Fakta om udbudet
Udbyder
Albertslund Kommune
Rammeaftaler vedrørende håndværkerydelser til Albertslund Kommune
Albertslund Kommune
Berigtigelse
Bekendtgørelse om ændringer eller supplerende oplysninger
Tjenesteydelser
(Supplement til Den Europæiske Unions Tidende, 2018/S 215-492184)
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
66137112
Nordmarks Allé 1
Albertslund
2620
Danmark
Kontaktperson: Maria Matzen
E-mail: Maria.matzen@twobirds.com
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4bde0a28-e3fb-4c6d-9e87-58568a707aeb/homepage
Del II: Genstand
Rammeaftaler vedrørende håndværkerydelser til Albertslund Kommune
Albertslund Kommune ønsker at indgå rammeaftaler for håndværkerydelser i forbindelse med teknik- og installationsarbejder samt bygningsarbejder med vedligeholdsopgaver på tværs af Kommunen. Opgaven består af levering af håndværkerydelser til Kommunen i det omfang, der er tale om planlagt og dagligt bygningsvedligehold for klimaskærm, indvendige bygningsdele og tekniske installationer samt skure, hegn mv., hvor hver enkelt opgave omfangsmæssigt har en størrelsesorden på 0-500 000 DKK excl. moms. Da behovet for håndværkerydelser vil variere i såvel tid som mængde, udbydes opgaverne som rammeaftaler, der danner grundlag for, at enkeltstående arbejder kan rekvireres af Kommunen i Rammeaftalernes løbetid. Rammeaftalekomplekset består af 2 rammeaftaler (1 og 2) inden for forholdsvis teknik- og installationsarbejder (1) og bygningsarbejder (2). Kommunen ønsker at indgå kontrakt med 1 leverandører på hver Rammeaftale. I Rammeaftalerne indgår serviceopgaver og tilkaldevagtordning.
Del VI: Supplerende oplysninger
Del VII: Ændringer
Det er et mindstekrav for henholdsvis Rammeaftale 1 og Rammeaftale 2, at ansøger har:
— en samlet årsomsætning på 20 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderederegnskabsår,
— en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår,
— et positivt resultat før skat i hvert af de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår.
Det er et mindstekrav for henholdsvis Rammeaftale 1 og Rammeaftale 2, at ansøger har:
— en samlet årsomsætning på 20 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderederegnskabsår,
— en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår,
— et positivt resultat før skat i hvert af de seneste 3 disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår.
Såfremt en ansøger ikke møder de stillede økonomiske mindstekrav, vil Kommunen som alternativ hertil også kunne acceptere en ansøger, som vil være i stand til at afgive tilbud med en sikkerhedsstillelse i form af en forhøjet betinget anfordringsgaranti, herved forstået en entreprenørgaranti, på i alt 5% af den skønnede omsætning i hele Rammeaftalens løbetid inkl. muligheden for forlængelse af Rammeaftalen, jf. Udbudsbekendtgørelsens II.2.6).
Dette skal oplyses i ESPD, del IV, litra B i beskrivelsesfeltet under "Øvrige økonomiske og finansielle krav" og skal efterfølgende kunne dokumenteres i form af erklæring fra banken om, at denne ved tildeling til denne ansøger vil være villige til at stille den ønskede garanti.
Værdi eksklusive moms: 73 000 000 DKK
Værdi eksklusive moms: 79 600 000 DKK
Værdi eksklusive moms: 45 000 000 DKK
Værdi eksklusive moms: 55 200 000 DKK
Værdi eksklusive moms: 28 000 000 DKK
Værdi eksklusive moms: 24 400 000 DKK
I forbindelse med tilføjelsen til mindstekravet om økonomisk og finansiel formåen, har Kommunen ændret tidsfristerne, hvorfor nærværende bekendtgørelse sikrer, at ansøger får minimum 30 dage til ansøgning, jf. udbudslovens § 63, stk. 2.
Kommunen gør opmærksom på, at der er følgende ændringer i udbudsbetingelserne:
Afsnit 3: Økonomien for hver Rammeaftale er tilrettet i overensstemmelse med ovenstående.
Afsnit 7, 14 og 20: Tidsfrister og tidsplan er ændret henset til den nye ansøgningsfrist.