Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=225446&B=REGIONSYDDK
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=225446&B=REGIONSYDDK
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Valgte firmaer
(25.03.2019)
COWI A/S (Miljø, geoscience, spildevand, vand, affaldshåndtering, arbejdsmiljø)
Parallelvej 2
2800 Kongens Lyngby
(25.03.2019)
Niras A/S
Sortemosevej 19
3450 Allerød
(25.03.2019)
Ramboll Denmark - Water / Environment & Health
Hannemanns Allé 53
2300 Copenhagen S
(25.03.2019)
Dansk Miljørådgivning A/S
Industrivej 10 a
8680 Ry
(25.03.2019)
Orbicon
Linnés Allé 2
2630 Taastrup
Rammeaftale for videregående forureningsundersøgelser
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Sanne Skov Nielsen
Telefon: +45 11111
E-mail: Sanne.Skov.Nielsen@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Rammeaftale for videregående forureningsundersøgelser
Rammeaftalerne angår rådgivning og bistand vedrørende udførelse af nye, egenfinansierede, videregående og afgrænsende forureningsundersøgelser på forurenede lokaliteter i Region Syddanmark. Undersøgelserne igangsættes i perioden 15.3.2019 til 14.3.2021 med mulighed for forlængelse i 2 gange op til 1 år. Rammeaftalerne vil blive indgået med 5 rådgivere. Rammeaftalerne er delvist overlappende, hvor konkurrencen genåbnes ved miniudbud mellem 2 rammeaftaleholdere, der er overlappende for den pågældende pulje af videregående forureningsundersøgelser. Opgaven er ikke inddelt i delkontrakter.
Der udbydes 5 rammeaftaler, A-E, hvor konkurrencen genåbnes ved miniudbud mellem 2 rammeaftaleholdere, der er overlappende for den pågældende pulje af videregående forureningsundersøgelser. Fordelingen af tilbudsretten er tilrettelagt efter en kaskademodel, som fremgår af rammeaftalerne i udbudsmaterialet. I miniudbuddet evalueres på både pris og kvalitet og i visse tilfælde bemanding.
Aftalerne har mulighed for forlængelse i 2 gange op til 1 år til udløb senest 14.3.2023.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, § 136 og § 137, stk. 1, nr. 1 og 2, eller som på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen bliver omfattet heraf, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
- Årsomsætning på mindst 5 000 000 DKK i seneste offentliggjorte årsregnskab,
- Egenkapital på mindst 1 000 000 DKK i seneste offentliggjorte årsregnskab.
Mindst 5 referencer for udførelse af opgaver vedrørende videregående eller afgrænsende undersøgelser.
Referencerne skal opfylde følgende krav:
— Være udført i henhold til Jordforureningslovens kapitel 3 og/eller 4 eller tilsvarende lovgivning i andre EU/EØS-lande,
— Mindst 2 af undersøgelserne skal være indeklimaundersøgelser for klorerede opløsningsmidler i boliger,
— Mindst 2 af undersøgelserne skal være undersøgelser af pesticidpunktkilder,
— Mindst 2 af undersøgelserne skal være grundvandundersøgelser af mobile stoffer i forhold til en grundvandsressource,
— Undersøgelsen skal have været igangværende indenfor de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen. Påbegyndte, uafsluttede, undersøgelser kan også anvendes til referencebrug.
Referencerne skal indeholde følgende oplysninger:
— Tilbudsgiverens kunde samt perioden for undersøgelsen,
— Forureningens type og undersøgelsens formål,
— Tilstrækkelige oplysninger til at Ordregiver kan vurdere om kravene er opfyldt.
Se udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til Klagenævnet.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: https://www.kfst.dk/