Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://app.byggeprojekt.dk/public/1433-Rammeaftaler_Byplanlaegning_og_Stra._Udv.
Anmodning om deltagelse
Addresse
www.byggeprojekt.dk
Udbyder
Metroselskabet I/S og Hovedstadens Letbane I/S
Opdateringer
IV.2.4
I stedet for:
Dansk
Læses:
Dansk og Engelsk
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 18-01-2019
Time: 13:00
Læses:
Dato: 31-01-2019
Time: 13:00
Rammeaftale Teknisk Rådgivning på fagområdet Byplanlægning og Strategisk Udvikling
Metroselskabet I/S og Hovedstadens Letbane I/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
30823699
Metrovej 5
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Carsten Larsen
Telefon: +45 72424874
E-mail: procurement@m.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.m.dk
36032499
Metrovej 5
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Carsten Larsen
Telefon: +45 72424874
E-mail: procurement@m.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.m.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale Teknisk Rådgivning på fagområdet Byplanlægning og Strategisk Udvikling
Metroselskabet I/S og Hovedstadens Letbane I/S (herefter benævnt Bygherren) udbyder rammeaftaler med flere aktører på en række fagområder.
Nærværende udbudsbekendtgørelse vedrører fagområdet Byplanlægning og Strategisk Udvikling.
Hovedsageligt på Bygherrens adresse eller rådgiverens hjemmeadresse. I mindre omfang på Bygherrens byggepladser eller idriftsat infrastruktur.
Metroselskabet I/S og Hovedstadens Letbane I/S (herefter benævnt Bygherren) udbyder rammeaftaler med flere aktører på en række fagområder, som forventeligt vil være:
- Veje og Trafik (pågår),
- Anlægsarbejder, design og udførelse (pågår),
- Baneteknik og transportsystemer (pågår),
- Byplanlægning og strategisk Udvikling,
- Trafikmodeller (pågår),
- Trafik- og samfundsøkonomi,
- Bygherrerådgivning,
- Klimatilpasning (stormflod og skybrud).
Hvert fagområde udbydes i et selvstændigt EU-udbud. Nærværende udbudsbekendtgørelse vedrører fagområdet Byplanlægning og Strategisk Udvikling. Via rammeaftalerne kan der indgås aftale om løsning af opgaver med relation til det relevante fagområde i forbindelse med Bygherrens:
- udvikling af metro- og/eller letbaneprojekter,
- strategisk udvikling og planlægning i relation til eksisterende metro, letbane eller anden kollektiv infrastruktur,
- evt. supplerende ydelser på igangværende metroprojekter og/eller letbaneprojekter.
Alle ydelser beskrevet i ydelsesbeskrivelserne Anlæg og Planlægning 2013, Byggeri og Landskab 2018 og Bygherrerådgivning 2012 og i udbudsdokumentet "Ydelser" med relation til ovennævnte kan rekvireres via rammeaftalen vedr. fagområdet Byplanlægning og Strategisk Udvikling.
Opgaver igangsat inden rammeaftalens udløb færrdiggøres efter udløbsdatoen. Der kan ikke igangsættes nye opgaver efter udløbsdatoen.
Tilbudsgiverne vil blive udvalgt ud fra informationer om referencer for opgaver svarende til de udbudte blandt de ansøgere som opfylder minimumskravene i punkt III.1.2 og III.1.3 og har indsendt et udfyldt, dateret og underskrevet European Standard Procurement Document (ESPD). Ansøgerne som vurderes at være bedst egnede til at løse opgaver indenfor rammeaftalens anvendelsesområde vil blive udvalgt. Relevansen af den dokumenterede erfaring i referencerne og mængden af relevant erfaring dokumenteret i referencerne vil danne grundlag for denne vurdering. Det vægtes positivt såfremt referencerne dokumenterer solid erfaring med fagområdet Byplanlægning og Strategisk Udvikling i relation til metro og letbaneprojekter, sekundært infrastrukturprojekter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Oplysninger om tilbudsgivernes økonomiske nøgletal for de seneste tre (3) tilgængelige regnskabsår skal indarbejdes i ESPD del IV.B. som følger:
Samlet omsætning:
— Samlet årsomsætning.
Finansielle nøgletal:
— Soliditet.
Øvrige økonomiske og finansielle krav:
— Resultat efter skat,
— Egenkapital.
Formalitet:
Hvis ansøgning kommer fra et konsortium, skal der indsendes ovennævnte oplysninger for hver deltager I konsortiet.
Hvis ansøgningen er baseret på økonomiske og finansielle formåen fra tredjemand (eksempelvis moderselskab eller underleverandør), skal tredjemand udfylde ESPD, del IV.B. og i øvrigt som angivet i afsnit III.1.4. Hvis ansøgeren som tilbudsgiver endeligt tildeles en rammeaftale skal tredjemand underskrive en selvskyldnerkaution i relation til opfyldelse af kontrakten.
Dokumentation:
Metroselskabet forbeholder sig ret til at rekvirere årsrapporter.
Ansøgers samlede egenkapital må ikke være negativ i det sidst tilgængelige regnskab.
Ansøger må ikke have underskud efter skat i alle de 3 seneste tilgængelige regnskaber.
Der kan afleveres op til 5 udvalgte referencer i ESPD dokumentet afsnit IV C.
Der kan afleveres op til 8 reference i alt.
Hvis der afleveres mere end 5 referencer bedes ansøgeren i den 5. reference i punktet "Beskrivelse" indføje enhenvisning til et dokument med de referencer, som afleveres udover de 4 der afleveres via ESPD dokumentet.
Sådanne referencer skal struktures med samme overskrifter, som anvendt i ESPD dokumentet.
Hver reference bedes redegøre for (i parantes er angivet felt i ESPD):
- beskrivelse af opgaven / projektet gennemført, herunder størrelse og anlægsøkonomi hvis relevant (Beskrivelse)
- rådgiverens omtrentlige timeforbrug på opgaven for medarbejdere, som på ansøgningstidspunktet er ansat /beskæftiget hos rådgiveren (Beskrivelse),
- beskrivelse af rådgiverens udførte ydelser og rådgiverens rolle (Beskrivelse),
- start og slut tidspunkt for opgaven / projektet - sluttidspunkt må ikke være tidligere end 1.8.2013 (Starttidspunkt og Sluttidspunkt),
- rådgiverens honorar for opgaven (Beløb),
- kundens navn og kontaktperson hos kunden med angivelse af kontaktoplysninger (Modtager) - MS/HL forbeholder sig ret til at kontakte kontaktpersonen.
Referencer udført i andet regi af en hos rådgiveren på ansøgningstidspunktet beskæftiget person kan gøres gældende. Sådanne referencer bedes indeholde de ovenfor anførte oplysninger samt oplysninger om hvilket regi referencen er udført i.
Formalitet:
Hvis ansøgning kommer fra et konsortium, skal der indsendes ovennævnte oplysninger for hver deltager i konsortiet.
Hvis ansøgningen er baseret på teknisk formåen fra tredjemand (eksempelvis moderselskab eller underleverandør), skal tredjemand udfylde ESPD, del IV.C. og i øvrigt som angivet i afsnit III.1.4.
Hvis ansøgeren som tilbudsgiver endeligt tildeles en rammeaftale skal tredjemand underskrive en støtteerklæring, hvor det bekræftes at tredjepartens tekniske kapacitet er til rådighed for rammeaftaleholderen..
Det er et krav for den enkelte reference, at mindst en af opgavens / projektets nøglepersoner (dvs. en person der har haft envæsentlig rolle) er beskæftiget hos rådgiveren på ansøgningstidspunktet.
Referencerne skal dokumentere solid erfaring med fagområdet Byplanlægning og Strategisk Udvikling.
Ansøgeren skal indsende et udfyldt, dateret og underskrevet ESPD, herunder nødvendige erklæringer i ansøgningen. Anvendelse af ESPD skal ske på https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome ved at importere XML-fil fra www.byggeprojekt.dk efter registrering via linket i punkt I.3.
Ansøgeren skal udfylde ESPD del II - V og datere og underskrive ESPD del VI.
Hvis ansøgeren er et konsortium, skal ovennævnte oplysninger være udfyldt i separate ESPD'er for hver deltager i konsortiet.
Evt. tredjemand skal udfylde ESPD del II (kun A og B), del III, relevant del (jf. III.1.2 og III.1.3) af IV, del V, og datere og underskrive ESPD del VI.
Ansøgningen skal indsendes via www.byggeprojekt.dk
Ordregiveren kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren kræve, at tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at der ikke er grundlag for udelukkelse og for, at minimumskravene til egnethed er opfyldt, når dette er nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt.
Ingen.
Betalingsvilkår fremgår af udbudsdokumentet "Aftaleudkast".
Hvis en sammenslutning af økonomiske aktører tildeles en rammeaftale skal sammenslutningen hæfte
Solidarisk for løsning af tildelte opgaver under rammeaftalen, jf. udbudsdokumentet "Udbudsbetingelser", Appendix C.
Bygherrens "Adfærdskodeks for leverandører" vil være gældende for aftalen.
Rammeaftaleholderene vil være pålagt en klausul om social samfundsansvar i relation til beskæftigelse af praktikanter og studerende, jf. udbudsdokumentet "Aftaleudkast".
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:
1) Udbud af de øvrige nævnte fagområder pågår / sker inden for de næste måneder;
2) Rammeaftalen forventes genudbudt om ca. 7 år, således at en ny rammeaftale er på plads, når den nu udbudte rammeaftale udløber.
I relation til punkt IV.1.4 oplyses, at Bygherren forbeholder sig retten til at tildele rammeaftalen efter første tilbud, jf. dokumentet Udbudsbetingelser.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til Lov nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævn for Udbud gælder følgende klagefrister:
Klage over ikke at være prækvalificeret ved udbud efter udbudsproceduren udbud med forhandling skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7 stk. 1.
I andre tilfælde skal klager være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 1, nr. 3.
Carl Jacobsen Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk