23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 245-560096
Offentliggjort
20.12.2018
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Anmodning om deltagelse

Addresse
mail: jk6p@kk.dk (deltagelse i markedsdialogen)

Udbyder

Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Byggeri København

Markedsdialog om kommende daginstitution på Baldersgade 24, 2200 Københvan N


Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Byggeri København

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Bygge- og anlægsarbejder

Legal Basis:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen, Byggeri København
64942212
Nyropsgade 3
København
1602
Danmark
Kontaktperson: Lasse Søager
E-mail: jk6p@kk.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://byk.kk.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Markedsdialog om kommende daginstitution på Baldersgade 24, 2200 Københvan N

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Projektet omfatter etablering af en daginstitution (10 grupper) på Baldersgade 24 i København. Daginstitutionen skal etableres dels ved ombygning af bevaringsværdig bygning på matriklen, dels ved tilbygninger til denne. Det samlede nettoareal er ca. 1 250 m2. I projektet skal der etableres friarealer til daginstitutionen i sammenhæng med et gårdanlæg, der deles med nabobebyggelserne. En del af friarealerne forventes at være på tag. Desuden skal der etableres en mindre parkeringskælder til ca. 10 køretøjer. Der skal udarbejdes en lokalplan for projektet med udgangspunkt i det kontraherede projekt, i samarbejde med totalentreprenør.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 43 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

 

Baldersgade 24, 2200 København N

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Projektet udbydes i totalentreprise som udbud med forhandling. Udbudsbekendtgørelsen forventes offentliggjort primo april 2019 med forventet kontraktindgåelse december 2019. Aflevering af byggeriet er forventet til marts 2022, sådan at ibrugtagning kan ske fra april 2022.

 

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
01/04/2019

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

 

I forbindelse med planlægningen af nærværende udbud gennemføres en høring blandt potentielle og interesserede bydere.

Københavns Kommune ønsker som bygherre at få nærmere kendskab til markedet af små- og mellemstore entreprenører, og er opmærksom på, at disse entreprenører kan have andre opmærksomhedspunkter og udfordringer end de større aktører ved et udbudsmateriale på en daginstitution, der skal udføres i totalentreprise i et tæt bebygget område med flere interessenter på spil.

På denne baggrund opfordrer Københavns Kommune interesserede aktører til at henvende sig skriftligt for at tilkendegive sin interesse for deltagelse i markedsdialog på mail: jk6p@kk.dk Henvendelsen bør indeholde oplysninger om erfaring med byggeri af daginstitutioner samt sidste års omsætning.

Afholdelse af markedsdialog forventes afholdt i uge 4 og 5. Henvendelser om deltagelse skal være modtaget senest 11.1.2019. På baggrund af disse inviteres et mindre, repræsentativt udsnit af potentielle tilbudsgivere til en dialog.

Markedsdialogen har form af fysiske møder til afholdelse i Lyngby. Invitationer forventes udsendt i uge 3.

Deltagelse i markedsdialogen påvirker ikke Københavns Kommunes udvælgelse i den efterfølgende udbudsproces.

På dialogmøderne forventes bl.a. følgende drøftet:

1) Udfordringer ved ansvaret for projekteringen i totalentreprise;

2) Forslag til minimering af risici for tilbudsgivere i totalentreprise;

3) Er nogle af disse ansvarsområder særligt udfordrende og i bekræftende fald en begrundelse og gerne også en oplæg til mulig løsning:

i) Ansvaret for lokalplansprocesser,

ii) ansvaret for myndighedsprocesser,

iii) projekteringsledelsen, eller

iv) projekteringsansvaret

4) Udfordringer ved et samarbejde med bygherrerådgiver;

5) Behov for mere direkte kommunikation med bygherre frem for bygherrerådgiver;

6) Er der vilkår, herunder kontraktvilkår, der fører til, at en opgave fravælges;

7) Er der forhold vedr. transaktionsomkostninger, forbundet med totalentreprisetilbud, der kan afholde en entreprenør fra at afgive tilbud;

8) Andre forhold som de inviterede finder relevante.

 

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/12/2018

Send til en kollega

0.047