligt inden for de økonomiske rammer. Ordregiver er således ikke forpligtet til at benytte optionen.

Ordregiver gør opmærksom på, at der er en forventning, at optionen vil blive anvendt. Ordregiver har, blandt andet på den baggrund, besluttet at lade optionens værdi være en del af det samlede kontraktværdi i den omvendte licitation, således at evalueringen foretages på baggrund af det samlede projekttilbud (inkl. de elementer, som tilbudsgiver lader indgå i optionen).

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 197-445920
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
08/01/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
NIRAS A/S
37295728
Sortemosevej 19
Allerød
3450
Danmark
NUTS-kode: DK0
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 4 900 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 4 900 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:

§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på klfu.dk

§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/01/2019

Send til en kollega

0.031