Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
Valgt firma
(09.11.2018)
Orbicon
Linnés Allé 2
2630 Taastrup
Indsamling af seismiske data til undersøgelser af spekulative råstofressourcer i de indre danske farvande
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Laura Addington
E-mail: lauad@mst.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Indsamling af seismiske data til undersøgelser af spekulative råstofressourcer i de indre danske farvande
Seismisk dataindsamling til brug for kortlægning af spekulative råstofressourcer i de indre danske farvande.
DK-01
Formålet med undersøgelsen er, at gennemføre en systematisk kortlægning og via seismisk dataindsamling at få et bedre grundlag for at fastlægge udstrækningen og volumen af de spekulative råstofressourcer, samt at få øget viden om, hvorvidt de enkelte enheder består af flere forskellige geologiske lag, samt sammensætningen, volumen og udbredelsen af disse. Således vil ressourcesikkerheden af disse ressourcer forbedres med mulighed for at kunne klassificere disse som enten sandsynlige eller påviste ressourcer.
Tilbudsgiver skal indsamle og levere de seismiske rådata, der skal danne grundlag for kortlægningen. Tilbudsgiver skal således tilbyde et surveyfartøj inkl. mandskab til at betjene dette, samt suveyudstyr, herunder survey PC og medie til lagring af indsamlet data mv., inkl. mandskab, som har den nødvendige viden om og erfaring med at betjene dette udstyr. Tilbudsgiver skal give et bud på indsamling af de foreslåede sejllinjer inkl. transitlinjer, som beskrevet i Bilag 1.a, jf. kravspecifikationen.
Det er et krav i undersøgelsen, at en repræsentant udpeget af Miljøstyrelsen deltager i togtet, for at kvalitetssikre dataindsamlingen.
I tilfælde af forsinkelser som følge af vejrlig kan Ordregiver beslutte at forlænge kontraktperioden.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul.
Hvis kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder, skal disse påtage sig solidarisk hæftelse overfor Ordregiver.
Del IV: Procedure
København
Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2..6.2016 om Klagenævnet for Udbud, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,stk.4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §185,stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på klfu.dk.
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk