Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=224678&B=RS
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=224678&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Vindere
Valgte arkitektrådgivere
(31.05.2019)
Arkitektfirmaet HS A/S
4200 Slagelse
(31.05.2019)
Arkitema K/S
8000 Aarhus
(31.05.2019)
Arkitektfirmaet MW A/S
2000 Frederiksberg
(31.05.2019)
Dall & Lindhardtsen A/S
3000 Helsingør
(31.05.2019)
Link Arkitektur A/S
8000 Aarhus
Rammeaftale om arkitektrådgivning
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Sune Schöttler
Telefon: +45 70224454
E-mail: sune_schottler@prokura.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
Udbud af Arkitektrådgivning
Region Sjælland ønsker at indgå 3 rammeaftaler med 5 leverandører per rammeaftale. Denne udbudsbekendtgørelse vedrører alene den ene af de 3 rammeaftaler, og omhandler arkitektrådgivning. De øvrige rammeaftaler, der vil blive udbudt sideløbende vedrører totalrådgivning henholdsvis ingeniørrådgivning.
Generelt forventes rammeaftalerne anvendt ved opgaver af et samlet anlægsbudget på op til 10 000 000 DKK, men kan tillige ved særlige forhold anvendes for opgaver med et større anlægsbudget.
Ydelserne skal udføres på tjenesteyders hjemmeadresser og på de adresser blandt regionens bygningsmasse, hvor opgaverne udføres.
De 3 sæt af rammeaftaler afløser regionens nuværende rammeaftaler og træder derfor i kraft tidligst den 6.3.2019 ved udløb af førnævnte eksisterende rammeaftaler. De nye rammeaftaler vil have en løbetid på 4 år fra ikrafttrædelse.
Rammeaftalerne udbudt med nærværende udbudsbekendtgørelse kan blive anvendt ved rekvirering af arkitektrådgivning i forbindelse med ombygning, renovering og vedligeholdelse af alle regionens bygninger. Endvidere forventes rammeaftalerne anvendt i forbindelse med mindre tilbygninger og nybyggerier.
Arkitektrådgivningsydelserne kan omfatte ydelserne beskrevet i Fri og Danske Ark's ydelsesbeskrivelse "Byggeri og Landskab, 2018".
Udvælgelsen af tilbudsgivere vil ske på grundlag af oplysningerne afgivet af Ansøger i Udbudsbilag 1 (ESPD) Del IV, pkt. C, vedrørende teknisk og faglig kapacitet, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.3.
I udvælgelsen lægges der vægt på nedenstående kriterier angivet i prioriteret rækkefølge:
Relevans:
Ved vurderingen af referencernes relevans lægges der vægt på, at der er tale om opgaver vedrørende arkitektrådgivning udført på sygehuse i drift eller ved virksomheder eller institutioner, der har en høj grad af sammenlignelighed med sygehuse i drift.
Antal:
Ved vurderingen af antal af referencer lægges der vægt på at Ansøger har flest mulige referencer, dog under iagttagelse af de 10 maksimalt tilladte referencer, jf. pkt. 6.2.2 ovenfor.
Rammeaftalerne vil blive udformet så Region Sjælland har ret, men ikke pligt, til at benytte rammeaftalerne
Der vil være krav til sociale klausuler i udbudsmaterialet.
Der vil være krav til IKT i udbudsmaterialet.
Såfremt selvrisikoen på ansøgers forsikring overstiger 300 000 DKK vil det være et krav, at der stilles en garanti for forskellen mellem aktuel selvrisiko og 300 000 DKK.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Omsætning de sidste 3 år, soliditetsgrad sidste år, angivet i Udbudsbilag 1 (ESPD).
Soliditetsgraden skal af hensyn til ligebehandling af alle Tilbudsgivere opgøres efter en ensartet metode. Soliditetsgraden skal således beregnes og oplyses efter følgende formel:
(Egenkapital x 100) / Samlede aktiver.
Mindstekravets opfyldelse dokumenteres med revisorerklæring når Ordregiver efterspørger dette, jf. pkt. 6.3 i Udbudsbetingelserne.
- Omsætning over 5 000 000 DKK per år de sidste 3 regnskabsår,
- Soliditetsgrad på eller over 10% sidste regnskabsår.
Tilbudsgiver må angive maksimalt 10 referencer á maksimalt 500 ord i Udbudsbilag 1 (ESPD). Hvis der angives flere referencer vil disse ikke tages i betragtning i evalueringen, ligesom Ordregiver ikke vil tage den del af en reference, der overstiger 500 ord i betragtning i sin evaluering.
Ved sammenslutning af virksomheder (eksempelvis et konsortium) anvendes sammenslutningens betydeligste referencer. Den i konsortiet befuldmægtigede virksomhed udfylder derfor dette punkt på vegne af hele konsortiet. Det skal angives, hvilken eller hvilke deltagere i konsortiet den enkelte reference vedrører.
Referencerne udgør selve dokumentationen for, at ansøger er teknisk og fagligt egnet.
Minimum 3 referencer på udførelsen af Arkitektrådgivning inden for de sidste 3 år på sygehuse i drift eller tilsvarende virksomheder med laboratorier eller naturvidenskabelige undervisningslokaler.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2022-10-01
Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form, men såfremt flere byder i forening, skal der iblandt disse udpeges en ansvarlig leverandør, der tegner alle de bydende. Endvidere skal alle de bydende hæfte solidarisk for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten.
Ved sammenslutninger af virksomheder skal ESPD udfyldes for hver enkelt virksomhed. I forhold til mindstekrav til niveau under punkterne III.1.2) og III.1.3) skal virksomhedernes kapacitet tilsammen leve op til de anførte mindstekrav og dokumenteres samlet.
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk