Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2750fe58-56e2-4335-9aef-f640231d8f9b/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2750fe58-56e2-4335-9aef-f640231d8f9b/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
(20.05.2019)
Ørsted Salg & Service A/S
Kraftværksvej 53
7000 Fredericia
Udbud af EL 2022 - 2027
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
55133018
Rådhuspladsen 2
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Tommy Nielsen
E-mail: tonie@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2750fe58-56e2-4335-9aef-f640231d8f9b/homepage
34704724
P. Hiort Lorenzensvej 71-95
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Tommy Nielsen
E-mail: tonie@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2750fe58-56e2-4335-9aef-f640231d8f9b/homepage
30536142
Ølstedvej 20
Aarhus N
8200
Danmark
Kontaktperson: Tommy Nielsen
E-mail: tonie@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2750fe58-56e2-4335-9aef-f640231d8f9b/homepage
Del II: Genstand
Udbud af EL 2022 - 2027
Porteføljeforvaltning i perioden 1.3.2019 - 31.12.2027, samt fysisk leverance af elektricitet for perioden 1.1.2022 - 31.12.2027. Aftalen indebærer forvaltning og levering til Aarhus Kommune, Aarhus Letbane samt Biomassefyret Kraftvarmeværk 8200 Aarhus N.
Østjylland, Aarhus Kommune, samt strækninger i øvrige kommuner hvor Aarhus Letbanes har sin drift.
Porteføljeforvaltning i perioden 1.3.2019 - 31.12.2027, samt fysisk leverance af elektricitet for perioden 1.1.2022 - 31.12.2027. Aftalen indebærer forvaltning og levering til Aarhus Kommune, Aarhus Letbane samt Biomassefyret Kraftvarmeværk 8200 Aarhus N.
Udbuddet indebærer løbende vurdering af risikoforhold og planlægning af fremtidige strategier på området.
Opgaven har til formål at prisoptimere og risikominimere indkøbet af EL.
Såfremt flere end 8 firmaer opfylder betingelserne for prækvalifikation, sker udskillelsen i forhold til de fremsendte referencer.
Der kan kun bydes på den samlede opgave, men opgaven vil blive op splittet i 4 kontrakter: en gældende for Affald Varme Aarhus (AVA), en gældende for Biomassefyret Kraftvarmeværk (BKVV), en gældende for Aarhus Letbane og en for de øvrige afdelinger under Aarhus Kommune. Aftalen handles dog som en portefølje.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et krav at ansøgere har adgang til at købe direkte på den nordiske El-børs.
Leverandøren skal dokumentere de nedenstående finansielle nøgletal
— omsætning indenfor forretningsområdet,
— egenkapital.
- Leverandøren skal dokumentere en årlig omsætning indenfor forretningsområdet på minimum 45 000 000 DKK pr. år i de seneste 2 regnskabsår.
- Leverandøren skal dokumentere en positiv egenkapital i de seneste 2 regnskabsår.
- Leverandøren skal dokumentere lignende referencer. Med lignende referencer forstås porteføljeforvaltning og fysisk leverance af elektricitet
Leverandøren skal dokumentere 3 lignende referencer indenfor de seneste 3 år.
— Referencerne skal omhandle porteføljeforvaltning og fysisk leverance af elektricitet i minimum en to årig periode og hvor den fysiske leverance ikke er mindre end 10 000 000 kWh pr. år og fordeler sig over mindst 25 aftagesteder.
Bemærk at kontrakten indeholder en arbejdsklausul.
Del IV: Procedure
Optimering af indkøb af el kræver en længere porteføljeperiode.
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens § § 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk