Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Miljøstyrelsen Virksomheder
Vindere
0
(05.03.2021)
Eurofins Miljø A/S
Galten
EU udbud af kemiske laboratorieanalyser og økotoksikologiske test samt prøvetagning for Miljøstyrelsen
Miljøstyrelsen Virksomheder
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
2579 8376
Lyseng Allé 1
Højbjerg
8270
Danmark
Kontaktperson: Hans Sand Kristensen
E-mail: haskr@mst.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.mst.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Del II: Genstand
EU udbud af kemiske laboratorieanalyser og økotoksikologiske test samt prøvetagning for Miljøstyrelsen
Udbuddet omfatter prøvetagning og udførelse af kemiske laboratorieanalyser samt økotoksikologiske test i forbindelse med kontrol af renset spildevand fra virksomheden Cheminova A/S.
Udbuddet består af følgende opgave:
- Delopgave 1 - Standardanalyser af kontrolprøver af renset spildevand fra Cheminova A/S,
- Delopgave 2 - Specialanalyser af kontrolprøver af renset spildevand fra Cheminova A/S,
- Delopgave 3 - Udførelse af økotoksikologise test af kontrolprøver af renset spildevand fra Cheminova A/S,
- Delopgave 4 - Prøvetagning af kontrolprøver af renset spildevand fra Cheminova A/S.
Vestjylland.
Udbuddet omfatter prøvetagning og udførelse af kemiske laboratorieanalyser samt økotoksikologiske test i forbindelse med kontrol af renset spildevand fra virksomheden Cheminova A/S.
Udbuddet består af følgende opgave:
- Delopgave 1 - Standardanalyser af kontrolprøver af renset spildevand fra Cheminova A/S,
- Delopgave 2 - Specialanalyser af kontrolprøver af renset spildevand fra Cheminova A/S,
- Delopgave 3 - Udførelse af økotoksikologise test af kontrolprøver af renset spildevand fra Cheminova A/S,
- Delopgave 4 - Prøvetagning af kontrolprøver af renset spildevand fra Cheminova A/S.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Som mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen kræves en samlet årlig omsætning på mindst 4 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.
Som mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen kræves en dækningssum for erhvervsansvarsforsikringen på mindst 4 000 000 DKK.
1) En liste med de 5 betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt, der er udført inden for de seneste 5 år (regnet fra tilbudsfristen);
2) Tekniske faciliteter og foranstaltninger til kvalitetssikring;
3) Andel i underleverance (i procent);
4) Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende kvalitetssikringsstandarder.
Del IV: Procedure
Højbjerg.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på klfu.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk